Thyra Skrevet 10. september 2020 #41 Skrevet 10. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De tar ikke bort så mye at det ikke er mulig å onanere, hvis ikke det hadde vært mulig hadde jo også vanlig samleie vært umulig. De tar bort det som dekker glans/penishode, det er fremdeles rikelig med forhud igjen for normal seksuell aktivitet. Anonymkode: acc7b...3f7 Jeg vet det er mulig å onanere. Men det var fortsatt det som var grunnen til at de begynte med det i USA. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #42 Skrevet 10. september 2020 Begge mine gutter er omskjært. Eldste som 16 åring, etter flere års helvete med kremer, og at han måtte dra tilbake en smertefull trang forhud. Onanering var også umulig da han kom i den alderen, og fra vi begynte med prosessen med kremer og smerte til han som 16 åring selv forlangte å bli omskjært hadde han smerter ved hver reising. Inntil han selv forlangte det var legen og hans far veldig mot det. Ja far ble forbanna da han gjorde det også, men som 16 åring fikk han bestemme selv. Da er man helsemessig myndig. (Hjalp ikke at bare jeg sa ja innen.) Så da jeg mange år etter han ble født fikk en ny sønn og far ønsket omskjæring var det absolutt helt greit for meg. Ja få bort skiten tenkte jeg. Forhud hadde jeg ikke noe greit forhold til lenger etter å ha sett eldste ha så mye problemer med det. Forhud er ikke nødvendigvis problemfritt det heller. Om det er flere som får problemer med å være omskjært enn det er dem som får problemer med forhuden... tja jeg har aldri sett noe tall på det. Anonymkode: 5d8ed...2d0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #43 Skrevet 10. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge mine gutter er omskjært. Eldste som 16 åring, etter flere års helvete med kremer, og at han måtte dra tilbake en smertefull trang forhud. Onanering var også umulig da han kom i den alderen, og fra vi begynte med prosessen med kremer og smerte til han som 16 åring selv forlangte å bli omskjært hadde han smerter ved hver reising. Inntil han selv forlangte det var legen og hans far veldig mot det. Ja far ble forbanna da han gjorde det også, men som 16 åring fikk han bestemme selv. Da er man helsemessig myndig. (Hjalp ikke at bare jeg sa ja innen.) Så da jeg mange år etter han ble født fikk en ny sønn og far ønsket omskjæring var det absolutt helt greit for meg. Ja få bort skiten tenkte jeg. Forhud hadde jeg ikke noe greit forhold til lenger etter å ha sett eldste ha så mye problemer med det. Forhud er ikke nødvendigvis problemfritt det heller. Om det er flere som får problemer med å være omskjært enn det er dem som får problemer med forhuden... tja jeg har aldri sett noe tall på det. Anonymkode: 5d8ed...2d0 Hva er dette for argument? Skal man bare skjære bort alle kroppsdeler som kanskje kan gi problemer senere i livet? Håpløst utsagn. Jeg hadde selv fimose som ung, men her holdt det med ett snitt hvor forhuden på et vis ble utvidet, og ingenting ble fjernet. Fullstendig omskjæring hvor hele forhuden fjernes er kun nødvendig i helt ekstreme og sjeldne tilfeller, og det er overhodet ikke vanlig nok til at alle gutter skal omskjæres. Omskjæring av babyer er bokstavelig talt definert som barnemishandling, det er loven klar på. Jeg klarer ikke å fatte at det ikke blir gjort noe med. Det er så kvalmt å tenke på at det i Norge i dag blir utført lemlestelse av små gutter med myndighetenes velsignelse. Jesus Christy, og her sitter faen meg noen og argumenterer for den jævla mishandlingen! Æsj! Anonymkode: 5dff5...168 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #44 Skrevet 10. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge mine gutter er omskjært. Eldste som 16 åring, etter flere års helvete med kremer, og at han måtte dra tilbake en smertefull trang forhud. Onanering var også umulig da han kom i den alderen, og fra vi begynte med prosessen med kremer og smerte til han som 16 åring selv forlangte å bli omskjært hadde han smerter ved hver reising. Inntil han selv forlangte det var legen og hans far veldig mot det. Ja far ble forbanna da han gjorde det også, men som 16 åring fikk han bestemme selv. Da er man helsemessig myndig. (Hjalp ikke at bare jeg sa ja innen.) Så da jeg mange år etter han ble født fikk en ny sønn og far ønsket omskjæring var det absolutt helt greit for meg. Ja få bort skiten tenkte jeg. Forhud hadde jeg ikke noe greit forhold til lenger etter å ha sett eldste ha så mye problemer med det. Forhud er ikke nødvendigvis problemfritt det heller. Om det er flere som får problemer med å være omskjært enn det er dem som får problemer med forhuden... tja jeg har aldri sett noe tall på det. Anonymkode: 5d8ed...2d0 Ja, enkelte gutter har trang forhud, og selvfølgelig skal de omskjæres, det er ikke det denne diskusjonen handler om. Og dessuten, gutten din var selv med på å bestemme at det var det han ville, han ble ikke omskåret som baby. Vet også om en til som ble omskåret når han var 10 år på grunn av trang forhud. Det det er snakk om er at det å omskjære nyfødte gutter som ikke har mulighet til å være med på å bestemme hva som gjøres med deres kjønnsorgan faktisk ikke er grei Anonymkode: 5834a...724 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #45 Skrevet 10. september 2020 Synes dette er lemlestelse av babyer. Dette er noe alle burde få velge selv når de er gamle nok til det. Desverre er ikke Usa så utrolig oppegående som de skal ha det til på alt og enkelte ting henger de veldig langt etter med Anonymkode: 23017...270 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #46 Skrevet 10. september 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge mine gutter er omskjært. Eldste som 16 åring, etter flere års helvete med kremer, og at han måtte dra tilbake en smertefull trang forhud. Onanering var også umulig da han kom i den alderen, og fra vi begynte med prosessen med kremer og smerte til han som 16 åring selv forlangte å bli omskjært hadde han smerter ved hver reising. Inntil han selv forlangte det var legen og hans far veldig mot det. Ja far ble forbanna da han gjorde det også, men som 16 åring fikk han bestemme selv. Da er man helsemessig myndig. (Hjalp ikke at bare jeg sa ja innen.) Så da jeg mange år etter han ble født fikk en ny sønn og far ønsket omskjæring var det absolutt helt greit for meg. Ja få bort skiten tenkte jeg. Forhud hadde jeg ikke noe greit forhold til lenger etter å ha sett eldste ha så mye problemer med det. Forhud er ikke nødvendigvis problemfritt det heller. Om det er flere som får problemer med å være omskjært enn det er dem som får problemer med forhuden... tja jeg har aldri sett noe tall på det. Anonymkode: 5d8ed...2d0 Hvorfor ventet dere så lenge? Jeg ventet til han var 7, da kunne forhuden fortsatt ikke trekkes tilbake. Gikk til lege og han fikk time til operasjon raskt. De fjernet ikke mye forhud, de snittet for at han skulle kunne dra forhuden tilbake. Bortsett fra at det var superfølsomt for han å vaske seg i noen mnd etterpå var det vellykket. Anonymkode: acc7b...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #47 Skrevet 13. september 2020 Jeg kan skjønne at de vil være lik pappa, og lik andre gutter i dusjen på skolen. Og om det er tradisjon og «alle andre» er omskjært.. men sånn etisk synes jeg det er fælt. Kjæresten min er omskjært og jeg synes det er finere og alt det der. Men å skjære i eget barn hadde jeg nok ikke klart, tror jeg.. Anonymkode: 1a2ce...a0a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #48 Skrevet 13. september 2020 USA er merkelig land, de mener og amming er nei nei Anonymkode: e71e6...0ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå