Gå til innhold

Omskjæring av gutter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså jeg må si at nå er jeg så sjokkert at jeg må opprette en tråd her😅 dette blir for meget for norske lille meg. Så jeg er medlem av en amerikansk dame gruppe. I denne gruppen var det en dame som ikke visste om hun skulle omskjære det ufødte barnet sitt. Dette er av ikke religiøse grunner. Jeg telte til nå 450 svar hvorav alle unntatt meg, en danske og en englender mente at det burde hun gjøre. Følgende grunner var listet opp

-hygiene

- må som regel gjøre det når gutten blir eldre uansett (altså WTF!!!) denne var en gjenganger

-pappaen ønsket det for han har alltid skallet seg for sin ikke omakjærte penis (wtf!!)

- En som skrev at de jobbet på sykehus og utrolig mange 80+ måtte gjøre det allikevel daglig og hun ønsket ikke at barnet sitt skulle måtte omskjæres når han var såpass gammel 🙀

-ønsker å være lik pappa

-selvsagt må man omskjære noe annet er helt grusomt mot barnet. 

Altså jeg visste at omskjæring er helt vanlig i USA men dette???? Jeg er rett og slett sjokkert over idiotien i dette landet!

Anonymkode: 2ee92...506

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi oi gikk litt fort i svingene her altså skammet seg for sin ikke omskjærte penis

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På enkelte områder er virkelig USA satt langt tilbake i utviklingen. Å omskjære peniser av hygieniske grunner var KANSKJE et bedre argument den gangen for 100 år siden (bokstavelig talt) da boliger gjerne ikke hadde innlagt vann eller dusj.

I dagens moderne samfunn kan man dusje og vaske seg hver dag om man vil, og det er ikke nødvendig å fjerne en del av kroppen med kniv for å være ren nok. 

Amerikanere har visst hengt seg opp i det som en tradisjon. Argumentene FOR å gjøre det er jo helt bak mål i dag. Jeg leste en gang en statistikk på hvor mange amerikanere som var omskjærte/ble omskåret i dag, og jeg tror det var over 70% av alle guttebarn og menn som var omskåret.

Endret av Million
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en amerikansk mann, og dersom vi får en gutt skal han IKKE omskjæres. Snakket med en tidligere kollega fra USA som mener at dette er noe sykehusene tjener gode penger på. Da hun selv fødte tok jordmoren gutten for å omskjæres umiddelbart, selv uten å spørre foreldrene. Hun fikk heldigvis stoppet det.

Anonymkode: 6fc00...84e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Million skrev:

På enkelte områder er virkelig USA satt langt tilbake i utviklingen. Å omskjære peniser av hygieniske grunner var KANSKJE et bedre argument den gangen for 100 år siden (bokstavelig talt) da boliger gjerne ikke hadde innlagt vann eller dusj.

I dagens moderne samfunn kan man dusje og vaske seg hver dag om man vil, og det er ikke nødvendig å fjerne en del av kroppen med kniv for å være ren nok. 

Amerikanere har visst hengt seg opp i det som en tradisjon. Argumentene FOR å gjøre det er jo helt bak mål i dag. Jeg leste en gang en statistikk på hvor mange amerikanere som var omskjærte/ble omskåret i dag, og jeg tror det var over 70% av alle guttebarn og menn som var omskåret.

Ja utrolig og så for å høre at alle uansett blir omskjært og mye bedre å gjøre det som baby??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA omskjæres dessverre de fleste guttebarn, flere stedet må man si i fra dersom man ikke ønsker det, ellers så gjøres det uten at foreldrene blir spurt også.

Hygiene er ikke et argument, penisen er selvrensende akkurat som kvinners underliv.

Anonymkode: 5834a...724

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I USA omskjæres dessverre de fleste guttebarn, flere stedet må man si i fra dersom man ikke ønsker det, ellers så gjøres det uten at foreldrene blir spurt også.

Hygiene er ikke et argument, penisen er selvrensende akkurat som kvinners underliv.

Akkurat der må jeg protestere litt. Kvinners underliv har slimhinner som løsner og "vandrer" mot utgangen, og med det renser veggene inne i skjede og livmor ved at det støtes ut i form av utflod. daglig. Men menn har ingen slik funksjon. Urinrester og smegma legger seg under forhuden og stinker død og plage, dersom ikke mannen drar ned forhuden og vasker seg under der helst daglig.

Kvinner bør også vaske seg mellom kjønnsleppene for å få vekk urinrester og utflodrester.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gjenganger var faktisk at det er så mange helsefordeler ved å være omskjært 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvordan menn uten forhud onanerer. Trenger alle glidekrem?

Anonymkode: 88b7e...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HegeMarie skrev:

Hva er ulempene ved å omskjære seg? (For menn)

At huden på hodet gnisser direkte mot undertøyet slik at huden blir tykkere og mindre følsom

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En annen gjenganger var faktisk at det er så mange helsefordeler ved å være omskjært 😆

Totalt idiotisk.
Mange der over dammen kan fortelle om alt det som kan gå galt dersom man ikke skjærer om guttene sine.
Merkelig dette der, det er ting vi her i Europa aldri har hørt om og vi har ingen tradisjon med å skjære om guttene våre...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Totalt idiotisk.
Mange der over dammen kan fortelle om alt det som kan gå galt dersom man ikke skjærer om guttene sine.
Merkelig dette der, det er ting vi her i Europa aldri har hørt om og vi har ingen tradisjon med å skjære om guttene våre...

Jøder i Europa finnes det jo mange av, og de omskjærer guttebarna sine. Det var jødiske innvandrere som bragte skikken med seg til Amerika for mange, mange år siden også, så spredde det seg bare videre til den sekulære ikke-jødiske delen av befolkningen. 

Muslimer i Europa omskjærer også guttebarna sine, men vi har heldigvis ikke begynt å ta etter dem heller på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Million skrev:

Jøder i Europa finnes det jo mange av, og de omskjærer guttebarna sine. Det var jødiske innvandrere som bragte skikken med seg til Amerika for mange, mange år siden også, så spredde det seg bare videre til den sekulære ikke-jødiske delen av befolkningen. 

Muslimer i Europa omskjærer også guttebarna sine, men vi har heldigvis ikke begynt å ta etter dem heller på det.

Det stemmer, men de aller fleste i Europa er hverken jøder eller muslimer, det vil si at dersom den hadde vært hold i mange av de tingene de over dammen påstår kan gå galt dersom man ikke omskjærer ville vi her i Europa ha hørt om menn/gutter med de problemene

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HegeMarie skrev:

Det er jo ikke nødvendigvis noen ulemper. Mannen min er omskjært, og har ingen som helst problemer med dette. 

Anonymkode: 6feca...4e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HegeMarie
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke nødvendigvis noen ulemper. Mannen min er omskjært, og har ingen som helst problemer med dette. 

Anonymkode: 6feca...4e3

Det var det jeg trodde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, HegeMarie skrev:

Det var det jeg trodde. 

Så siden en mann ikke har fått problemer etterpå er det greit å endre kjønnsorganet til flere millioner gutter uten deres samtykke?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HegeMarie
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så siden en mann ikke har fått problemer etterpå er det greit å endre kjønnsorganet til flere millioner gutter uten deres samtykke?

Nei. Men jeg har inntrykk av at mannlig omskjæring ikke er et egentlig problem for de aller fleste som gjør det.

Har ikke hørt mye om at det skaper problemer i ettertid, i motsetning til kvinnelig omskjæring.

Det er derfor jeg spør.

Er oppriktig interessert i å lære mer om det. Fullt mulig at det inntrykket jeg har er feil, så fint med tilbakemeldinger fra menn med egne erfaringer på dette.

Nå er det jo sånn at de som ble omskjært som baby ikke kjenner til noe annet, og de som velger å gjøre det som voksen sannsynligvis er ganske få på et norsk kvinneforum, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HegeMarie skrev:

Nei. Men jeg har inntrykk av at mannlig omskjæring ikke er et egentlig problem for de aller fleste som gjør det.

Har ikke hørt mye om at det skaper problemer i ettertid, i motsetning til kvinnelig omskjæring.

Det er derfor jeg spør.

Er oppriktig interessert i å lære mer om det. Fullt mulig at det inntrykket jeg har er feil, så fint med tilbakemeldinger fra menn med egne erfaringer på dette.

Nå er det jo sånn at de som ble omskjært som baby ikke kjenner til noe annet, og de som velger å gjøre det som voksen sannsynligvis er ganske få på et norsk kvinneforum, men..

Jeg så en dokumentar for et par år siden som omhandlet en organisasjon i USA som jobbet med å endre normalen om å omskjære gutter ved fødsel i USA rett og slett på grunn av komplikasjoner det kan medføre i ettertid som for eksempel nedsatt følelse i penisen under samleie som gir økt sjanse for å ha problemer med å få utløsning.

Omskjæring i USA ble forresten i sin tid innført som et tiltak for å forhindre onani

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Million said:

Akkurat der må jeg protestere litt. Kvinners underliv har slimhinner som løsner og "vandrer" mot utgangen, og med det renser veggene inne i skjede og livmor ved at det støtes ut i form av utflod. daglig. Men menn har ingen slik funksjon. Urinrester og smegma legger seg under forhuden og stinker død og plage, dersom ikke mannen drar ned forhuden og vasker seg under der helst daglig.

Kvinner bør også vaske seg mellom kjønnsleppene for å få vekk urinrester og utflodrester.

Penisen er jo praktisk talt selv-rensende på innsiden den også... men eksterne deler er jo ikke det selvfølgelig. Det er akkurat samme som kvinner. Det blir smegma som stinker der og hvis man ikke gjør noe med det.

2 hours ago, HegeMarie said:

Det er ca. samme nivå med problemer som den vanligste typen kvinnelig omskjæring. Mindre følelse. Her står det mye om den seksuelle delen av det: http://www.cirp.org/library/sex_function/

Det bør også nevnes at det dør 100-200 babyer bare i USA årlig av dette. Hvis det finnes en statistikk for dette internasjonalt, ser jeg for meg et tall på over 1000 babyer.

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig ikke. Det er barbarisk og kvalmende. Kroppsmodifikasjoner på barn er ikke greit, uansett kjønn. Omskjæring av gutter er ca. det samme som type 1/2 av kvinnelig omskjæring, men det er strengt forbudt. Da kan det godt være forbudt å gjøre det med gutter også.

Anonymkode: 2d072...f7a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...