Huset Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 (endret) Bilen har havarert, barna er 4 og 2 år, og vi planlegger en til om 1-2 år. Innser vi kanskje allerede nå bør tenke fremover og oppgradere til en bil med plass til 3 barnestoler. Trenger biltips for å slippe å lete i blinde! Ps: les ønskene mine under før du svarer, slik at jeg ikke får tips om biler som ikke passer kriteriene våre. 1. 7-seter er ikke et kriterie men heller ikke uaktuelt, veldig fint om vi får med oss en gjest eller to. 2. Det MÅ være en litt høy bil da vi bor et sted med mye snø. Kjører suv nå og trives veldig godt med det. 3. Vi er ofte på tur og trenger mye bagasjeplass til vogn og kofferter. 4. Den må ha 4WD. 5. Det må være GOD plass til tre barneseter. Altså tre ordentlige bakseter, ikke et sånn tullesete i midten. Endret 9. september 2020 av Huset
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Skoda Superb 4WD https://www.skoda-auto.no/modeller/superb Anonymkode: 9dbbf...2d4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Volvo Xc90 Evt Mitsubishi Outlander. Kan muligens få problem med 3 barneseter i den, men kan gå med rett type/kombinasjon barnestoler. Anonymkode: 40a8f...d13
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skoda Superb 4WD https://www.skoda-auto.no/modeller/superb Anonymkode: 9dbbf...2d4 Dette er en LANG bil, men den er smalere innvendig enn alle andre på samme størrelse. Dårlig forslag. Anonymkode: ca614...f4f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Dette er en LANG bil, men den er smalere innvendig enn alle andre på samme størrelse. Dårlig forslag. Anonymkode: ca614...f4f Er den? Har sittet på og er en av få jeg får plass mellom 2 barneseter bak. Anonymkode: 94e4b...e1b
Huset Skrevet 9. september 2020 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skoda Superb 4WD https://www.skoda-auto.no/modeller/superb Anonymkode: 9dbbf...2d4 Dette er en lav bil. Kommer bare til å sette meg fast i snøen der vi bor. 🤭
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 Som jeg har nettopp svarte i andre tråden, du har veldig få biler å velge imellom, spesielt hvis en av dere 190 eller høyre. Samboeren min er 190. Det at det var en bakovervendt bilsete bak sjåføren, har ærlig tatt vært største begrensning på hvilken bil vi kunne ha. Alle disse bilene er store og har stor bagasje, så bagasjeplass er ikke problem. Men det er totalt under 10 bilmodeller på markedet, som passer når sjåføren er 190 eller over, og du vil ha bakovervendt bilsete type Clippan eller Maxway bak sjåføren, og jeg tuller dessverre ikke. Det er blant annet skoda superb, ford smax, volvo 90-modell, saab 9-5, og vw som jeg ikke husker hva den heter.. Av de er superb minst inne, saab er gammel, volvo er dyr, vw er fortsatt litt dyr, så de fleste ender opp med ford smax. Anonymkode: 4a611...87b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg har nettopp svarte i andre tråden, du har veldig få biler å velge imellom, spesielt hvis en av dere 190 eller høyre. Samboeren min er 190. Det at det var en bakovervendt bilsete bak sjåføren, har ærlig tatt vært største begrensning på hvilken bil vi kunne ha. Alle disse bilene er store og har stor bagasje, så bagasjeplass er ikke problem. Men det er totalt under 10 bilmodeller på markedet, som passer når sjåføren er 190 eller over, og du vil ha bakovervendt bilsete type Clippan eller Maxway bak sjåføren, og jeg tuller dessverre ikke. Det er blant annet skoda superb, ford smax, volvo 90-modell, saab 9-5, og vw som jeg ikke husker hva den heter.. Av de er superb minst inne, saab er gammel, volvo er dyr, vw er fortsatt litt dyr, så de fleste ender opp med ford smax. Anonymkode: 4a611...87b Ford Galaxy er hakke større em S max. Veldig god bil med gode seter. Anonymkode: 4374a...cfb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Volvo Xc90 Evt Mitsubishi Outlander. Kan muligens få problem med 3 barneseter i den, men kan gå med rett type/kombinasjon barnestoler. Anonymkode: 40a8f...d13 Vi har to bakovervendte isofix-seter i outlanderen vår, og har ikke plass til noen i midtsetet. Men som du sier, kanskje med andre seter. Anonymkode: d0aa8...dee
Huset Skrevet 9. september 2020 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg har nettopp svarte i andre tråden, du har veldig få biler å velge imellom, spesielt hvis en av dere 190 eller høyre. Samboeren min er 190. Det at det var en bakovervendt bilsete bak sjåføren, har ærlig tatt vært største begrensning på hvilken bil vi kunne ha. Alle disse bilene er store og har stor bagasje, så bagasjeplass er ikke problem. Men det er totalt under 10 bilmodeller på markedet, som passer når sjåføren er 190 eller over, og du vil ha bakovervendt bilsete type Clippan eller Maxway bak sjåføren, og jeg tuller dessverre ikke. Det er blant annet skoda superb, ford smax, volvo 90-modell, saab 9-5, og vw som jeg ikke husker hva den heter.. Av de er superb minst inne, saab er gammel, volvo er dyr, vw er fortsatt litt dyr, så de fleste ender opp med ford smax. Anonymkode: 4a611...87b Kjenner ikke til den andre tråden du refererer til, men ja, det med høyde er noe vi må finne ut av. Mannen er 185 cm og lang i beina, og har generelt dårlig plass med et bakovervendt sete bak. Men de to eldste blir jo større og snus etter hvert. Mulig du mener VW Sharan. Veldig god bil, jeg har så vidt prøvd en, men den er jo veldig dyr. Et stort pluss er at den har skyvedører. Ford Galaxy er sammenlignbar med Sharan, og større og mer aktuell for oss enn Smax. Har disse til vurdering siden de er 7-setere. Men kan egentlig tenke meg noe litt høyere og mer suv-aktig.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Skrevet 9. september 2020 45 minutter siden, AnonymBruker said: Ford Galaxy er hakke større em S max. Veldig god bil med gode seter. Anonymkode: 4374a...cfb jeg glemte å skrive, stasjonsvogner 😂 ikke alle biler generelt. Finnes jo større biler ja. Anonymkode: 4a611...87b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #12 Skrevet 9. september 2020 11 minutter siden, Huset said: Kjenner ikke til den andre tråden du refererer til, men ja, det med høyde er noe vi må finne ut av. Mannen er 185 cm og lang i beina, og har generelt dårlig plass med et bakovervendt sete bak. Men de to eldste blir jo større og snus etter hvert. Mulig du mener VW Sharan. Veldig god bil, jeg har så vidt prøvd en, men den er jo veldig dyr. Et stort pluss er at den har skyvedører. Ford Galaxy er sammenlignbar med Sharan, og større og mer aktuell for oss enn Smax. Har disse til vurdering siden de er 7-setere. Men kan egentlig tenke meg noe litt høyere og mer suv-aktig. De nye anbefalinger er å ikke snu før 4 års alder. Så til og med med minste anbefaling, kommer du til å ha noen år fremover med minst to bakovervendte bilseter bak. Vi selv snudde vår første først nå, han er blitt 6. Først nå kan vi bytte bil til litt mindre.. Bagasjen er som sagt mindre begrensede for vår del, vi har ikke hund (og hundebur). Anonymkode: 4a611...87b
Huset Skrevet 9. september 2020 Forfatter #13 Skrevet 9. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De nye anbefalinger er å ikke snu før 4 års alder. Så til og med med minste anbefaling, kommer du til å ha noen år fremover med minst to bakovervendte bilseter bak. Vi selv snudde vår første først nå, han er blitt 6. Først nå kan vi bytte bil til litt mindre.. Bagasjen er som sagt mindre begrensede for vår del, vi har ikke hund (og hundebur). Anonymkode: 4a611...87b Jeg er fullt klar over anbefalingene, og spurte ikke om råd om når barn skal snus i bilen, men om tips om bil med plass til 3 bilstoler. Eldste er en stor 4,5-åring og yngste straks 3 år. Med en baby om 1-2 år har vi maks to bakovervendte stoler i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå