Gå til innhold

Jeg har blitt veldig overvektig!!! HJELP

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har insett at jeg over den siste tiden har blitt sykt overvektig. Jeg tørr ikke å veie meg. Men vet at jeg veier over 100kg. Er ca 175 høy. Har fått strekkmerker over hele kroppen. Hovne føtter, grønne vener på bena. Jeg må ned i vekt. Men vet ikke hvor jeg skal starte engang. Jeg elsker sunn mat. Det er så godt. Men tror småspising er det som har tatt meg. Litt chips her og der. Redbull light daglig. Eller monster. Siden de er kalorifrie trodde jeg kanskje det ikke telte. Dum..

er det noen andre som er i samme situasjon? Alle treningsklærene mine er for små. Går bare i yogabukser og hettegenser. Bh har blitt ubehagelig fordi jeg har så store pupper. Men er så redd for å få løs hud ved slanking!! Er skikkelig lei meg for at det har blitt som jeg er nå.  Har en fantastisk kjæreste som ikke har sagt noe stygt, ser ut til at han liker meg like mye som før men det er umulig at ikke alle andre også ser vektøkningen. Jeg vet at jeg ikke er like pen som før. Og jeg må slanke meg før det er for sent

noen som vil slanke seg med meg? Motivere hverandre daglig, sende bilde av hva man spiser osv? Jeg trenger noen å jobbe med, vet ikke om jeg klarer dette alene. Men har absolutt ikke lyst til å veie meg. Man kan se på kroppen om man går ned i vekt, vil ikke ha fokus på tall. Ofte ved veknedgang så går ikke vekta ned selvom man blir mindre og det kan fort bli umotiverende

Anonymkode: cd252...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kan klare å roe følelsene litt, blir det mye lettere! Ikke tenk på alt som kan skje. Tenk på hva du selv kan gjøre. 

Du starter med å slutte å kjefte på deg selv, og begynne å spise litt mindre, i dag. Og så fortsetter du med det. 

Anonymkode: 41cde...5a9

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive er at om du har bestemt deg for å ta tak og gå ned i vekt, er dette den siste dagen du kommer til å være så stor du er nå :)  Lykke til!

Anonymkode: 962a0...941

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har insett at jeg over den siste tiden har blitt sykt overvektig. Jeg tørr ikke å veie meg. Men vet at jeg veier over 100kg. Er ca 175 høy. Har fått strekkmerker over hele kroppen. Hovne føtter, grønne vener på bena. Jeg må ned i vekt. Men vet ikke hvor jeg skal starte engang. Jeg elsker sunn mat. Det er så godt. Men tror småspising er det som har tatt meg. Litt chips her og der. Redbull light daglig. Eller monster. Siden de er kalorifrie trodde jeg kanskje det ikke telte. Dum..

er det noen andre som er i samme situasjon? Alle treningsklærene mine er for små. Går bare i yogabukser og hettegenser. Bh har blitt ubehagelig fordi jeg har så store pupper. Men er så redd for å få løs hud ved slanking!! Er skikkelig lei meg for at det har blitt som jeg er nå.  Har en fantastisk kjæreste som ikke har sagt noe stygt, ser ut til at han liker meg like mye som før men det er umulig at ikke alle andre også ser vektøkningen. Jeg vet at jeg ikke er like pen som før. Og jeg må slanke meg før det er for sent

noen som vil slanke seg med meg? Motivere hverandre daglig, sende bilde av hva man spiser osv? Jeg trenger noen å jobbe med, vet ikke om jeg klarer dette alene. Men har absolutt ikke lyst til å veie meg. Man kan se på kroppen om man går ned i vekt, vil ikke ha fokus på tall. Ofte ved veknedgang så går ikke vekta ned selvom man blir mindre og det kan fort bli umotiverende

Jeg er med på å slanke meg. Jeg er 174 cm og 100 kg. Har tidligere "alltid" vært slank og følt meg fin. Nå er alt tungt og slitsomt og kjipt. 

Hvis du ikke vil veie deg; bruk målebånd og bilder. Ta bilder av deg selv i helfigur, forfra, bakfra og fra siden. Og bilde av ansiktet. Bestem deg for å starte et nytt og bedre liv i dag. Ta nye bilder om ei uke, mål deg på nytt da. Spiser du færre kalorier enn du forbrenner, så vil du raskt se endringene. 

Jeg spiser etter psmf, har gjort det før og det fungerer svært godt for meg. Men du må finne ut hvilke endringer du vil gjøre i kostholdet og tenke på at det skal være mulig å leve med de endringene du gjør. Kosthold er alfa og omega. En gåtur om dagen og annen trening er selvsagt veldig positivt, men for å gå ned i vekt er det kostholdsendringer som vil gi deg de store resultatene. 

Anonymkode: 89ae5...6ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med på å slanke meg. Jeg er 174 cm og 100 kg. Har tidligere "alltid" vært slank og følt meg fin. Nå er alt tungt og slitsomt og kjipt. 

Hvis du ikke vil veie deg; bruk målebånd og bilder. Ta bilder av deg selv i helfigur, forfra, bakfra og fra siden. Og bilde av ansiktet. Bestem deg for å starte et nytt og bedre liv i dag. Ta nye bilder om ei uke, mål deg på nytt da. Spiser du færre kalorier enn du forbrenner, så vil du raskt se endringene. 

Jeg spiser etter psmf, har gjort det før og det fungerer svært godt for meg. Men du må finne ut hvilke endringer du vil gjøre i kostholdet og tenke på at det skal være mulig å leve med de endringene du gjør. Kosthold er alfa og omega. En gåtur om dagen og annen trening er selvsagt veldig positivt, men for å gå ned i vekt er det kostholdsendringer som vil gi deg de store resultatene. 

Virker som vi er i litt samme situasjon. Jeg gikk idrettslinje på vgs, alltid vært tynn og slank. Ble deprimert etter foreldres skillsmisse og der gikk det galt. Begynte å trøstespise osv:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redbull light daglig. Eller monster. Siden de er kalorifrie trodde jeg kanskje det ikke telte. Dum..

Kan hende det bare er jeg som ligger langt etter 😂Men er ikke sukkerfrie drikker "safe"?

Anonymkode: ac35a...9c8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke like overvektig men vil gjerne være med. 

Anonymkode: 2b715...cb0

Yay så gøy. Går det ann å lage chatter her på Kg? Eller er det mulig å bruke facebook eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende det bare er jeg som ligger langt etter 😂Men er ikke sukkerfrie drikker "safe"?

Trodde jeg og ahhahaha men er tydelgivis en del av problemet🤣🤣🤣 lest på nettet også at man går opp i vekt av det. Skjønner likevel ikke da det er kalorifritt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trodde jeg og ahhahaha men er tydelgivis en del av problemet🤣🤣🤣 lest på nettet også at man går opp i vekt av det. Skjønner likevel ikke da det er kalorifritt??

Sukkerfritt kan dessverre øke matlysten min 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yay så gøy. Går det ann å lage chatter her på Kg? Eller er det mulig å bruke facebook eller annet?

Ikke sikker på hvordan chatt her fungerer. Blir gjerne med på det som blir bestemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne også med, 180 og 105 kg. MÅ ned i vekt, men klarer ikke helt å finne motivasjonen og komme skikkelig i gang. Hadde vært fint med en liten gruppe der man kunne dele tanker, tips og heie litt på hverandre. Fint at flere er omtrent like i størrelse også, en av grunnene til at jeg sliter med å komme i gang er at jeg føler det er så innmari mange kilo som skal vekk, og sikkert mange kilo før jeg i det hele tatt kan ane en forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det er det! Kalorier er hva som har noe å si. Jeg tar meg ofte et glass sukkerfri brus når jeg vil ha noe søtt. 

(Hilsen BMI på 18,5, drikker 1-2 l sukkerfrie drikker/dagen, inkludert Monster) 

Anonymkode: cd135...81f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Red bull light? Altså red bull uten sukker? Kjære deg..... En slik boks inneholder litt over 6 kalorier, med mindre du drikker hundre bokser om dagen så er det IKKE dette du legger på deg av... 

Anonymkode: 0df53...da2

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Jeg blir gjerne også med, 180 og 105 kg. MÅ ned i vekt, men klarer ikke helt å finne motivasjonen og komme skikkelig i gang. Hadde vært fint med en liten gruppe der man kunne dele tanker, tips og heie litt på hverandre. Fint at flere er omtrent like i størrelse også, en av grunnene til at jeg sliter med å komme i gang er at jeg føler det er så innmari mange kilo som skal vekk, og sikkert mange kilo før jeg i det hele tatt kan ane en forskjell...

Er ikke like overvektig men vil gjerne være med. 

Dere som vil bli med på slanking. Kunne dere tenke dere å lage en gruppechat på appen Kik? Evt face?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke så der kan du bare ta det med ro. 

Anonymkode: 6db39...e20

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som vil bli med på slanking. Kunne dere tenke dere å lage en gruppechat på appen Kik? Evt face?

Lastet akkurat ned Kik🥳 Lets do this 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lastet akkurat ned Kik🥳 Lets do this 

Jeg er også med. Hvordan går vi frem?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...