AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Ja jeg vet jeg kan velge utenlandske kanaler, og jeg hører mye på britisk//svensk/fransk radio, som er mye bedre. Men når jeg har hjemmekontor syns jeg det er hyggelig med litt norsk pludring og nyheter i bakgrunnen. Norsk musikk er så ufattelig dårlig, fatter ikke at det går an å produsere så mye dritt. Jeg liker bare Bjørn Eidsvåg, Åge Aleksandersen og Staysman, alt annet er elendig. Hvem er det som bestemmer hva som skal spilles på norsk radio? De folka har isåfall utrolig dårlig musikksmak. Savner bare litt mer variasjon. Anonymkode: c7e0a...fa6 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 NRK har en facebookside. Jeg er sikker på at ditt gode og konstruktive spørsmål vil få et svar det så absolutt fortjener der. Anonymkode: de4d8...c66 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Norsk musikk kan være bra, men enig i at P3 spiller mye dårlig musikk. Du kan liksom høre hvor som helst at det er er P3 sang.. Mange at programmene er også kjedelige og utgåtte. De hadde fint kunne fornyet seg på mange områder. Anonymkode: bfe54...56e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: NRK har en facebookside. Jeg er sikker på at ditt gode og konstruktive spørsmål vil få et svar det så absolutt fortjener der. Anonymkode: de4d8...c66 De svarer ikke, jeg har sendt mail! Anonymkode: c7e0a...fa6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Norsk musikk kan være bra, men enig i at P3 spiller mye dårlig musikk. Du kan liksom høre hvor som helst at det er er P3 sang.. Mange at programmene er også kjedelige og utgåtte. De hadde fint kunne fornyet seg på mange områder. Anonymkode: bfe54...56e Jeg syns det er fint at de prøver å hjelpe norske artister fram med å ha Urørt (eller hva den konkurransen heter), siden det er vanskelig å slå gjennom. Men, hvorfor spiller de samme sangene igjen og igjen? Man blir jo så lei! På den franske radiokanalen NRJ spiller de mye fransk, noe jeg elsker. Men de har også rap, pop og andre ting. De spiller til og med litt norsk musikk der. Jeg savner vel litt mer mangfold. Alt er enten på norsk eller engelsk. Av og til svensk. Hvorfor ikke dansk, tysk eller italiensk musikk? Anonymkode: c7e0a...fa6 1
Gjest RaptorStrike Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Jeg stusser over at folk hører på lineær radio i 2020, spesielt når de til stadighet skal kritisere musikken som spilles. Løsningen på dette er å velge sin egen musikk gjennom streamingtjenester som Spotify, Apple Music osv. og laste ned radioprogrammene som podkaster dersom man ønsker å få med seg disse.
ElectricScum Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 Det var jo et knippe spennende artister som har fått passere nåløyet ditt, må jeg si. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 4 minutter siden, ElectricScum skrev: Det var jo et knippe spennende artister som har fått passere nåløyet ditt, må jeg si. Ikke sant? Bjørn Eidsvåg er jo helt episk. Anonymkode: c7e0a...fa6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 5 minutter siden, RaptorStrike skrev: Jeg stusser over at folk hører på lineær radio i 2020, spesielt når de til stadighet skal kritisere musikken som spilles. Løsningen på dette er å velge sin egen musikk gjennom streamingtjenester som Spotify, Apple Music osv. og laste ned radioprogrammene som podkaster dersom man ønsker å få med seg disse. Men som jeg skrev så liker jeg å ha det i bakgrunnen med litt pludring, også er det greit å få med seg nyhetene. Nå har jeg ikke musikkanlegg så jeg får ikke hørt på podcast/spotify etc. Dårlig lyd i pc-en. Anonymkode: c7e0a...fa6
ElectricScum Skrevet 9. september 2020 #10 Skrevet 9. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant? Bjørn Eidsvåg er jo helt episk. Anonymkode: c7e0a...fa6 Ja, og Staysman er jo som kjent the pinnacle of quality. 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Skrevet 9. september 2020 Har lagt merke til dette selv. Når jeg kommer til utlandet så hører jeg ofte en ny kul sang. I Norge kan de spille samme sangene i 3 år. Kanskje bare 2 nye sanger som dukker opp i ny og ne. Er det fordi nordmenn ikke er så glad i forandring? Det er litt slik gemyttet på folk er. Det gamle vante er alltid best. Anonymkode: 38069...928 4
Gjest RaptorStrike Skrevet 9. september 2020 #12 Skrevet 9. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men som jeg skrev så liker jeg å ha det i bakgrunnen med litt pludring, også er det greit å få med seg nyhetene. Nå har jeg ikke musikkanlegg så jeg får ikke hørt på podcast/spotify etc. Dårlig lyd i pc-en. Anonymkode: c7e0a...fa6 Man har strengt tatt ikke behov for å få med seg nyhetene mer enn 1-2 ganger per dag. Da skal man ha fått med seg de viktigste sakene det døgnet. At du velger å ikke gå til innkjøp av et musikkanlegg slik at du kan høre på en streamingtjeneste kan ikke radiokanaler legge til grunn for sine valg av sanger.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #13 Skrevet 9. september 2020 Norske radiokanaler henger så ufattelig langt etter når det kommer til ny musikk. Ta p4 som har spilt det samme i sikkert 5 år nå. lytter heller til kanaler som p8 pop, der er det bare gammel og god musikk, så jeg forventer heller ikke noe mer. P3 osv ødelegger sanger ved å spille de 4 ganger i timen, døgnet rundt, helt til de faller ned på lista. Anonymkode: 10479...a81 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 Ja det er tragisk! Hva hører man på egentlig om man ikke orker det? Anonymkode: a5f08...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå