Gå til innhold

Innenfor å la 12 og 13 åringen se Supernatural?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skaffet meg Supernatural serien , og nå vil ungene se den, tenker å la de se den sammen med meg:)! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke.. Men de første sesongene er skikkelig skumle! Be warned.

..Og jeg var mye eldre enn 12 da jeg så første sesong.

Endret av Adara
Skrevet

Det er 15-årsgrense, så du må avgjøre om de takler de ganske gory scenene. 

Jeg har sett alle episodene, og jeg synes ikke dette er noe for barn. 

• Liker 1
Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Jeg så «charmed» i den alderen og fikk mareritt. Følg aldersgrensen

Anonymkode: 8c739...ca1

Skrevet

Vel, jeg synes ikke Supernatural er skummel i det hele tatt. Jeg så skrekkfilmer fra jeg var 8 år og jeg elsket det. Kommer jo an på om barna dine liker slikt.

• Liker 2
Skrevet

Så de fra jeg var 10. Elsker serien 😊 Fantes ikke skummel, men var utrolig spennende på den alderen. 

Anonymkode: 74b11...c9a

• Liker 1
Skrevet

Vi så Commando og Predator når vi var små. Hadde med lapp til videosjappa.

Anonymkode: fc575...536

Skrevet
8 minutter siden, Sheik skrev:

Vel, jeg synes ikke Supernatural er skummel i det hele tatt. Jeg så skrekkfilmer fra jeg var 8 år og jeg elsket det. Kommer jo an på om barna dine liker slikt.

Etter min mening er det ikke opp til små barn å vurdere om skrekkfilmer og annet skummelt er egnet for de. Foreldre bør skjerme barna frem til de er i alle fall nesten gamle nok. Det er en grunn til at aldersgrensen er satt. Vi ser jo ut fra alle psykiske plager som florerer hos unge mennesker at mange har fått en oppvekst som ikke er bra. NB. Jeg sier ikke at alle får psykiske problemer av å se skrekkfilm, men det er åpenbart mange det klikker for.

Skrevet

Ja, vi så alltid på supernatural etter skolen og da var vi 10-11 år. 

Anonymkode: 6517f...77e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 35 og sjekker under senga fremdeles...tror det kommer an på personlighetstype mer enn alder. Jeg hadde ikke latt så unge barn sett det, noen episoder er helt grusomme, og ofte er det mer thriller og uhygge enn varulver og gjenferd...ofte partnere som dreper hverandre og familien helt plutselig. 

Anonymkode: dcbda...9c7

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi så Commando og Predator når vi var små. Hadde med lapp til videosjappa.

Anonymkode: fc575...536

Høres veldig tillitsbasert ut😂😂

Anonymkode: e2d63...2d4

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig tillitsbasert ut😂😂

Anonymkode: e2d63...2d4

Sånn var det i "gamle" dager. Da hadde vi med lapp til bensinstasjonen for å kjøpe røyk til foreldre og 😄 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er vel alderen det er laget for? I alle fall 13. Tror jeg var rundt den alderen da jeg begynte se serien. 

Anonymkode: 2b6ce...aa0

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på ungene. Jeg elsker slike type serier og kunne gladelig sett det i den alderen uten å ta noen skade av det. Andre barn vil kanskje ikke tåle det. 

Anonymkode: 336b5...246

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på ungene. Jeg hadde ikke kunne sett Supernatural som 12/13-åring, jeg fikk lett mareritt og hadde problemer med å skille mellom virkelighet og film. I dag er det en av favorittene og jeg synes ikke den er skummel i det hele tatt (med unntak av et par episoder 😅). Du kjenner barna dine best. 
Har du sett serien før? Hvis ikke anbefaler jeg kanskje å se litt selv for å se, også ta en avgjørelse 😊

Skrevet

Ungene mine elsker action og overnaturlige ting, så tenker jeg prøver S1 e1 til helgen med de (Har sett nesten alle sesosngene )

• Liker 1
Skrevet

Mine barn har så de første par sesongene med meg da de var 10 og 12. Og det gikk kjempefint mtp hvor skummelt det var. Men den yngste liker ikke sjangeren, er mer interessert i fotball. Den yngste var mer interessert, men det dabbet litt av etterhvert så vi har ikke sett alle sesongene (det er veldig mange sesonger da).

Dette kommer veldig an på barnet. Om de tåler skumle ting, om de har reagert med mareritt og sånn etter å ha sett skumle ting før. Og kanskje de foretrekker andre sjangere? Det vet du jo ikke før du har prøvd. Men jeg ville absolutt sett det sammen med dem, gjerne snakket med dem litt etter episoden om hva de synes. At de er klar over at sånne ting ikke finnes i virkeligheten. 

Uansett er Supernatural en kul serie jeg vil anbefale deg, selv om du kanskje må se den alene. Anbefaler Buffy The Vampire Slayer som du kan se med barna. Og Grimm. Begge er litt småskumle, men litt mer barnevennlige enn Supernatural.

Anonymkode: 3854d...ab9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...