AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Noen erfaringer og tips? Jeg vet at babyen kommer når den kommer uavhengig om man løper 10 ganger rundt huset hver dag. Synes bare det er gøy å lese om andres erfaringer, og tenker at ufarlige ting som samleie og fødepizza (som forsåvidt virker som en vanlig pizza) ikke gjør noen skade å teste ut hvertfall. Anonymkode: f5c00...353
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Stimulering av brystvortene fremkaller rier ihvertfall, hehe. Ellers har jeg hørt at det beste faktisk er å slappe av. Kroppen gjør seg klar til å føde når den opplever at omgivelsene er rolige. Det er derfor mange kvinner i krigsherjede land plutselig føder når de ankommer "trygt sted" etter flukt. Anonymkode: f070b...d9b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Samleie skal være bevist å kunne virke hvis livmorhalsen er moden. Og dette med å slappe av da, kanskje er det en myte, men det er i hvert fall mer behagelig enn å gå i trapper. Jeg prøvde å spise akkurat samme pizza på sammen restaurant som kvelden før førstemann ble født da vi ventet nr. to. Det virket ikke, men pizzaen var god (det var ikke en såkalt "fødepizza", altså). Men vi spiste faktisk pizza kvelden før lillesøster ble født også. Så skal vi ha nr. tre, er det den strategien jeg går for 😅 Anonymkode: d78f2...fd8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Spiste en hel kurv med plommer kvelden fødselen satte i gang. Anonymkode: 764cc...7b0
Million Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 (endret) Harde fysiske anstrengelser kan sette i gang en fødsel. Det gjorde det på meg. Dumme neket meg satte i gang og sjaue med snømåking som 7 måneder på vei. Tung, våt og kram snø, måkte og måkte. Så kjente jeg at kynnerne meldte seg kraftig, og måtte gi meg. Kynnerne fortsatte. Dagen etter fikk jeg premature rier. Måtte legges inn på sykehus og få stoppet riene med medisiner. Dette gjentok seg omtrent en gang i uken den neste måneden (riene altså, ikke snømåkinga!). Femte og siste gangen jeg ble lagt inn, stoppet de ikke riene, for de mente jeg var langt nok på vei (uke 35+6) til at barnet ville klare seg fint. Så han ble født da jeg var akkurat 8 mnd gravid, akkurat en kalendermåned før termindato. Min tidligere svigerinne var også 7 mnd på vei. De ventet sitt tredje barn, bodde litt trangt og bestemte seg for å flytte før barnet kom, så alle barna fikk eget rom med det samme. Så hun løftet og bar, pakket og vasket og styret voldsomt med flyttingen. Da fikk hun premature rier, og de klarte ikke stanse dem, så barnet ble født, 2 måneder for tidlig. Det gikk heldigvis bra med barnet og hun er over 10 år i dag. Så om man ønsker å igangsette en fødsel, så har jeg klokkertro på hard, fysisk aktivitet og tunge løft. Endret 9. september 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Jeg spiste en spicy pizza fra Dolly når jeg venta førstemann, det gikk ca en halvtime fra jeg slutta å spise til riene begynte. Det tok 2-3 dager før fødselen startet derimot. KAN jo ha vært tilfeldigheter, men når jeg var gravid med andremann holdt jeg meg unna pizza 😂 Anonymkode: 8b8b2...a4f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 5 minutter siden, Million skrev: Så om man ønsker å igangsette en fødsel, så har jeg klokkertro på hard, fysisk aktivitet og tunge løft. Vil tro dette bare gjelder om man har en svakhet i cervix. Anonymkode: db8eb...d85 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 Ei venninne av meg fikk rier mens hun bakte boller 😂 hun gikk på overtid og hadde det ubehagelig, snakket med legen som hadde vakt den helga som sa at det ikke var så mye han kunne gjøre (det var ikke grunner nok til å sette i gang enda) men at hun skulle bake boller fordi det var et gammelt kjerringråd som ikke kunne skade. Om det var noe i det (bevegelsene feks) eller tilfeldigheter kan man jo bare lure på 😂 Anonymkode: 1c67a...142
Million Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vil tro dette bare gjelder om man har en svakhet i cervix. Anonymkode: db8eb...d85 Vel, da er det mange som har det som gravide, for det er jo generelt et råd om å ligge unna hard fysisk aktivitet og tunge løft som gravid, da det faktisk kan igangsette noe. Med mindre man da altså ønsker at det SKAL igangsette noe. Da er det et råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå