AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Del Skrevet 9. september 2020 Siden juli har jeg ukentlig inntatt alkohol i forbindelse med diverse feiringer/bursdager. Jeg har da drukket 4-5 bokser med øl av typen med mindre kcal enn de vanlige. Har holdt meg unna snacks og spist som normalt, både i ukedagene og «drikkedagene». Jeg er en aktiv person som løper og går mye. Vekten er skremmende stabil til tross for alkoholinntak. Er det noen som har en forklaring på dette? Jeg har alltid hørt at alkohol er dødssynden nr 1 når det kommer til vekt, og har nærmest oppfattet det som om at man går opp i vekt ved alkoholinntak, særlig når det drikkes ofte og mye. Anonymkode: 47999...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Del Skrevet 9. september 2020 4-5 bokser en gang pr. uke er vel neppe å betegne hverken som ofte eller mye. Prøv 10 bokser fredag, 10 på lørdag og 2 stk. hver kveld i uka så skal du nok se at vekta sniker seg opp Anonymkode: 70938...edb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Del Skrevet 9. september 2020 Man går opp i vekt når man har kalorioverskudd over tid. Anonymkode: fa761...5ae 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Del Skrevet 9. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden juli har jeg ukentlig inntatt alkohol i forbindelse med diverse feiringer/bursdager. Jeg har da drukket 4-5 bokser med øl av typen med mindre kcal enn de vanlige. Har holdt meg unna snacks og spist som normalt, både i ukedagene og «drikkedagene». Jeg er en aktiv person som løper og går mye. Vekten er skremmende stabil til tross for alkoholinntak. Er det noen som har en forklaring på dette? Jeg har alltid hørt at alkohol er dødssynden nr 1 når det kommer til vekt, og har nærmest oppfattet det som om at man går opp i vekt ved alkoholinntak, særlig når det drikkes ofte og mye. Anonymkode: 47999...9a0 Er det dette som er av kategorien "snikskryt" som jeg har hørt så mye om? Bra for deg at du holder deg slank TS, men for mange høres du bare skikkelig kvalm ut. Anonymkode: 17bb8...f0e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Del Skrevet 9. september 2020 Man går ikke fortere opp av alkohol enn av noe annet. Det er kalorioverskudd over tid som gir vektoppgang, spiller ingen rolle om det spises eller drikkes 🤷🏼♀️ Anonymkode: 8581f...d5b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 9. september 2020 #6 Del Skrevet 9. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden juli har jeg ukentlig inntatt alkohol i forbindelse med diverse feiringer/bursdager. Jeg har da drukket 4-5 bokser med øl av typen med mindre kcal enn de vanlige. Har holdt meg unna snacks og spist som normalt, både i ukedagene og «drikkedagene». Jeg er en aktiv person som løper og går mye. Vekten er skremmende stabil til tross for alkoholinntak. Er det noen som har en forklaring på dette? Jeg har alltid hørt at alkohol er dødssynden nr 1 når det kommer til vekt, og har nærmest oppfattet det som om at man går opp i vekt ved alkoholinntak, særlig når det drikkes ofte og mye. Anonymkode: 47999...9a0 Du forbruker like mye energi som du inntar. Grei matematikk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Del Skrevet 9. september 2020 For å svare på spørsmålet i overskriften; nei, man går aldri opp i vekt av alkohol. Man går opp i vekt av overskudd på kalorier. Det er et fett om disse kaloriene befinner seg i en salat med osteterninger, reker og dressing, eller seks glass øl. Det er den totale mengden kalorier man inntar pr dag, pr uke, som avgjør om man legger på seg eller ikke. Ikke hvor kaloriene kommer fra. Du skriver at du er aktiv, og da klarer du å bruke opp kaloriene du får i deg, uansett hvor de kommer fra. Anonymkode: eb332...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Del Skrevet 9. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det dette som er av kategorien "snikskryt" som jeg har hørt så mye om? Bra for deg at du holder deg slank TS, men for mange høres du bare skikkelig kvalm ut. Anonymkode: 17bb8...f0e Hva mener du med det? Jeg bare spør av ren nysgjerrighet. Det er jo ingen hemmelighet at det er mye kcal i alkohol, og jeg tror aldri jeg hadde klart å forbrenne denne mengden. Hadde jeg erstattet det med mat måtte jeg ha spist store mengder for å komme opp i samme kcal som alkoholen. Og det er ikke snikskryt, men et oppriktig spm. Alkohol er fetende. Anonymkode: 47999...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Del Skrevet 9. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Jeg bare spør av ren nysgjerrighet. Det er jo ingen hemmelighet at det er mye kcal i alkohol, og jeg tror aldri jeg hadde klart å forbrenne denne mengden. Hadde jeg erstattet det med mat måtte jeg ha spist store mengder for å komme opp i samme kcal som alkoholen. Og det er ikke snikskryt, men et oppriktig spm. Alkohol er fetende. Anonymkode: 47999...9a0 Trenger ikke være så ille. F.eks. Tuborg Lite har 28kcal pr 100ml. Så om du er aktiv, og holder deg unna annen snacks, trenger det ikke gjøre noe om du drikker noen bokser i uka. Kalorier er kalorier. Anonymkode: c59f7...aca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Del Skrevet 9. september 2020 Tror vel like gjerne det er kombinasjonen alkohol+snacks+kebab på natta+burger dagen derpå som er fetende. Bare alkohol er ikke mer fetende enn annet. Anonymkode: 8765e...a2f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Del Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alkohol er fetende. Anonymkode: 47999...9a0 Det er mye lettere å tenke når man ikke bruker vage og ladede uttrykk. Kun flere kalorier inn enn du forbruker, over tid, uansett hvor de kommer fra, får deg til å legge på deg. Anonymkode: fa761...5ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #12 Del Skrevet 9. september 2020 Jeg har måttet slutte med nesten all alkohol når jeg slanker meg, og grunnen til det er at jeg mister hemninger og spiser usunt når jeg har drukket. Om det så bare er halvannet glass vin. Dersom du klarer å holde deg til det kostholdet du skal så er ikke alkohol "dødsssynd nr 1" Kjenner mange folk som fester og drikker masse hver helg som er tynne. Anonymkode: 066d0...437 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #13 Del Skrevet 9. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden juli har jeg ukentlig inntatt alkohol i forbindelse med diverse feiringer/bursdager. Jeg har da drukket 4-5 bokser med øl av typen med mindre kcal enn de vanlige. Har holdt meg unna snacks og spist som normalt, både i ukedagene og «drikkedagene». Jeg er en aktiv person som løper og går mye. Vekten er skremmende stabil til tross for alkoholinntak. Er det noen som har en forklaring på dette? Jeg har alltid hørt at alkohol er dødssynden nr 1 når det kommer til vekt, og har nærmest oppfattet det som om at man går opp i vekt ved alkoholinntak, særlig når det drikkes ofte og mye. Anonymkode: 47999...9a0 halv sju på morran....er du over 50 så er det 0700 Anonymkode: abc85...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #14 Del Skrevet 9. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har måttet slutte med nesten all alkohol når jeg slanker meg, og grunnen til det er at jeg mister hemninger og spiser usunt når jeg har drukket. Om det så bare er halvannet glass vin. Dersom du klarer å holde deg til det kostholdet du skal så er ikke alkohol "dødsssynd nr 1" Kjenner mange folk som fester og drikker masse hver helg som er tynne. Anonymkode: 066d0...437 Ja, drikker man nok så kommer jo mesteparten av maten man spiste siste døgnet opp igjen istedenfor å omdannes til fett i kroppen Anonymkode: 70938...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #15 Del Skrevet 9. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror vel like gjerne det er kombinasjonen alkohol+snacks+kebab på natta+burger dagen derpå som er fetende. Bare alkohol er ikke mer fetende enn annet. Anonymkode: 8765e...a2f Ha,ha, det er meg 😄 Anonymkode: f29f1...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 9. september 2020 #16 Del Skrevet 9. september 2020 Generelt er det jo lettere å få i seg kalorier i flytende form. Det går fortere, og en blir mindre mett. Det gjelder også alkohol. I tillegg kan det også påvirke forbrenningen din litt: https://forskning.no/alkohol-og-narkotika-overvekt/alkohol-lagres-ikke-i-kroppen-men-kan-likevel-pavirke-vekta/1678032 Men når du ikke går opp i vekt, må det være fordi du tross alt - i snitt - inntar mindre/like mye kalorier enn du bruker. Og du drikker jo ikke så mye. Samtidig kommer en jo ikke unna at det for mange ofte blir litt ekstra mye og fet mat og mindre aktivitet enn vanlig dagen derpå i forbindelse med alkohol, noe som kanskje bli det avgjørende for mange, men som du skriver at ikke gjelder for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå