AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Keg har fått kronisk smerte i venstre håndledd etter svangerskap, og deT merkes stortsett dersom jeg skal løfte feks bilstol ut av bilen. Noen ganger kjenner jeg ingenting, andre ganger som i dag så er det pulserende smerte. Stortsett er jeg øm. Det er ikke så veldig vondt, men ubehagelig, og jeg føler at styrken er svekket. Hva kan dette komme av? Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 1a23c...de6
Linnpinn Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Keg har fått kronisk smerte i venstre håndledd etter svangerskap, og deT merkes stortsett dersom jeg skal løfte feks bilstol ut av bilen. Noen ganger kjenner jeg ingenting, andre ganger som i dag så er det pulserende smerte. Stortsett er jeg øm. Det er ikke så veldig vondt, men ubehagelig, og jeg føler at styrken er svekket. Hva kan dette komme av? Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 1a23c...de6 Jeg hadde det samme, spesielt om natta. En slags dunkende smerte i håndledd og hånda. Det var Karpal tunnel syndrom. Hør med legen om det et du har. Det er ganske vanlig å få under og etter svangerskap. Det gikk over etter noen mnd og jeg trengte ikke behandling 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 15 minutter siden, Linnpinn skrev: Jeg hadde det samme, spesielt om natta. En slags dunkende smerte i håndledd og hånda. Det var Karpal tunnel syndrom. Hør med legen om det et du har. Det er ganske vanlig å få under og etter svangerskap. Det gikk over etter noen mnd og jeg trengte ikke behandling Ok, takk for svar. Har lest litt om det. Men det er nå 8 mnd siden fødsel. Så hvor lang tid tok det for deg før det gikk over? 😊 Anonymkode: 1a23c...de6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 PS. Jeg har ingenting på hverken fingre eller øvre del av håndledd. Bare nederst ved leddet. Anonymkode: 1a23c...de6
Linnpinn Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for svar. Har lest litt om det. Men det er nå 8 mnd siden fødsel. Så hvor lang tid tok det for deg før det gikk over? 😊 Anonymkode: 1a23c...de6 Mener at det gikk over 3-4 mnd etter fødsel. Leddbåndene mister styrke og elastisitet etter et svangerskap og det er lett og overanstrengte slik at man får vondt. Det er ikke sikkert det er karpal tunnel du har. Pass på å ikke overanstrenge. Vær obs på bæring o.l. Jeg kjøpte meg ei slags skinne som stivet av håndleddet. Synes det fungerte 😊 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 58 minutter siden, Linnpinn skrev: Mener at det gikk over 3-4 mnd etter fødsel. Leddbåndene mister styrke og elastisitet etter et svangerskap og det er lett og overanstrengte slik at man får vondt. Det er ikke sikkert det er karpal tunnel du har. Pass på å ikke overanstrenge. Vær obs på bæring o.l. Jeg kjøpte meg ei slags skinne som stivet av håndleddet. Synes det fungerte 😊 Skal få undersøkt det, så tusen takk for hjelpen 😊 Kjedelig å få slike plager når man ellers er ved god helse uten andre plager 😅 Anonymkode: 1a23c...de6
Jahaja Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 Jeg hadde også karpal tunnel syndrom, og var ganske handicappet siste del av svangerskap og flere uker etter fødsel (amming ble utrolig vanskelig da begge armene var ute av drift!). Undersøk om det kan være det du har, det finnes i så tilfelle behandling og du skal ikke måtte bare vente til det går over. Kiropraktor ble løsningen for meg, og i nåværende svangerskap går jeg også dit for å forebygge! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå