AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Har en venn som jobber som seniorkonsulet hos Equninor, og er «kontraktansvarlig». Når jeg spør hva personen gjør hele dagen så får jeg utrolig vage svar, det virker på meg som den eneste personen gjør er å sitte i et par møter og underskrive et par dokumenter i ny og ne. Hva gjør denne personen egentlig i jobben? Anonymkode: 2a430...261
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Jeg jobber mot anskaffelsesavdelingen til Equinor. De kontraktsansvarlige er en del av denne avdelingen. De følger opp sine kontrakter (som ofte er store, det er snakk om milliarder). De er mellomledd mellom Equinor og firmaet, har oversikt over alle dokumenter (hundrevis gjerne, pr kontrakt), de passer på at faktureringen er rett. De er involvert i "alt" av kommunikasjon mellom Equinor og firmaene som gjelder avtalene. Det er en ganske stor jobb. Anonymkode: c4877...528
Gjest Thoringen Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 (endret) Det kan godt hende at begrepet betyr ikke det samme i forskjellige bransjer så ta det jeg skriver med en klype salt. Aner ikke hvordan de gjør det i Equinor men i bransjen jeg jobbet før er kontraktansvarlig bare en funksjon som kommer i tillegg til dine andre ansvarsoppgaver, typisk en prosjektleder eller delt mellom denne og de juridiske ressursene. Men så er også kontraktene et par hundre ganger mindre komplekse og mindre enn de er hos oljebransjen. Hvis firma A har en kjempesvar prosjekter/leveranser som krever bidrag fra en eller flere underleverandører så vil kontraktansvarlig være ansvarlig for at kontraktforpliktelser blir overholdt fra de forskjellige underleverandører. (ser at Anonymkode: c4877...528 har gitt fasitsvar allerede og at det kanskje ikke så store forskjeller allikevel). Endret 9. september 2020 av Thoringen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå