Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2-3 ganger i uka, stort sett 3-4 dager mellom :) Bruker ikke tørrshampo lengre. Etter et halvt år er håret endelig fint dag 2, begynner å bli synlig fettete dag 3. Med mindre jeg skal noe viktig lar jeg det være slik en dag før jeg vasker det. 

Fortsetter under...

To dager i uken, som regel mandags kveld og fredag formiddag. Ellers går jeg en del med hestehale og prøver å unngå å ta meg selv i håret. Jeg bruker også tørrshampoo dersom jeg har noen "småformelle" planer 

Anonymkode: 3ce1d...af0

Gjest Dævendøtte

2 ganger i uka. Får aldri fett hår, er heldig sånn. Søndag og torsdag er hårvaskedager :) 

Vasket det nesten daglig da jeg hadde kort hår, mest for at sveisen ble enklere å holde. Nå har jeg langt hår og da har jeg ingen sveis som må vedlikeholdes. 

Annonse

Hver 3-4. Kommer an på hvor aktiv jeg har vært. Men fra 3-4 dagen ser håret plutselig fett ut og jeg føler meg ustelt. Takler det ikke, så velger gjerne å dusje i slutten av en 3.dag eller før jeg starter dagen den 4. 

Alt fra 1 dag i uken, men holder seg fint mye lenger egentlig. Lengste jeg har gått uten hårvask var litt over 1 mnd, hadde fortsatt gått på butikken uten lue😂 Håret mitt blir ikke fett, men jeg liker når håret er nyvasket og ekstra mykt, så derfor blir det 1 gang i uken.

Annonse

Pleide å vaske det hver dag, fordi jeg dusjet hver dag. Og det trengtes dessverre også, det ble så fort stygt og fett. Nå forsøker jeg å dusje cirka annenhver dag, og vaske håret maks to ganger i uka/annenhver dusj. Jeg brukte lockdownperioden i mars til å trappe kraftig ned på sjampoen, da var det skikkelig heslig en stund, men det gjorde underverker!

13 timer siden, Dævendøtte skrev:

2 ganger i uka. Får aldri fett hår, er heldig sånn. Søndag og torsdag er hårvaskedager :) 

Vasket det nesten daglig da jeg hadde kort hår, mest for at sveisen ble enklere å holde. Nå har jeg langt hår og da har jeg ingen sveis som må vedlikeholdes. 

Samme her, søndag og torsdag. Hihi.

Anonymkode: c1d11...fe4

Annonse

Før i tiden (altså for rundt 10 år siden) vasket jeg håret hver dag. 

Så flyttet jeg til et land og en leilighet der baderomsfasilitetene ikke var helt som i Norge, for å si det pent. 

Så da ble det først annenhver dag, deretter hver 3. dag. 

Jeg er godt voksen, og min rare erfaring er at håret mitt har blitt flottere, sterkere og mindre fett når jeg ikke vasker det for ofte. 

Da jeg var yngre, var det aldri noen som kommenterte håret mitt. Det bare var der. Nå i voksen alder, får jeg flere kommentarer på at jeg har flott hår. Og jeg er egentlig i den alderen der jeg bør klippe meg i en "kort, gøyal" frisyre, fordi gamle damer i min alder visstnok har elendig hårkvalitet.... Vel, jeg er ingen ekspert. Men håret mitt har aldri vært finere enn nå. Jeg slet mye mer med håret mitt da jeg var 18 enn det jeg gjør nå som mange-og-femti-åring.

Anonymkode: fff9a...464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...