Gå til innhold

Den billigste måten å "pusse opp" badet på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et bad som er flislagt på vegger og gulv, dessverre i farger jeg ikke er så glad i. Har dusjhjørne. Har ikke råd til å totalrenovere, og har ikke råd til mikrosement. 

Baderomsplater virker også for dyrt.

Maling blir lite holdbart, særlig da jeg har dusjhjørne.

Badet er fra 2000 og virker for oss i god stand. Har ikke hatt noen her for å kikke på det. Bor i blokk, det er nok betong under flisene. 

Hva kan gjøres for noen tusenlapper? 

Skjønner at jeg kan style og sånn, mener mer vegger og gulv. Har tenkt å bytte ut baderomsinnredningen etter hvert. 

Håper noen har noen lure ideer så også vi som ikke er så rike kan få et litt hyggeligere bad :) 

Anonymkode: 679bd...2eb

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har et bad som er flislagt på vegger og gulv, dessverre i farger jeg ikke er så glad i. Har dusjhjørne. Har ikke råd til å totalrenovere, og har ikke råd til mikrosement. 

Baderomsplater virker også for dyrt.

Maling blir lite holdbart, særlig da jeg har dusjhjørne.

Badet er fra 2000 og virker for oss i god stand. Har ikke hatt noen her for å kikke på det. Bor i blokk, det er nok betong under flisene. 

Hva kan gjøres for noen tusenlapper? 

Skjønner at jeg kan style og sånn, mener mer vegger og gulv. Har tenkt å bytte ut baderomsinnredningen etter hvert. 

Håper noen har noen lure ideer så også vi som ikke er så rike kan få et litt hyggeligere bad :) 

Vis du bruker våtromsmaling så burde det holde noen år

Anonymkode: 15e80...c39

Skrevet

Vet ikke helt om det er det du er ute etter, men på Lindas dekor har de folie og "plater" man kan lime over fliser. Det er overraskende holdbart! Det er billigere enn mye, men ikke direkte billig i seg selv om man har et stor bad. 

Anonymkode: cdc5a...443

Skrevet

Dusjkabinett. Ikke så vakkert, men da kan du kanskje male eller legge folie bak. 

Anonymkode: 1b1ca...2e4

Skrevet

Supre tips, keep'em coming!

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt om det er det du er ute etter, men på Lindas dekor har de folie og "plater" man kan lime over fliser. Det er overraskende holdbart! Det er billigere enn mye, men ikke direkte billig i seg selv om man har et stor bad. 

Anonymkode: cdc5a...443

Så at de platene fra Linda kostet mer enn våtromsplater fra Fibo. Men tåler de virkelig vann, og ser det ikke veldig billig ut? Har ikke et enormt bad, men heller ikke et knøttlite et. Stoler ikke på bildene fra selgerens nettside, og ser ikke så mange som har dette.

Skrevet

Tror jeg ville gått for maling, om mikrosement ikke er et alternativ. Vi gikk for mikrosement og er kjempefornøyd med det! Kanskje det blir rimeligere om du tar kun gulv eller kun vegger? 

Anonymkode: 74518...13d

Skrevet

Pusse opp med multipuss, så male over med kalkmaling og legge på sealer til slutt. Litt arbeidsomt men overkommelig - da multipuss skal ikke legges like nøye og «pent» slik som gipssparkel. Og billig i innkjøpspris. https://boligpluss.no/diy/slik-skjuler-du-enkelt-de-stygge-flisene 

Evt bare male bad, eller male med kalkmaling. https://www.franciskasvakreverden.no/2016/01/06/slik-maler-du-flisene-pa-badet-selv/ Men da bør du vurdere å bruke dusjkabinett ja. 

Anonymkode: a246b...f89

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pusse opp med multipuss, så male over med kalkmaling og legge på sealer til slutt. Litt arbeidsomt men overkommelig - da multipuss skal ikke legges like nøye og «pent» slik som gipssparkel. Og billig i innkjøpspris. https://boligpluss.no/diy/slik-skjuler-du-enkelt-de-stygge-flisene 

Evt bare male bad, eller male med kalkmaling. https://www.franciskasvakreverden.no/2016/01/06/slik-maler-du-flisene-pa-badet-selv/ Men da bør du vurdere å bruke dusjkabinett ja. 

Anonymkode: a246b...f89

Takk! Skal undersøke dette.

Vil også gjerne høre om det hvis noen har brukt selvklebende fliser og så videre. Litt skeptisk til disse, men åpen!

Skrevet

Vi brukte mikrosement, men har dusjkabinett. Det ble kjempe fint. Maks 5000 kr. 

Anonymkode: dfc32...3e5

Skrevet
På 9.9.2020 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Vi brukte mikrosement, men har dusjkabinett. Det ble kjempe fint. Maks 5000 kr. 

Anonymkode: dfc32...3e5

Gjorde dere det selv? Hvor stort bad?

Skrevet

Hadde heller spart opp og pusset opp badet fra grunnen. Det er 20 år gammelt om det er fra 2000.

Anonymkode: 87864...337

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde heller spart opp og pusset opp badet fra grunnen. Det er 20 år gammelt om det er fra 2000.

Anonymkode: 87864...337

Kommer ikke til å ha 100 000 til rådighet før om tredve år :P Minst

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å ha 100 000 til rådighet før om tredve år :P Minst

Så du greier ikke spare 300 kr i mnd en gang? På tide å få seg ny jobb da vel?

Anonymkode: 4d91d...d26

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du greier ikke spare 300 kr i mnd en gang? På tide å få seg ny jobb da vel?

Anonymkode: 4d91d...d26

Herregud, disse forumene. Spør om rimelige måter å overflateoppusse badet på. Er ikke interessert i å diskutere lønna mi.

• Liker 4
Skrevet

Vi har brukt sånne vinylfliser fra lindas dekor på gulvet, malt veggene med 3-stjerners gulvmaling, og fått spraylakkert innredningen. Vi byttet i tillegg ut et gammelt og stygt speil/hylle-greie med en fint speilskap med led-lys og kjøpte nytt dusjkabinett. Med noen freshe håndklær, noen duftpinner etc som kronen på verket, ble det en billig og bra oppussing (sånn midlertidig). Vårt bad er fra 2003 og hadde også stygge (grønne🤢) fliser. 

Anonymkode: e9892...0cf

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har brukt sånne vinylfliser fra lindas dekor på gulvet, malt veggene med 3-stjerners gulvmaling, og fått spraylakkert innredningen. Vi byttet i tillegg ut et gammelt og stygt speil/hylle-greie med en fint speilskap med led-lys og kjøpte nytt dusjkabinett. Med noen freshe håndklær, noen duftpinner etc som kronen på verket, ble det en billig og bra oppussing (sånn midlertidig). Vårt bad er fra 2003 og hadde også stygge (grønne🤢) fliser. 

Kult! De flisene fra Lindas dekor... Er de faktisk vanntette, og ser de bra ut? Klarer ikke å se for meg at det ikke ser billig ut, eller at de løsner? Men kanskje jeg tar feil?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kult! De flisene fra Lindas dekor... Er de faktisk vanntette, og ser de bra ut? Klarer ikke å se for meg at det ikke ser billig ut, eller at de løsner? Men kanskje jeg tar feil?

Er bare et par uker siden vi gjorde det, så aner ikke hvor lenge det holder. Men jeg har vasket gulvet med såpevann uten problem. Vi har dusjkabinett og badekar, så ingen direkte vannsprut på gulvet, annet enn litt drypp/søl. Jeg synes de ser bra ut, og virker til å sitte godt. Var noen steder gulvet var litt ujevnt at de reiste seg litt i kanten, men en liten klatt tec 7 fikset det. 

Altså, nye fliser eller mikrosement ville vært finere. Men som en quick fix synes jeg det er veldig okei👍🏻

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare et par uker siden vi gjorde det, så aner ikke hvor lenge det holder. Men jeg har vasket gulvet med såpevann uten problem. Vi har dusjkabinett og badekar, så ingen direkte vannsprut på gulvet, annet enn litt drypp/søl. Jeg synes de ser bra ut, og virker til å sitte godt. Var noen steder gulvet var litt ujevnt at de reiste seg litt i kanten, men en liten klatt tec 7 fikset det. 

Altså, nye fliser eller mikrosement ville vært finere. Men som en quick fix synes jeg det er veldig okei👍🏻

Ok, takk for tipset! Jeg skjønner ikke hvorfor mikrosement er så dyrt. Er vel fordi det har blitt trendy. Men det er noe merkelig med at sement skal koste så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...