AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Hei! Vi bor i et hus som er veldig sentralt i Tromsø. Huset er ganske gammelt og har en lengre betong del nederst før selve tre «veggen» begynner. Vi sliter i alle fall med at folk tagger på denne betong-delen. Ofte er det bare rare skrift og rare symboler, men nå nylig har det blitt tagget et klovnehode, der vedkommende underskrev som Jazar(?). Dette er rett og slett ubehagelig da det bor både barn og enkelte her som finner dette som skummelt og ekkelt. Jeg lurer på om dere har tips til hvordan vi får slutt på dette? Det tagges ikke på nabohusene, mest sannsynlig da de ikke har denne betongveggen. Vi kan jo så klart male over, men det hindrer ikke vedkommende i å tagge på nytt. Har dere noen tips?/opplevd noe liknende? Anonymkode: 5c201...2d2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Sett opp kamera om det er lov der du bor og anmeld til politiet hver gang. Anonymkode: dcaf5...d29 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Vi har samme problem her, men det er ingenting å gjøre med det, annet enn å håpe at de går lei etterhvert. Videoovervåking nytter ikke når fyren kommer midt på natta og har på seg hettegenser og caps, og du kan jo ikke akkurat sitte med campingstol og balltre heller. Anonymkode: 28295...29a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Sett opp kamera, gjerne to stk for å fange forskjellige vinkler. Du kan også vurdere å sette opp en lampe som slår seg på ved bevegelse. Anonymkode: 52f96...062 5
Hr. Aktiv Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 De slutter aldri å gjøre hærverk de der. Jeg tok en tagger en gang og lakkerte hele fyren fra topp til tå med spraylakken hans. Uka etter var det kommet nye motiver med hans signatur. 3
Honey Dew Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Vask veggen og inviter kunstnere til å gjøre grafitti på veggen. Det er ikke skummelt og da får dere noe pent å se på. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 8 minutter siden, Honey Dew said: Vask veggen og inviter kunstnere til å gjøre grafitti på veggen. Det er ikke skummelt og da får dere noe pent å se på. Hjelper ikke; det blir tagget over. Jeg tror den beste løsningen er lyskastere som slår seg på ved bevegelse. Eventuelt i kombinasjon med campingstol og balltre. Anonymkode: 74fba...e4d 2
Honey Dew Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hjelper ikke; det blir tagget over. Jeg tror den beste løsningen er lyskastere som slår seg på ved bevegelse. Eventuelt i kombinasjon med campingstol og balltre. Anonymkode: 74fba...e4d Du skal ikke begå en kriminalitet for å hindre en annen kriminalitet. Vold løser ingenting.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 Jazar? Jeg vet hvem han er, han er rå i senga. Anonymkode: bdf62...37e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Skrevet 9. september 2020 Vet de at det er privat eiendom? Evt. opplys om det... Anonymkode: 0e174...28b 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Skrevet 9. september 2020 Du male over eller vaske vekk umiddelbart. Vær forberedt på å gjøre det flere ganger. Ta bilde og anmeld hver gang. Se om du kan få tak i lys som går på ved bevegelse OG kamera som løser seg ut. Evt sett opp skilt om videoovervåkning, med forbehold om at det er lov. Anonymkode: b89d9...854 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (På 9.9.2020 den 0.03): De slutter aldri å gjøre hærverk de der. Jeg tok en tagger en gang og lakkerte hele fyren fra topp til tå med spraylakken hans. Uka etter var det kommet nye motiver med hans signatur. Hva faen. Tilbakestående å angripe noen på den måten kun fordi de har trosset ditt ønske om hvordan noe skal se ut. Anonymkode: 210a9...4ad
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 9.9.2020 den 19.55): Jazar? Jeg vet hvem han er, han er rå i senga. Anonymkode: bdf62...37e Er det han jeg tror der er? Han fra kukkaruselen? Anonymkode: fff20...ccc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Opplevde det samme i min by, men med en annen signatur. Kjøpte spray for å fjerne det, og fjernet det konsekvent, til slutt ble det lite interessant, så personen sluttet. Anonymkode: 7c901...c3d
Hr. Aktiv Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva faen. Tilbakestående å angripe noen på den måten kun fordi de har trosset ditt ønske om hvordan noe skal se ut. Anonymkode: 210a9...4ad Jeg synes det er mere tilbakestående å male husveggen til folk med sin stygge signatur ihvertfall uten at de hadde bedt om det. Jeg vet at hele nabolaget der var ganske missfornøyde med akkurat den signaturen. 1
Gjest Robin666 Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva faen. Tilbakestående å angripe noen på den måten kun fordi de har trosset ditt ønske om hvordan noe skal se ut. Anonymkode: 210a9...4ad 🤡 Hvem som er tilbakestående ksn diskuteres. Sånne shit-kidz fortjener god, gammeldags juling. Ødelegger man andres eiendom får man ta det som kommer.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva faen. Tilbakestående å angripe noen på den måten kun fordi de har trosset ditt ønske om hvordan noe skal se ut. Anonymkode: 210a9...4ad Ikke når det «noe» er ens private eiendom. Eller syntes du det er greit hvis jeg tagger ned jakka og veska di, for du burde jo akseptere at folk «trosser ditt ønske om hvordan noe skal se ut», eller hva? 🙄 Anonymkode: b3b61...fe0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå