AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Jeg har endevent den lille byen jeg bor i etter rød strømpebukse til bunaden, men alt er utsolgt. Kan man bruke sort strømpebukse selvom jeg egentlig skulle hatt rød? Den jeg hadde liggende raknet på 17.mai og hadde glemt at konfirmasjonen ble flyttet til september, så derfor har jeg ikke kjøpt ny før. Jeg har jo bunadstøvletter, så er jo ikke noe serlig som viser av strømpebuksen.. Hva syns dere? Må jeg reise til en større by for å kjøpe ny eller går det for denne gang? Anonymkode: 7b9f7...fda
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Til bunaden i mitt distrikt (Vestfold) skal det også være røde strømper. Jeg ser av og til noen gå i brune eller sorte, muligens samme problem som du har nå. Men, det mange ikke vet er at det også er mulig å bruke hvite strømper til disse bunadene, og det er ofte lettere å få tak i en rød når det er stor etterspørsel. Personlig synes jeg også det hvite alternativet er finere, så jeg bruker det fast. Men, mulig din bunad også ville kledd hvite strømper bedre enn moderne sorte strømpebukser. Anonymkode: 53030...dc5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Jeg har Romsdals bunad og det skal være rød strømpebukse, men det fant jeg ut i fjor, etter 20 år med bunad😄Har brukt svart/mørkeblå strømpebukse og det har gått bra. Anonymkode: f49d0...45a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Jeg så mange på Lindex Anonymkode: 0bc48...0c4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Etter tradisjonen skal man ha sort om man er gift og rød ellers. Anonymkode: 7b9f7...fda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå