AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Her om dagen satt jeg og koste meg med kaffen på en kafé og så en syklende trafikkbetjent sykle bort til en feilparkert bil og var i ferd med å gi bot til bilen. Sjåføren som satt ett par bord ifra meg med noen kompiser og drakk kaffe, spratt plutselig opp og løp bort til bilen sin. Der ble det vekslet noe ord og sjåføren bannet og kalte trafikkbetjenten for rasist før han kjørt avgjorde. Sjåføren ombestemte seg tydeligvis og rygget tilbake til den samme plassen der han vil få bot og parkerte bilen sin igjen. Han gikk bort til kompisene sine og mens den stakkars trafikkbetjenten tasta inn boten skrek sjåføren og kompisene sine og snakket veldig grovt og vulgært som ikke egner seg på trykk til betjenten. Syns synd på trafikkbetjenten for han gjør bare jobben sin og utifra det jeg hørte var den feilparkerte bilen en gjenganger på plassen. Det som var rart var at betjenten og sjåføren er utlendinger begge to, så skjønner ikke hvorfor han ble kalt rasist? Anonymkode: 14d6d...281
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Men altså tror du det er kun hvite som kan være rasister ? Hvis de ikke kom fra samme land kan de da fint oppføre seg rasistiske mot hverandre ? Akkurat som du gjør når du enkelt og greit klasserfiserer de to utlendinger. Anonymkode: 0a9ba...691 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså tror du det er kun hvite som kan være rasister ? Hvis de ikke kom fra samme land kan de da fint oppføre seg rasistiske mot hverandre ? Akkurat som du gjør når du enkelt og greit klasserfiserer de to utlendinger. Anonymkode: 0a9ba...691 Der kom rasistkortet kjapt opp fra lommen. Hvis du hadde lest hva som ble skrevet så hadde det ikke ytret noe rasistisk bortsett fra at rasistkortet satt løst hos han som sa det. Er det ikke lenger lov å si utlendinger uten å bli stemplet som rasist? Snakk om å prøve å kneble folk! Anonymkode: 14d6d...281 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså tror du det er kun hvite som kan være rasister ? Hvis de ikke kom fra samme land kan de da fint oppføre seg rasistiske mot hverandre ? Akkurat som du gjør når du enkelt og greit klasserfiserer de to utlendinger. Anonymkode: 0a9ba...691 De største rasistene pleier å være de som skriker rasist hele tiden. Anonymkode: 14d6d...281 5
Gjest Thoringen Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 (endret) Tja tittelen henger ikke helt i forhold til teksten. Ellers så skjønner jeg ikke helt problemstillingen. Utlendinger kan være drittsekker de også (både det i at de kan være rasister men erklære folk for noe de ikke er)? EDIT: Ser nå at dette er en fake story. Endret 9. september 2020 av Thoringen
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 5 minutter siden, PzMan skrev: Tja tittelen henger ikke helt i forhold til teksten. Ellers så skjønner jeg ikke helt problemstillingen. Utlendinger kan være drittsekker de også (både det i at de kan være rasister men erklære folk for noe de ikke er)? Tenker han ble sur for å ha fått parkeringsbot da og slang med sin innøvde rasistkortet sitt. Problemet var vel kanskje at han tok fram rasistkortet på feil sted og feil tid med tanke på at han gjorde det mot en trafikkbetjent av utenlandsk opprinnelse. Anonymkode: 14d6d...281 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som var rart var at betjenten og sjåføren er utlendinger begge to, så skjønner ikke hvorfor han ble kalt rasist? Anonymkode: 14d6d...281 Jeg kan prøve meg på en forklaring. Jeg har flere pakistanske venner som blir kalt rasister av andre pakistanere, og det blir de kalt ene og alene fordi de som kaller dem for det mener at de har tilpasset seg vestlig livsstil litt for godt. For å ta ditt eksempel med en parkeringsbetjent, jeg kaller ham A. A er født i Norge av pakistanske foreldre. Han identifiserer seg som norsk, og følger norske lover og regler. B er også fra Pakistan, men kom til Norge som voksen, og identifiserer seg ikke som norsk. Han mener at pakistanere i Norge bør hjelpe og beskytte hverandre. Han har en "oss i mot dem" holdning. Når A ikke vil hjelpe B med å dekke over en ulovlig handling (feilparkering) mener B at A han har sviktet sine egne fordi han identifiserer seg som norsk, at han føler seg hevet over sine landsmenn, og har blitt rasistisk mot egen rase. Anonymkode: 78b7e...b2f 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan prøve meg på en forklaring. Jeg har flere pakistanske venner som blir kalt rasister av andre pakistanere, og det blir de kalt ene og alene fordi de som kaller dem for det mener at de har tilpasset seg vestlig livsstil litt for godt. For å ta ditt eksempel med en parkeringsbetjent, jeg kaller ham A. A er født i Norge av pakistanske foreldre. Han identifiserer seg som norsk, og følger norske lover og regler. B er også fra Pakistan, men kom til Norge som voksen, og identifiserer seg ikke som norsk. Han mener at pakistanere i Norge bør hjelpe og beskytte hverandre. Han har en "oss i mot dem" holdning. Når A ikke vil hjelpe B med å dekke over en ulovlig handling (feilparkering) mener B at A han har sviktet sine egne fordi han identifiserer seg som norsk, at han føler seg hevet over sine landsmenn, og har blitt rasistisk mot egen rase. Jeg har i 40 år blitt fortalt raser ikke finnes, har jeg blitt lyvd til sier du? Anonymkode: eb322...13f
Gjest RaptorStrike Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: syklende trafikkbetjent Jeg ante ikke at vi hadde trafikkbetjenter i Norge. Snakker du om politibetjenter eller parkeringsvakter her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå