AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Er det mulig? Min mann har alltid hatt lyst på egne barn og familie. Nå har vi fått en liten en, og han kunne ikke brydd seg mindre. Virker som om alt er et ork. Han vil helst ikke være hjemme og er lite med barnet. Han vil ingenting. Orker ikke skrive alt, men hadde jeg googlet "symptomene" hans så hadde det kommet forslag om at han er deprimert, garantert. Og nei, det var ingenting i forkant som tydet på at dette kunne skje, så jeg har ikke fått barn med en som ikke ville bli far eller som jeg har tenkt at ikke kom til å takle det, tvert om. Anonymkode: 6da63...8ee
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 https://www.lommelegen.no/psykisk-helse/artikkel/fodselsdepresjon-hos-menn/72217063 Anonymkode: e35dc...d69
Sievi Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Jeg tror det blir snakket for lite om mannens reaksjon når han blir far. Jeg vil tro at det er voldsomme følelser inne i menn den første tiden og det er liksom ikke noe fokus på hvordan far har det både før og etter fødsel. Snakket med samboeren til ei venninne av meg som fortalte at han hadde "fødselsdepresjon" når de hadde fått barn. Han sa at alt var så overveldende og han ble satt litt på sidelinjen og "bondet" ikke med barnet og følte veldig på det at det gamle livet de hadde aldri ville komme tilbake. Alt er i orden nå og de har et veldig fint familieliv sammen. Venninnen min er veldig forståelsesfull og jeg tror hun var veldig støttende og hjalp han ut av denne depresjonen. Jeg tror jeg ville tatt en ordentlig prat med mannen din og hjulpet han litt og spurt han om hvordan han har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå