Gå til innhold

Arbeidstaker må jobbe i karantenetiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner til en med luftveissymptomer som nå har testet seg og må i karantene. Han jobber på båt som holder til på kai i byen han bor i. Jeg reagerer på at arbeidsgiveren krever at han skal ha karantenetiden sin på båten slik at han kan fortsette å jobbe. Det er også noen andre som er syke på båten slik at disse skal visstnok jobbe sammen, samtidig som det er andre som jobber der som er friske. Er dette i det hele tatt lov?

Anonymkode: 0ae05...d30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsmiljøloven 

Anonymkode: 04cf9...1c6

Skrevet

Hva? Hvis man har symptomer og blir tvubget til karantene så får man sykemelding av legen. Er bare å ringe, per nå gis det ut sykemeldinger hvis man har en buse i nesa. Og man skal selvfølgelig ikke jobbe når man er sykemeldt, det kan ikke arbeidsgiver kreve

Anonymkode: 58803...1e9

Skrevet

Nei. Ring kommuneoverlegen.

Anonymkode: fa92d...bf2

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til en med luftveissymptomer som nå har testet seg og må i karantene. Han jobber på båt som holder til på kai i byen han bor i. Jeg reagerer på at arbeidsgiveren krever at han skal ha karantenetiden sin på båten slik at han kan fortsette å jobbe. Det er også noen andre som er syke på båten slik at disse skal visstnok jobbe sammen, samtidig som det er andre som jobber der som er friske. Er dette i det hele tatt lov?

Anonymkode: 0ae05...d30

var det ikke dette Hurtigruta prøvde seg på? karantene på jobb. Det gikk jo kjempebra. Risikerer ikke noe omdømmetap heller. Har arbeidsgiver tenkt å betale boten på 20 000 som arbeidstakeren kan få for karantenebrudd?

Anonymkode: 026a3...b5f

• Liker 1
  • Opprett ny...