AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Jeg kjenner til en med luftveissymptomer som nå har testet seg og må i karantene. Han jobber på båt som holder til på kai i byen han bor i. Jeg reagerer på at arbeidsgiveren krever at han skal ha karantenetiden sin på båten slik at han kan fortsette å jobbe. Det er også noen andre som er syke på båten slik at disse skal visstnok jobbe sammen, samtidig som det er andre som jobber der som er friske. Er dette i det hele tatt lov? Anonymkode: 0ae05...d30
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Arbeidsmiljøloven Anonymkode: 04cf9...1c6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Hva? Hvis man har symptomer og blir tvubget til karantene så får man sykemelding av legen. Er bare å ringe, per nå gis det ut sykemeldinger hvis man har en buse i nesa. Og man skal selvfølgelig ikke jobbe når man er sykemeldt, det kan ikke arbeidsgiver kreve Anonymkode: 58803...1e9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Nei. Ring kommuneoverlegen. Anonymkode: fa92d...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner til en med luftveissymptomer som nå har testet seg og må i karantene. Han jobber på båt som holder til på kai i byen han bor i. Jeg reagerer på at arbeidsgiveren krever at han skal ha karantenetiden sin på båten slik at han kan fortsette å jobbe. Det er også noen andre som er syke på båten slik at disse skal visstnok jobbe sammen, samtidig som det er andre som jobber der som er friske. Er dette i det hele tatt lov? Anonymkode: 0ae05...d30 var det ikke dette Hurtigruta prøvde seg på? karantene på jobb. Det gikk jo kjempebra. Risikerer ikke noe omdømmetap heller. Har arbeidsgiver tenkt å betale boten på 20 000 som arbeidstakeren kan få for karantenebrudd? Anonymkode: 026a3...b5f 1
Anbefalte innlegg