Gå til innhold

Lønn som digital markedsfører?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ligger bra an til et langt vikariat som digital markedsfører, og jeg prøver å forberede meg litt hva jeg skal forvente i lønn. Det er greit å ha noen tanker om dette når lønna blir presentert når jeg eventuelt får tilbud om jobben.

Digital markedsføring er jo et relativt nytt yrke, og det er ikke så enkelt å google seg fram til en gjennomsnittslønn. Derfor håper jeg at andre som jobber med dette kanskje kan dele hva dere tjener, hvilken bakgrunn dere har og hvilken sektor det er i?

Relevant info for lønnstilbudet mitt:

• Jeg har bachelor i internasjonal markedsføring, men skal ta master i kommunikasjon ved siden av jobben (blir ikke ferdig før vikariatet er over)
  • Sertifisering som digital markedsfører
  • Har hatt relevante jobber før, men aldri denne tittelen
  • Offentlig sektor
  • Rådgiverstilling
  • Har jobbet der før i en annen stilling, som krever mindre spisset kompetanse. Da tjente jeg 458 000 kr.
  • Jeg er 29 år

Har du noen formening om hva jeg kan forvente? Kan jeg for eksempel be om 500 000?

Anonymkode: 46c98...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei hos oss tjener 420.000 i året. Med din bakgrunn tror du vil få noe rundt 450.000.

Anonymkode: 0f0f7...fa4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt for langt å strekke det til 500000 for bare bachelor og litt erfaring. Blir sannsynlig mindre. 

Anonymkode: 3f15d...0dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er litt off topic, men kan du tipse meg om hvordan du ble sertifisert digital markedsfører? 

Anonymkode: cbc7d...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en rådgiverstilling i offentlig sektor så har de vel lønnstrinn for stillingen? 

Anonymkode: d6f87...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er en rådgiverstilling i offentlig sektor så har de vel lønnstrinn for stillingen? 

Anonymkode: d6f87...3e8

Hvor finner man dette? :) 
Regner med at det er forskjell på de forskjellige rådgiverkategoriene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg er litt off topic, men kan du tipse meg om hvordan du ble sertifisert digital markedsfører? 

Anonymkode: cbc7d...617

Jeg søkte på Telenor sitt koronatiltak for permitterte/arbeidsledige da Norge stengte ned, og fikk sponset kursserie og sertifisering via dem (kurs som deres ansatte tar) :) 
Vet at mange universiteter ennå har gratis studietilbud for denne gruppen, så mulig at Telenor også tar imot søknader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Tror det er litt for langt å strekke det til 500000 for bare bachelor og litt erfaring. Blir sannsynlig mindre. 

Hva baserer du dette på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal spørre om 500k. I verste fall gir de deg et lavere tilbud, så får du vurdere det. Spør alltid om mer enn mindre når det kommer til lønn. 

Hilsen en 28-åring som steg fra 500k til 800k i løpet av hennes 3,5 års karriere (som også har jobbet i Telenor)

Anonymkode: b2d16...ae5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere er så ambisiøse. Eneste rerefansegrunnlag jeg har er søsteren min som jobber med digital markedsføring for et kjent sportsmerke. Hun tjener 390.000. Har spurt om lønnsøkning to ganger, men det er det nivået de ligger på. Grei jobb, da.

Anonymkode: 828a7...400

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott at dere er så ambisiøse. Eneste rerefansegrunnlag jeg har er søsteren min som jobber med digital markedsføring for et kjent sportsmerke. Hun tjener 390.000. Har spurt om lønnsøkning to ganger, men det er det nivået de ligger på. Grei jobb, da.

390 000 kroner?! Det er jo kjempelite!! 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vil lønnen til en uten utdannelse og lite arbeidserfaring ligge på? Kjenner en som har fått ny jobb. Har ikke søkt på den selv og har ikke erfaring innen yrket bare fått gjennom en som en i familien hennes kjenner.

Anonymkode: 75c5d...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

390 000 kroner?! Det er jo kjempelite!! 🤯

Og hun har gått opp 12 K på ett år faktisk. Dette er ingen høytlønnsbransje, altså. Men du har mer utdanning og kan godt prøve deg på nærmere 500.000. Du høres godt kvalifisert ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 500´, den tittelen, og utdannelse på bachelornivå, men ikke innen markedsføring. Synes lønnen er lav.

Anonymkode: 41f1d...b1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 500´, den tittelen, og utdannelse på bachelornivå, men ikke innen markedsføring. Synes lønnen er lav.

Glemte å si at dette er i privat sektor og ute på bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva baserer du dette på? :)

Det offentlege har rådgiver stillinger som baserer seg på masterutdanning og disse starter fra 500000. Siden du bare har bachelor så begynner du sannsynligvis lavere. I KS hovedtariffavtalen kan du sjekke lønnstariff til det offentlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte på Telenor sitt koronatiltak for permitterte/arbeidsledige da Norge stengte ned, og fikk sponset kursserie og sertifisering via dem (kurs som deres ansatte tar) :) 
Vet at mange universiteter ennå har gratis studietilbud for denne gruppen, så mulig at Telenor også tar imot søknader.

vet du hvilke studiesteder som tilbyr dette? fant ikke noe☺️

er veldig intr i dette yrket! må man ha gode digitale skills fra før, eller er det mulig å lære alt fra bunn?😬

Anonymkode: 26add...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med 380 og gikk opp til 500 etter et år, nå to år senere tjener jeg 620. Privat sektor 

Anonymkode: f0d19...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte med 380 og gikk opp til 500 etter et år, nå to år senere tjener jeg 620. Privat sektor 

Anonymkode: f0d19...7b6

oi det var god lønn😀

Anonymkode: 26add...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei, alle!

TS her. Morsomt å høre hva andre i samme bransje tjener, og om lønnsøkningen deres :)

Jeg var på andregangsintervju en uke etter at jeg postet dette innlegget, og fikk tilbud om jobb (hadde første arbeidsdag nå på mandag).

Fikk tilbud om 540 000 kroner, så jeg trengte ikke å "forhandle". Hvis jeg får fortsette etter vikariatet, håper jeg på et lønnshopp som jeg ser at andre her har fått til på kort tid. Da har man tross alt vist hva man kan, og forhåpentligvis gitt bedriften en fortjeneste/økonomisk gevinst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...