Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 8. september 2020 Vår lille har nylig begynt i barnehage og jeg blir helt matt av hva enkelte foreldre forventer av de ansatte. Det er helt crazy! Når jeg leverte i sag tidlig var det en mor som stod med primærkontakten til mitt barn i 15 min! Og bare pøste på med krav: Ola skal ha smoothie først, deretter brød og yoghurt sist, husk kun 1 time hvil, husk å ta av ulldress og på med fleece hvis dere skal ut, husk de blå vottne ved soving, de skal ikke brukes i sandkassa, husk at han må ha drikke rett etter vekking, han liker seg best sammen med Gry og Trine i sandkassa, ikke Kari for hun er litt sjefete. Altså jeg ble helt matt?! Går det an! Og den stakkars ansatte bare stod å nikket og smilte. Jeg ble helt oppgitt, altså hvordan takler dere dette?! Jeg ble gærn av å bare høre på. Hadde ikke fikset sånne foreldre. Stakkars dere, sender gode klemmer og masse omsorg og forståelse. Anonymkode: 1495a...f7b 56
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 8. september 2020 Det går inn det ene øret og ut det andre. Nikker og smiler, men koser meg med å ikke utføre alle "ordrene" de gir meg 😅 Anonymkode: f1dea...e36 58
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Jo det finnes mange sånne foreldre som tror deres barn er det eneste vi skal ta hånd om i løpet av dagen... vi gjennomfører ikke kravene til disse foreldrene med mindre det faktisk er viktig for barnet Anonymkode: ddb7d...f70 33
Hvissvass Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Nei, disse menneskene finnes ikke. Dette må være kreative karikaturer. Noe annet vil virkelig vise at menneskerasen er moden for utrydding og at det der på tide at kattene tar over. 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Jeg jobber i barnehage og har aldri vært borti foreldre av det slaget du beskriver. Anonymkode: 55d85...57e 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Vet de nikker og smiler, og notere seg bak øret det som er aller viktigst. Det som ikke er SÅ viktig gjør de hvis tiden strekker til. Ønsker fornøyde barn og foreldre - men tiden må strekke til for å utføre visse ønsker. Anonymkode: 490f5...5c1 7
mammahjarte Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Som regel prøver eg å få tatt alle krav på oppstartsamtalen sånn at vi har ein forventningsavklaring på kva vi får til og ikkje. Eg strekker meg ganske langt i å møte alle, men noen ting kan vi faktisk ikkje sei ja til. Har opplevd ein del merkelig i løpet av åra, men stort sett er fleste foreldre veldig jordnære. F.eks det du beskriver der er ein foreldre som har eit veldig stort informasjonsbehov (ser det ut som) og ein foreldre som ynskjer at deira barn blir tatt vare på kanskje tilnærma det ho gjer heima, altså at det er ein del rutiner som er like. Eg har hatt gode resultater ved å dekka informasjonsbehovet dei har ekstra, f.eks senda SMS med bilde av barnet i positive situasjonar og rett før eg går av skift sende kort skriftlig tilbakemelding. Då har det stort sett gitt seg med krav. Alle barna "mine" har og ei bok over ting som skal bli fulgt. Kan stå alt frå "ikkje laktose, til sensitiv for støy eller skal bare sove 1 time o.s.v Eg vil heller ikkje at dei fancy Janus sovevottane skal i sandkassa, kun til soving. Og eg vil at barnet mitt skal ha på seg hals ute når det er kaldt. Ellers er det ikkje fryktelig mykje detaljer altså, stoler 100% på personalet og dei gjer ein god jobb med barnet mitt. Einast eg henger meg litt opp i er at 15.minutter er alt for lenge! Det er tid tatt får barna, beskjedar kan fint sendast på SMS til barnehagetelefonen dagen før eller ta det litt kjapt. 7
minister-mio Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Vi er en tålmodig rase vi barnehageansatte 18
twitter Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i barnehage og har aldri vært borti foreldre av det slaget du beskriver. Anonymkode: 55d85...57e Det er ikke dermed sagt at slike foreldre ikke finnes! 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 Går inn ene øret og ut det sndre Anonymkode: 069f1...48e 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Det jeg synes er ille er at foreldre sier at barna skal ikke leke med det barnet. Dette er ikke noe foreldre kan bestemme. Jeg jobber selv i barnehage og har fått sånne "krav" fra foreldre, men sier da at det er ikke sånn vi jobber her. Vi holder ikke barna borte fra hverandre, da må man heller jobbe med relsjonene mellom barna. Foreldre kjenner sitt barn best, men vi i barnehagen kan mest om hvordan barn fungerer i gruppe og sosial kompetanse. Jeg synes det er viktig at man forteller foreldre om det de ønsker går imot slik man jobber i barnehagen. Anonymkode: 81487...9a8 17
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 Happy and stupid. jeg nikker og smiler, passer på at de blå vottene ikke blir skitne og følger ellers barnets signaler, ikke mors formaninger. Anonymkode: f0500...355 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i barnehage og har aldri vært borti foreldre av det slaget du beskriver. Anonymkode: 55d85...57e Jeg vil jobbe i din barnehage! Jeg har møtt et tonn av disse 😂 Anonymkode: f0500...355 9
mammahjarte Skrevet 8. september 2020 #15 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg vil jobbe i din barnehage! Jeg har møtt et tonn av disse 😂 Anonymkode: f0500...355 Eg og XD
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #16 Skrevet 8. september 2020 Det finnes noen sånne foreldre ja. Som ikke forstår at vi som jobber på avdelingen har mange flere barn å følge opp, ikke bare lille Per-Bastian. Per-Bastian skal spise brødskiva si og alle blåbærene, han må ikke få flekker på klærne, og polokragen skal ligge rett og pent hele dagen. Når han skal sove må han helst trilles på tur, til nød bysses i minst 30 minutter. Etter søvn skal han ha på den pene ulldressen og strikkesokkene. Sokkene må ikke brettes, da blir det klumpete. Når han kommer inn skal ulldressen av umiddelbart, for det blir for varmt inne. Da må alle klær byttes også, fordi han kan ha blitt svett ute. Han må ha pen bukse med seler og genser som matcher. Håret må børstes og han må være ren og pen. Hylla til Per-Bastian må være ryddig til enhver tid, og skitne eller våte klær er en uting man helst ikke vil se. Når han blir hentet må det avlegges full rapport om hva som er blitt spist, nøyaktig klokkeslett for business i bleien, klokkeslett for innsovning og oppvåkning, hvem han har lekt med, hva han har lekt med, har han vært sint, glad, lei seg, har noen sett skjevt på ham. Og nåde deg hvis strikkesokkene fortsatt er på når han blir hentet! Da blir det klage til styrer umiddelbart. Anonymkode: 1d8ed...078 20
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #17 Skrevet 8. september 2020 Nikker og smiler, sier "vi får se hva vi får til", også baksnakker jeg de til mine kollega så vi kan le litt og riste på hodet😅 Anonymkode: af3e5...c1c 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #18 Skrevet 8. september 2020 Senest i går fikk jeg beskjed om sønnen blir litt fort snørrete av gjennomtrekk, så vi måtte passe på å ikke ha vinduene så mye oppe at det blir trekk på avdelingen. Altså 😳 Jeg sa atda at vi må lufte, sånn er det, men at vi passer på at det ikke er kaldt. herrefred. Anonymkode: 5cb99...775 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #19 Skrevet 8. september 2020 Siden jeg har jobbet i barnehage selv var jeg en veldig enkel forelder å ha med å gjøre ved oppstart til mine barn. Jeg sa at sånn og sånn gjør vi det med dagsøvn hjemme men siden dette er et nytt sted så går det helt fint å lage andre rutiner på det i barnehagen. Dere får finne noe som fungerer. Når det gjaldt klær og utstyr sørget jeg for tydelig merking og la null føringer på hva de kledde på dem for de visdte hva som fungerte. Siden det mest frustrerende jeg gjorde da jeg jobbet i barnehage var å stå med våte barn og null skiftetøy var jeg litt nazi på å sørge for at det alltid var nok klær og klær som passet til årstiden. Jeg la null føringer på mat for jeg vet at barn kan fint spise ting de nekter å smake på hjemme med god appetitt i barnehagen. Anonymkode: df20e...6ed 9
Meridian Skrevet 8. september 2020 #20 Skrevet 8. september 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i barnehage og har aldri vært borti foreldre av det slaget du beskriver. Anonymkode: 55d85...57e Da har du vært heldig, for de fins overalt i alle samfunnslag. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå