AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Jeg bor i Bergen sentrum i en bygård med flere studenter som sitter i karantene. Naboen over gangen har vært isolert med Corona i tre uker, men nå ser jeg at hun er ute igjen. Jeg har ikke bil og er avhengig av kollektivtransport for å komme meg fra A til B. I helgen er jeg invitert til Levanger i konfirmasjon, men jeg har meldt avbud på grunn av Corona og det at jeg ikke har lyst eller tid til å sitte i karantene eller å være syk. Har viktige ting som skal skje i livet mitt de kommende ukene. Jeg skal begynne i ny jobb 1. oktober og gidder ikke å være syk/ karantene. Jeg grudde meg til å ringe konfirmantens foreldre å gi beskjed, men jeg tenkte at de sikkert forstod sånn som situasjonen er nå, både med Corona og med meg. Men neida, moren ble snurt og fikk det plutselig travelt med å avslutte telefonsamtalen. Har sendt fin gave til konfirmanten, men jeg har så dårlig samvittighet... Anonymkode: c2912...1e4 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 8. september 2020 Hadde gjort det samme som deg, ts. Bare la vertskapet være sure, viser hvor lite empati de har. Anonymkode: b2aff...feb 71
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Bra valg, vi trenger fleire som deg. Synd at dei tok det sånn, men dei har vel berre lyst å leva i ein normal verden. Men det gjer vi diverre ikkje lenger. Anonymkode: 9587d...c10 44
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bra valg, vi trenger fleire som deg. Synd at dei tok det sånn, men dei har vel berre lyst å leva i ein normal verden. Men det gjer vi diverre ikkje lenger. Anonymkode: 9587d...c10 Der de bor er det ikke Corona i i hele tatt tror jeg. Ts Anonymkode: c2912...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Veldig bra valg, ts! Ville trodd de ble glade fordi du er hensynsfull, Bergen har jo akkurat satt inn ekstra tiltak nå også pga høyt smittetall Anonymkode: d727f...fa4 19
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Prøv å sette deg i deres situasjon. Det er forståelig at moren blir lei seg. Anonymkode: 3bdc5...714 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Det går seg nok til, dei ville nok berre møta deg veldig masse. Anonymkode: 9587d...c10
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Jeg hadde dratt, brukt munnbind på transport og holdt avstand til de andre. Skulle det mot formodning skje at en i selskapet får positiv test i etterkant, hvilket er minimalt sannsynlig, så er det jo fortsatt over to uker igjen til å være hjemme i karantene før ny jobb. Du står fritt til å gjøre som du vil, men du kan heller ikke forvente at hun liker det. Anonymkode: 2c4f7...804 2
Kvinne87Rogaland Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Ikke for å være frekk, men jeg ville IKKE hatt besøk av noen fra Bergen akkurat nå. Du kan jo smitte hele konfirmasjonen! 31
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 Er konfimasjon det viktigste i livet til enkelte? Er det ikke bare snakk om jalla-bekreftelse på et eller annet og masse penger til konfirmanten? Kan da for pokker ikke være SÅ viktig vel? Anonymkode: b5c30...c58 21
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 Det må de bare tåle. Her kom halvparten av de inviterte, hvorav litt over halvparten av dem igjen avlyste pga coronaproblematikk. - Slik er det bare nå. Barnet vårt fikk invitere en gjeng med venner som plaster på såret, da vi uansett hadde mat nok i massevis. Anonymkode: b2d1d...f27 13
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 5 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Ikke for å være frekk, men jeg ville IKKE hatt besøk av noen fra Bergen akkurat nå. Du kan jo smitte hele konfirmasjonen! enig. Vertskapet burde være glade for at en fra Bergen melder avbud. Anonymkode: 2155d...824 19
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 Hadde konfirmasjonen vært i Bergensområdet hadde jeg selvfølgelig reist. Når jeg skal reise med buss, bybane og fly halve landet, har jeg ikke lyst. Er også snørrete pga allergi, så å snufse litt og snyte seg i et selskap er ikke så kjekt akkurat nå.. Ts Anonymkode: c2912...1e4 12
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 Bra valg. Lurt å holde seg hjemme nå. Ingenting å tenke på. La dem surke til krampen tar dem. Kos deg i helga hjemme du. Anonymkode: e337f...84a 4
FrkZ Skrevet 8. september 2020 #15 Skrevet 8. september 2020 Jeg synes du gjorde et fornuftig valg. Og det vil nok denne mammaen som er snurt, gjøre snart og🤗 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #16 Skrevet 8. september 2020 Tipper dei respekterer det når dei har sett nyhetene for i dag. Anonymkode: 9587d...c10 4
Gjest Bamse20 Skrevet 8. september 2020 #17 Skrevet 8. september 2020 om moren mener det er viktig at alle får corona så er jo hun helt SKUTT i hodet.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #18 Skrevet 8. september 2020 Bra valg. Du hadde vel ikke blitt så veldig populær blant de andre gjestene heller om du hadde sittet blant de og fortalt om naboene dine 😅 Anonymkode: 88d50...a9a 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #19 Skrevet 8. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å sette deg i deres situasjon. Det er forståelig at moren blir lei seg. Anonymkode: 3bdc5...714 Nei, det er ikke forståelig. Det er forståelig at en konfirmant i tenårene blir lei seg, ikke voksne mennesker som evner å tenke lenger enn egen nesetipp. Anonymkode: ccd94...746 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #20 Skrevet 9. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Bergen sentrum i en bygård med flere studenter som sitter i karantene. Naboen over gangen har vært isolert med Corona i tre uker, men nå ser jeg at hun er ute igjen. Jeg har ikke bil og er avhengig av kollektivtransport for å komme meg fra A til B. I helgen er jeg invitert til Levanger i konfirmasjon, men jeg har meldt avbud på grunn av Corona og det at jeg ikke har lyst eller tid til å sitte i karantene eller å være syk. Har viktige ting som skal skje i livet mitt de kommende ukene. Jeg skal begynne i ny jobb 1. oktober og gidder ikke å være syk/ karantene. Jeg grudde meg til å ringe konfirmantens foreldre å gi beskjed, men jeg tenkte at de sikkert forstod sånn som situasjonen er nå, både med Corona og med meg. Men neida, moren ble snurt og fikk det plutselig travelt med å avslutte telefonsamtalen. Har sendt fin gave til konfirmanten, men jeg har så dårlig samvittighet... Anonymkode: c2912...1e4 Jeg skjønner ikke problemstillingen. Altså, du er redd for karantene/sykdom. Så da holder du deg heller hjemme med dine koronasmittede naboer framfor å reise bort?? Eller er det sånn å forstå at når du er hjemme går du aldri ut av døra? Hadde det handlet om frykt for å dra med smitte fra naboene til konfirmasjonsselskapet hadde det kanskje gitt mer mening. Anonymkode: f9bad...bad 2
Anbefalte innlegg