Gå til innhold

En klage til mine barns far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innenfor å skrive en e post til mine barns far å kreve en unskylding  fra han. Jeg har holdt  munn i over 25 år  og nå er endelig yngste snart 18.  Jeg har ikke fått noe bidrag  kun en 100 nå å da  og det mente han var nok .  Nå som yngste  blir 18 sente han meg en epost at nå var han ikke nødt å betale mere  så nå gadd han ikke mere.  Jeg har hatt alle julefeiring  og bursdager og konfirmasjon  han liker ikke jul og gaver har han ikke råd til. Ikke kjøpe noe til ungene i  hele dens liv. Men hobbys han har han råd til og  5 6 uker i Thailand har han råd til. Han tok huset og bilen da jeg rømte med barna . Hadde bare en liten tilhenger  med ting . Måtte skaffe alt nytt.  Har nå gjeldsordning  for å komme meg  med hode over vann . Pluss er fysisk og psykisk  utmatta. Av alt ansvar jeg fikk .  Jeg har så lyst å skrive må som jeg ikke er avhengig av hans nåde når det gjelder ungene lenger . Men er vel ikke noe vits  .

Anonymkode: fea1d...8fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skulle du det?

Barnebidrag hvis du har hatt dem mer enn 50%, kan du kreve. Du må sørge for disse tingene, ikke være etterpåklok.

Anonymkode: 8f711...b78

• Liker 10
Skrevet

Hva tenker du at du får ut av det? Tror du at du vil føle deg bedre? 
Høres ikke ut som om han er typen til å gi deg det svaret du ønsker. 
Jeg ville ikke gjort det.

Anonymkode: 7a0a3...586

• Liker 1
Skrevet

Legg det bak deg. Du kan ikke kreve en unnskyldning ut av noen. 

Anonymkode: b333c...c89

• Liker 1
Skrevet

Da lurer jeg på hvorfor du har hvert så tafatt. Betaler ikke far så går du gjennom NAV så de trekker han for penger. 

Anonymkode: f8cb9...fcd

• Liker 10
Skrevet

Hva får du ut av det? Mest sannsynlig bare enda mer frustrasjon og ingen flere svar. Prøv å få lagt det bak deg, oppsøk gjerne hjelp til å få sortert tankene dine. 

Anonymkode: 75f30...43c

Skrevet

Hvordan har han sluppet unna å betale bidrag?

Anonymkode: 53254...e53

• Liker 5
Skrevet (endret)

KJØR PÅ! 👏🏼💪🏼 

Ja, det kan faktisk føles jævlig deilig ! Dump dritten der den hører hjemme! 

Sørg for at du skryter av barna også, og ha i bakhodet at du ikke utleverer noe om dem som kan brukes mot deg. 

Åpne ei flaske rødvin, tenn en sigar også setter du deg foran tastaturet og hamrer løs! Gi jævelen inn og kos deg med det! 🥳🥂

Hurra for deg som har klart å komme deg bort fra et rasshøl mannfolk og oppdra barna alene! Det er slike som deg som fortjener å gå rundt med kappe. Hvorfor i helvete skal slike rasshøl skånes fra sannheten?? Nå er barna dine myndig, du har holdt fortet og tøylene stram i så mange år. Ta deg en real dans, vær stolt!   ❤️

.  

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 8
Skrevet

Dette skulle jo ha gått gjennom nav? Man kan jo ikke komme unna å betale barnebidrag. 

Anonymkode: c5e31...685

• Liker 3
Skrevet

Du burde jo krevd det via nav, som flere skriver. Dette er fakisk din egen feil..

Anonymkode: 6abaf...090

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette skulle jo ha gått gjennom nav? Man kan jo ikke komme unna å betale barnebidrag. 

Anonymkode: c5e31...685

Åjoda. Men jeg gidder ikke å bruke en kalori til på den fyren. Barna vet hvem som har oppdratt og forsørget dem. Som den ene sa «pappa sier han er stolt av meg, men hvorfor det, ingenting av den jeg er er hans fortjeneste».

Anonymkode: 03189...ab0

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åjoda. Men jeg gidder ikke å bruke en kalori til på den fyren. Barna vet hvem som har oppdratt og forsørget dem. Som den ene sa «pappa sier han er stolt av meg, men hvorfor det, ingenting av den jeg er er hans fortjeneste».

Du gidder tydeligvis å bruke mye kalorier på den mannen. Du vurderer å skrive mail, og du oppretter tråd her inne. Det virker bare smålig og bittert. 

• Liker 1
Gjest Achelois
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du at du får ut av det? Tror du at du vil føle deg bedre? 
Høres ikke ut som om han er typen til å gi deg det svaret du ønsker. 
Jeg ville ikke gjort det.

Anonymkode: 7a0a3...586

Signerer den!

Skrevet

Be den yngste om å kreve bidrag så lenge hen går på videregående! Han må betale om hen krever det!

Anonymkode: 006e7...5be

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skulle sakt det selv. Ts.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du ut av det? Mest sannsynlig bare enda mer frustrasjon og ingen flere svar. Prøv å få lagt det bak deg, oppsøk gjerne hjelp til å få sortert tankene dine. 

Anonymkode: 75f30...43c

Mest sannsynlig vil ikke far gi noe vettugt svar tilbake, men noen ganger kan det å si ifra gjøre at man selv kommer videre. Far har jo tydelig vært lite tilstedeværende og sviktet barna sine. Det synes jeg han bør få vite. Man kan ikke være forelder, gi faen og tenke at det går greit. Da må noen si ifra.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde jo krevd det via nav, som flere skriver. Dette er fakisk din egen feil..

Anonymkode: 6abaf...090

Hvorfor jeg ikke gjorde det. Jeg var redd for han og hans reaksjon.  Han ble psykisk syk kort tid etter første mann ble født.  Ungene tryglet meg om å gjøre minst mulig for å irritere han så  de kunne slippe å være redde hjemme hos han. Noe jeg fant ut mange år senere at de var  ble bedre  når de ble større å ikke måtte til far lengre  jeg tok slaget i stedet for dem.

Skrevet

Han ville sikkert ikke ha barn til å begynne med. Eller?

Anonymkode: 7ba3c...5a8

Skrevet

Det hjelper lite å klage. Men du kan sende han en melding og si at siden barna er store og selv kan opprettholde kontakt om de ønsker, så er du ikke interessert i å ha mer kontakt med han. Du kan rett og slett be han aldri ta kontakt med deg igjen. Ferdig. 

Og yngstemann kan søke bidrag av far på egenhånd så lenge han går på vgs. Det synes jeg du bør oppfordre til. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gidder tydeligvis å bruke mye kalorier på den mannen. Du vurderer å skrive mail, og du oppretter tråd her inne. Det virker bare smålig og bittert. 

Jeg er ikke ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...