Gjest betaler Skrevet 21. juli 2005 #2 Skrevet 21. juli 2005 Jeg skal sette inn avtale nå på mine regninger. Når du går på nettbanken din, så ser du på betalte regninger. Det står det "I" (info) Trykker du på den så aktiverer du avtalegiro. da den er aktivert , så blir regningene trekt automatisk fra kontoen din, på den dato du har bestemt. Kjempekjekt. Slik slipper du å sitte md alle regningene hver mnd og taste inn selv.
14062003 Skrevet 23. juli 2005 #3 Skrevet 23. juli 2005 Avtalegiro vil si at en bedrift kan trekke penger rett av kontoen din hver måned. Inntil en grense du selv har satt. Dette er greit om man feks. reiser eller rett og slett er et surrehue med regninger. Men det er også en fare ved det: bedriften kan trekke mer enn det som er riktig. Sett derfor trekk-grensen så lavt som mulig. Telenor Mobil krevde at jeg skulle ha en grense på 10.000,- i mnd. Jeg som ringte for 200,- i mnd... Jeg nektet for å si det sånn. SATS skal ha 379,- i mnd - og jeg har en grense på 379,-. De får altså ikke trukket ei krone mer enn månedsavgiften. De har vært i søkelyset pga. dette, fordi de setter opp månedsavgiften og trekker mer, uten å informere kundene skikkelig om dette. Jeg vil anbefale e-faktura! Det er akkurat som vanlig papirfaktura, bare at du får den elektronisk rett inn i nettbanken. Du kan endre alt du vil (foruten kontonummer og KID tror jeg). OBS: e-faktura må godkjennes før den blir betalt - av deg. Det blir ikke trukket automatisk slik som Avtalegiro, selv om den kommer automatisk inn i nettbanken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå