AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Mannen har barn fra før, hans familie som også er skilte, da spesielt far til min mann favoriserer førstefødte åpenlyst. Han sier også rett ut at han er favoritten og at de er ekstra glade i førstefødte. Mannen min var sammen med xen han har barn med i litt over 2år, da 1.5år var etter barnet var født. Vi har nå vert sammen i 9år, å fortsatt hjelper de exen hans, tar mer kontakt med henne, er de i byn henter de førstefødte å tar han med på alt mulig mens vi ikke en gang vet om de er i byn! Samtidig klager de over at vi har for lite kontakt, men de oppsøker aldri oss selv. Han har reisejobb og jeg jobber turnus, så helgene våre er ofte amputerte og avhengig av hjelp for å få ting til å gå rundt. De har aldri tid å hjelpe oss, men om eksen trenger hjelp kjører de der de må for å bidra! Jeg opplever dette som svært sårt, da jeg sitter og føler at jeg og mine barn aldri blir gode nok hos dem. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: b2622...5a0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Mine svigerforeldre favoriserer også førstefødte som er min mann sin. Han har to. De sier at det er annerledes med nummer 1. Og at han liksom er så spesiell. Synes det er dårlig gjort å behandle barn forskjellig. De hadde også en del kontakt med eksen hans, men de skjønte litt etter litt at hun utnyttet dem veldig. Pluss at hun sa en del stygt om dem. Jeg har ikke veldig mye kontakt med svigers heller da hun behandler mine barn fra før dårlig. Anonymkode: ed815...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Hvor mye samvær har mannen din med særkullsbarnet? Jeg har ikke slik erfaring som du skriver, men kan se for meg at hvis jeg hadde blitt bestemor og sønnen min og damen hadde brutt så hadde jeg blitt livredd for å miste kontakten med barnebarnet. Som bestemor har jeg jo ingen juridiske rettigheter, jeg vil være helt overlatt velvilje fra barnebarnets mor hvis det er sånn at sønnen min bare har lite samvær. Jeg kan godt se for meg at jeg i en slik situasjon hadde gjort som svigerfaren din, det hadde altså skyldtes kjærlighet til barnebarnet. I tillegg hadde jeg muligens fryktet at det eldste barnebarnet ble en slags gjest i den nye familien til sønnen min og kanskje hadde jeg prøvd å kompensere med ekstra mye oppmerksomhet. Anonymkode: 9b351...021 8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye samvær har mannen din med særkullsbarnet? Jeg har ikke slik erfaring som du skriver, men kan se for meg at hvis jeg hadde blitt bestemor og sønnen min og damen hadde brutt så hadde jeg blitt livredd for å miste kontakten med barnebarnet. Som bestemor har jeg jo ingen juridiske rettigheter, jeg vil være helt overlatt velvilje fra barnebarnets mor hvis det er sånn at sønnen min bare har lite samvær. Jeg kan godt se for meg at jeg i en slik situasjon hadde gjort som svigerfaren din, det hadde altså skyldtes kjærlighet til barnebarnet. I tillegg hadde jeg muligens fryktet at det eldste barnebarnet ble en slags gjest i den nye familien til sønnen min og kanskje hadde jeg prøvd å kompensere med ekstra mye oppmerksomhet. Anonymkode: 9b351...021 Han hadde 60/40 da vi ble sammen, så gikk vi over til 50/50. Nå har han blitt tennåring og ønsker styre det mer selv, så det er mer selvbestemt samvær uten noe fast for øyeblikket. Han får komme når han har lyst. Ts Anonymkode: b2622...5a0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han hadde 60/40 da vi ble sammen, så gikk vi over til 50/50. Nå har han blitt tennåring og ønsker styre det mer selv, så det er mer selvbestemt samvær uten noe fast for øyeblikket. Han får komme når han har lyst. Ts Anonymkode: b2622...5a0 Kanskje derfor besteforeldrene tar kontakt med mor til barnet... siden det er der de han er Anonymkode: 9ba62...df7 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Kanskje den førstefødte ikke føler seg velkommen i den nye familien og dine svigerforeldre har fanget det opp? Siden han velger å ikke være der så mye lenger mener jeg? Det skjedde med min sønn. Faren fikk seg «ny familie» og han følte seg bare i veien til slutt. Såre greier. Anonymkode: 3cccc...8d0 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje den førstefødte ikke føler seg velkommen i den nye familien og dine svigerforeldre har fanget det opp? Siden han velger å ikke være der så mye lenger mener jeg? Det skjedde med min sønn. Faren fikk seg «ny familie» og han følte seg bare i veien til slutt. Såre greier. Anonymkode: 3cccc...8d0 Det har vert sånn hele tiden, da han har bodd 50/50 også, han var 7 år da vi møttes. Anonymkode: b2622...5a0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Er problemet at de favoriserer eldstemann eller at de ikke gidder å hjelpe dere?? To vidt forskjellige ting Anonymkode: 88f39...761 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Jeg tror det alltid er noe spesielt med førstefødte barnebarn uavhengig av hvem som er mor eller far til barnet. du skriver «mine» barn, men er de også din mann sine? Er de biologiske besteforeldre til dine barn? Anonymkode: ed4c1...abf 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det alltid er noe spesielt med førstefødte barnebarn uavhengig av hvem som er mor eller far til barnet. du skriver «mine» barn, men er de også din mann sine? Er de biologiske besteforeldre til dine barn? Anonymkode: ed4c1...abf Ja de er biologiske Anonymkode: b2622...5a0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Samtidig klager de over at vi har for lite kontakt, men de oppsøker aldri oss selv. Anonymkode: b2622...5a0 Men ta mer kontakt med dem da? Invitér dem inn i hverdagen deres. Be dem komme på middag en helt vanlig tirsdag. Spør om de kan hente på SFO. Spør om de har lyst på overnattingsbesøk av barnebarna. Ta litt ansvar selv, ikke bare sitt og vent på at hele verden skal falle ned i fanget ditt. Anonymkode: c8b5f...49d 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Eller ta igjen, si at mormor og morfar er favorittene når svigers er tilstede. Se om de synes det er stas. Fortell om besøk dere har hatt og skal ha til mormor og morfar, og hvor kjekkt det er å være der for barna. Anonymkode: 7e1a0...e7f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå