AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Jeg har kommet til uke 36 og kjenner at kroppen begynner å bli sliten av graviditeten. Jeg har mye kynnere og nedpress, og føler nesten at vannet skal gå hele tiden🙊 Jeg må innrømme at jeg ser med gru på 4 uker til med dette. Blir det bare verre framover nå? Anonymkode: 20975...d2d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Jeg er i samme situasjon... Kan ikke forstå hvordan det skal være mulig å gå slik i 4 uker (i verste fall 6 uker) til. Håper virkelig ikke det blir verre Anonymkode: e1b07...384
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Har det slik selv. Er i uke 29 med nr 2.... jordmor mente at stress var en faktor som forverret dette, og ba meg ta det med ro (siden det er så lett, liksom)... Anonymkode: b8398...b4d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Jeg hadde det slik de siste 2 månedene med begge barna. Det ble gradvis verre. Når jeg gikk i fødsel ca 1 uke før termin gikk det sinnsykt raskt begge gangene, fødte på henholdsvis 3 og 2,5 timer fra første ordentlige rie, så jeg tenker at det var kroppen som forberedte seg. Anonymkode: 07263...09f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme situasjon... Kan ikke forstå hvordan det skal være mulig å gå slik i 4 uker (i verste fall 6 uker) til. Håper virkelig ikke det blir verre Anonymkode: e1b07...384 Omg, ikke si 6 uker😂 Jeg orker ikke🙊 Anonymkode: 20975...d2d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Man kan ha nedpress og kynnere i mange uker før fødsel. Jeg hadde det i mange uker før termin med begge ungene og gikk faktisk en uke over termin med begge to. Eller så kan du jo være en av de heldige som har litt kortere svangerskap og f.eks føder 2 uker før termin.. Uansett vanskelig å si når du kommer til å føde basert på nedpress og kynnere fordi det er veldig vanlig å ha i flere uker. Det trenger ikke å bli så mye verre enn det er nå heller.. Anonymkode: 96112...114 1
Arkana Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Jeg hadde det sånn med nr 2 det meste av tredje trimester. Det ble ikke verre heldigvis, men var jo slitsomt nok å ha det hele tiden. Ikke kom han noe tidligere heller, faktisk var svangerskapet med mest nedpress og kynnere det lengste, typisk nok. Men hold ut, det er ikke så lenge igjen nå uansett. Prøvd å slappe av og ta det med ro så mye du kan. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Bare for å kuppe tråden litt😅 hvordan kjennes nedpress? Er i uke 35 og usikker på hva jeg kjenner! Anonymkode: b0df1...c02
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 Jeg hadde det på samme måte i uke 34 og fødte i uke 37, tre uker før termin. Men ville heller gått over tiden enn å føde så «tidlig». Fikk en veldig liten unge, med lav fødselsvekt og gulsott. Det ble noen stressende uker med mange turer til sykehuset. Men gikk seg til etterhvert da Så til dere som er i uke 35-36 og lei av å være gravide, hold ut. Mye bedre å gå gravid med nedpress enn å føde tidlig og slite med de komplikasjonene det innebærer. Anonymkode: f49f4...88f 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det på samme måte i uke 34 og fødte i uke 37, tre uker før termin. Men ville heller gått over tiden enn å føde så «tidlig». Fikk en veldig liten unge, med lav fødselsvekt og gulsott. Det ble noen stressende uker med mange turer til sykehuset. Men gikk seg til etterhvert da Så til dere som er i uke 35-36 og lei av å være gravide, hold ut. Mye bedre å gå gravid med nedpress enn å føde tidlig og slite med de komplikasjonene det innebærer. Anonymkode: f49f4...88f Uke 37 er vel fortsatt innenfor termin og regnes ikke som for tidlig født? Anonymkode: cfdc2...3ac 7
Arkana Skrevet 9. september 2020 #11 Skrevet 9. september 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Uke 37 er vel fortsatt innenfor termin og regnes ikke som for tidlig født? Anonymkode: cfdc2...3ac Nyere forskning har funnet ut at selv det å bli født i uke 37 og 38, som regnes som innenfor termin, er forbundet med høyere risiko for en del sykdommer. Det kan du bl.a. lese om her (med link til studien i artikkelen). Hver uke i magen er viktig. Endret 9. september 2020 av Arkana 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #12 Skrevet 9. september 2020 Hadde det på samme måte som deg TS, bare at jeg fødte i uke 30. Så man vet aldri 😬 Anonymkode: db9ea...0f1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #13 Skrevet 9. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det på samme måte som deg TS, bare at jeg fødte i uke 30. Så man vet aldri 😬 Anonymkode: db9ea...0f1 Samme her! To ganger! Anonymkode: 63416...0ce
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #14 Skrevet 9. september 2020 Jeg hadde mye kynnere og nedpress fra ca uke 30-36. Dette ga seg og de tre siste ukene av graviditeten var ganske ok. Så det kan bli bedre. Anonymkode: 48e70...010
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #15 Skrevet 9. september 2020 Uke 38 nå, og har kynnere som kommer og går. Ikke spesielt plagsomt og vondt foreløpig, men får de jevnt gjennom dagen, en her og en der liksom. Har født tre barn før, og de to siste var helt ulike før fødsel (ene masse vonde kynnere hver kveld i nesten 2 uker før fødsel, med andre hadde jeg mindre kynnere og mindre nedpress). Begge to kom rett rundt termin, eneste forskjellen var at ene fødselen var 2 timer kortere enn den andre. Anonymkode: e4e1a...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå