Gå til innhold

Kan noen sette sammen hudpleieregime til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd meg på TO og Klairs, men kjenner at jeg heller har lyst til å prøve dyrere merker med produkter som virker sammen.

Jeg har fet hud, kan få akne (f.eks. av Niacinamide), og jeg er 32 år gammel.

Jeg ser for meg at jeg ønsker noe med c-vitamin til morgenen, samt fukt av noe slag. Jeg har en solkrem jeg er fornøyd med - LRP Uren hud.

På kvelden ønsker jeg å veksle på noe som inneholder BHA, og et produkt med retinol.

Jeg har hatt alt dette i rutinen min, men har ikke fått de resultatene jeg ønsker og jeg ser for meg at jeg kombinerer litt feil, bruker for sterke eller for svake produkter.

Kan noen komme med noen anbefalinger til meg? Jeg har ikke dehydrert hud. Jeg kan ikke bruke hudkrem under solkrem eller farget dagkrem, for da blir jeg etterhvert så våt i ansiktet at det renner ned i øynene mine og svir. Jeg bruker imidlertid alltid hudkrem på kvelden, og våkner med fin og myk hud. 

Anonymkode: 559fd...97d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare si at om du tror dyre produkter fungerer bedre enn billige så tar du fullstendig feil. En slik holdning vil gjøre at du sannsynligvis bare går for parfymerte produkter som ikke gir virkning i det hele tatt. Kvitt deg med denne holdningen asap! Kjenner du til La Mer? Finnes folk som sverger til disse produktene. Sannheten er at de bare er fylt til med tull, og vil ikke gi noen spesiell effekt, men folk tror produktene gjør det pga de er svindyre. Du ville vært overrasket over hvor mye dritt som er i dyre produkter.

Det viktigste er at produktene inneholder gode virkestoff, er milde, uten parfyme og sterke alkoholer og uten unødvendige ting som bare fungerer som "fillers". Et merke jeg kan anbefale å sjekke ut er Paula's Choice, så og si alle produktene fra dette merket er safe og bra. 

Anbefaler deg å sjekke ut Skincare by Hyram. En mann med ekstremt god kunnskap. Etter jeg begynte å bruke produkter han anbefalte har huden min blitt fantastisk. Jeg har både billige og middels dyre produkter. Jeg brukte i noen år Obagi, som dessverre ødela min hudbarriere. Svindyre drittprodukter. Dr Dray sier også veldig mye bra og har mye kunnskap innabords. 

Anonymkode: a1f4f...868

• Liker 5
Skrevet

Støtter AB over her ang. produkter fra Paula's Choice. De er i et middels prisskikt, og er sammensatt for å fungere sammen. Du kan f.eks. få en gratis hudanalyse med produktforslag av ønsket merke hos SkinCity, som fører Paula's Choice.

• Liker 2
Skrevet

Paulas Choice er jo ikke billig? 

Anonymkode: 195fb...ace

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er enig med de andre her om at dyrt ikke nødvendigvis betyr bra. The ordinary er et eksempel på dette. Kun rene effektive virkestoffer og ingen unødvendige tilsetningsstoffer.

Har samme hud som deg tror jeg. Har sliti med akne og noen tørre hudpartier. Jeg er 30 år. 

Jeg ville anbefalt aha/bha toeren fra the ordinary. Brukte aha toeren fra Ole Henriksen tidligere, denne er bra den også men den fra the ordinary er så mye bedre på å fjerne døde hud eller og løsne opp tilstoppede porer. (aha fjerner død hud og bha talg i porene) the ordinary toneren inneholder de maksimale verdiene av disse syrene så du finner ikke en som er mer effektiv. 

For retinol, ville jeg anbefale å heller bruke Airol som en en tretinoin krem du får av fastlegen. Tretinoin er langt mer effektivt enn retinol. Denne kremen koster kun 129kr på apoteket og varer ca 1 år. Den er nokså sterk for huden, så jeg blander den alltid ut med Hylaronsyre serumet fra the ordinary på håndbaken. Kjempebra for å jevne ut hudtone, fjerne arr og fine linjer! 

HA- serumet er 100% Hylaronsyre og sammen med tretinoinen unngår jeg å tørke ut huden (flass) med Airolkremen.. Huden er også alltid godt fuktet om morgenen selvom jeg ikke bruker krem over airol/HA blandingen. 

Bruker også squalane cleanseren fra the ordinary den er som en oljerens (fjerner lett sminke uten å tørke huden) uten at den inneholder olje. 

Cvitamin har jeg kun prøvd meg litt fram og enda ikke funnet mitt ideelle produkt. Så vil ikke gi noe konkret råd der. 

:

-The ordinary 7%aha 2%bha toner

-Airol 0,5mg/g tretinoin (på resept) 

-Hylaronic Acid fra The ordinary

-squalane cleanser the ordinary

Lykke til

Endret av mlifjeld
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paulas Choice er jo ikke billig? 

Anonymkode: 195fb...ace

Nei, men nå sier jo TS at hun ønsker å prøve et dyrere merke🙂 Og PC er ikke av de aller dyreste merkene.

• Liker 1
Skrevet

Ville sjekket opp i hudpleiemerket Environ. Har selv fet hud som lett får akne. Vil absolutt anbefale deg å gå innom en salong som selger de produktene og høre hva som passer deg best ☺️ 
Men selv bruker jeg:

Rens: sebu-wash gel gleanser 

Toner: sebu-tone clarifier

Fuktighetskrem: avst moisturiser 2 (inneholder vitamin a, c og e)
Og om kvelden bruker jeg Sebu-ace oil og Sebu Lac-lotion. Er veldig fornøyd!

Har nettopp bestilt meg Environ retinol 2 serum også. Inneholder retinol, retinyl palmitate og retinyl acetate. Den inneholder også vitamin c og e. Så er mange gode ingredienser. Brukte zo skin health frem til 2 mnd siden, men ville prøve noe nytt, i tilfelle jeg fant noe som passet huden min enda bedre. Og så langt er jeg veldig fornøyd. I tillegg er serumene og fuktighetskremene jeg bruker fra Environ litt billigere enn Zo. Er en veldig grei pris. Rundt 8-900kr for retinol serum og rundt 800kr for fukitghetskrem. Mens det retinolserumet jeg brukte fra Zo kostet 1495kr eller noe slikt. I tillegg brukte jeg Zo radical night repair 1% retinol (som en peel av og til), men den er veldig dyr. Rundt 2300kr. Men veldig gode produkter det også! Var veldig fornøyd med Zo også, men gikk tom for noen av produktene og serumet jeg brukte fra dem.. og fristet ikke å bruke 1990kr for et nytt serum 🙈 men brukte zo i 2 år, og var veldig fornøyd. Så du kan jo absolutt sjekke ut Zo skin health også ☺️

• 1 måned senere...
Skrevet
På 10.9.2020 den 17.41, Heipådeg_ skrev:

Ville sjekket opp i hudpleiemerket Environ. Har selv fet hud som lett får akne. Vil absolutt anbefale deg å gå innom en salong som selger de produktene og høre hva som passer deg best ☺️ 
Men selv bruker jeg:

Rens: sebu-wash gel gleanser 

Toner: sebu-tone clarifier

Fuktighetskrem: avst moisturiser 2 (inneholder vitamin a, c og e)
Og om kvelden bruker jeg Sebu-ace oil og Sebu Lac-lotion. Er veldig fornøyd!

Har nettopp bestilt meg Environ retinol 2 serum også. Inneholder retinol, retinyl palmitate og retinyl acetate. Den inneholder også vitamin c og e. Så er mange gode ingredienser. Brukte zo skin health frem til 2 mnd siden, men ville prøve noe nytt, i tilfelle jeg fant noe som passet huden min enda bedre. Og så langt er jeg veldig fornøyd. I tillegg er serumene og fuktighetskremene jeg bruker fra Environ litt billigere enn Zo. Er en veldig grei pris. Rundt 8-900kr for retinol serum og rundt 800kr for fukitghetskrem. Mens det retinolserumet jeg brukte fra Zo kostet 1495kr eller noe slikt. I tillegg brukte jeg Zo radical night repair 1% retinol (som en peel av og til), men den er veldig dyr. Rundt 2300kr. Men veldig gode produkter det også! Var veldig fornøyd med Zo også, men gikk tom for noen av produktene og serumet jeg brukte fra dem.. og fristet ikke å bruke 1990kr for et nytt serum 🙈 men brukte zo i 2 år, og var veldig fornøyd. Så du kan jo absolutt sjekke ut Zo skin health også ☺️

Var det kun pris, eller var det noe annet grunn til at du byttet bort Zo Skin? 
Tom for pads og dagkremen så er i tenkeboksen selv. Kun pga pris! 

Anonymkode: 1726a...1c0

• 3 uker senere...
Skrevet
På 11.10.2020 den 10.49, AnonymBruker skrev:

Var det kun pris, eller var det noe annet grunn til at du byttet bort Zo Skin? 
Tom for pads og dagkremen så er i tenkeboksen selv. Kun pga pris! 

Anonymkode: 1726a...1c0

Beklager, har ikke sett dette før nå! ☺️ Det var kun prisen som gjorde at jeg byttet. Hadde det vært billigere så hadde jeg fortsatt på zo. Fikk så utrolig fin hud av zo. Utrolig fin glød og veldig ren hud. Bare på slutten jeg fikk litt hormonelle kviser. Men ellers fungerte det supert 🙂 
Men nå har jeg brukt environ en stund, og jeg er veldig fornøyd med de produktene også 😄 jeg tror rens og toner er noe lignende samme pris hos zo og environ. Men noen serum og fuktighetskremer er billigere hos environ. De har noen dyrere produkter også. Men de bruker ikke jeg. Bruker AVST fuktighetskrem og retinol 2 serum 🙂  Før brukte jeg daily power defense fra zo som dagkrem pga oljete hud. Fungerte supert, men den er jo sååå dyr.. 1990kr tror jeg. Så det føltes bedre å betale 800-850kr istedenfor, for en fuktighetskrem fra environ som også inneholder vitamin a. Retinol serumet fra environ er også helt supert! Er veldig fornøyd 🙂 

Anonymkode: 0d71b...e48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...