AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Vi som deler oppgang, kjeller, vaskekjeller & buss, trikk og bybane med fremmede mennesker merker litt mer til Korona. Anonymkode: f5852...52b 4
Nerine_ Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Vi kan jo bli smittet vi også. Vi er fortsatt i matbutikken, har barn på skole, er på jobb, deltar på noe sosialt osv.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Var i selvpålagt karantene fordi jeg hadde litt symptomer. Det var forferdelig! Kunne ikke vaske klær, handle, gå tur... Folk med bil og hus er heldige! Selv hvis de er syke kan de leve som normalt. Anonymkode: 2707a...194 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 11 minutter siden, Nerine_ skrev: Vi kan jo bli smittet vi også. Vi er fortsatt i matbutikken, har barn på skole, er på jobb, deltar på noe sosialt osv. det gjør jo de som TS beskriver og, i tillegg den økte eksponeringen de har i fellesområder og kollektivtrafikk. TS har jo rett i man er mindre eksponert i enebolig og bil, men "ingenting å frykte" er selvfølgelig å trekke det for langt. Anonymkode: 2cd44...c79 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Vi har da fortsatt vanlige yrker med ulik smitterisiko, samt syke småbarn som drar alskens virus med seg hjem fra skole og barnehage. Det er jo ikke først og fremst på kollektivtransport og i vaskekjellern at smitten skjer. Anonymkode: 5522f...564 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Boform har vel relativt lite å si. Jeg bor i leilighet, men føler meg ikke utsatt fordi jeg "deler oppgang". Jeg vasker og spriter hender, unngår å ta på håndtak. Kjæresten har bil, men MDG har jo gjort sitt ytterste for at ingen skal få kjøre i Oslo, og nå er våre nærmeste parkeringsplasser også fjernet. Vi skal heller sitte med munnbind på trikken (og dette er forøvrig ikke miljøtiltak, men kommunisme). Andelen som er smittet ute i butikken eller i vaskekjelleren er ikke veldig stor. Det er tette relasjoner, i de fleste tilfellene. Anonymkode: 85c5a...87b
Nerine_ Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: det gjør jo de som TS beskriver og, i tillegg den økte eksponeringen de har i fellesområder og kollektivtrafikk. TS har jo rett i man er mindre eksponert i enebolig og bil, men "ingenting å frykte" er selvfølgelig å trekke det for langt. Anonymkode: 2cd44...c79 Det er å dra den veldig langt. Alle som har kontakt med andre mennesker kan bli smittet. Endret 8. september 2020 av Nerine_
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Ts her. Jeg mener i tillegg til at de også har potensiell smitte fra arbeidsplass, småbarn, skolebarn, større barn, barnas fritidsaktiviteter, matbutikk... Anonymkode: f5852...52b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 Aldri skjønt meg på folk som bosetter seg i blokk. Da har man seg selv å takke om man blir syk tenker jeg. Anonymkode: e7fde...324
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aldri skjønt meg på folk som bosetter seg i blokk. Da har man seg selv å takke om man blir syk tenker jeg. Anonymkode: e7fde...324 Det avhenger av økonomi, skole, barnehage, familie og hvordan du har lyst å leve Anonymkode: f5852...52b
Anbefalte innlegg