Gå til innhold

Tidlig ultralyd- satt frem en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg bar 6+6, men på ultralyd i dag ble det målt til 7+5. Vet rimelig nøyaktig når eggløsning var ettersom jeg testet og brukte natural Cycles. Kan noen forklare meg hvordan det er mulig? Kan det være et dårlig tegn? Hjertet slo og fikk beskjed om at det så fint ut ellers.

Anonymkode: 93b97...0c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke dårlig tegn å bli satt litt fram, det er verre hvis det er tilbake. Uansett er ca. én ukes avvik helt normalt. Jeg ble også satt noen dager frem på TUL, men på OUL fikk jeg termin to dager etter menstermin. Jeg har veldig stabile sykluser og tok EL-test, så mensterminen skulle være ganske nøyaktig. 

Anonymkode: 5f3d3...ccb

Skrevet

Sikkert feilmåling. Eller bruk av e-snurra som er helt på trynet. 

Anonymkode: a3c76...e30

Skrevet

Helt normalt. Vent til OUL, da får du fasiten.

Anonymkode: e0cad...cee

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble også satt over en uke frem med mitt første barn. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Var hos flere ultralyder der alle sa den samme datoen

Anonymkode: b6648...7d3

Skrevet

Målingene er ikke nøyaktige og/eller fostre er bare forskjellige. 

Jeg ble satt mer enn to uker frem. Og det var på oul. Altså terminen ble flyttet mer enn to uker frem. 

Jeg hadde bare hatt sex en gang på mange måneder. De mente altså at jeg hadde blitt gravid mer enn to uker før sex. Det er selvsagt bare tull, men det nyttet ikke å diskutere med dem. 

Dermed ble jeg satt i gang og fødte noen dager før den virkelige termin. De mente jeg var på overtid. Som selvsagt ikke stemte. 

Min erfaring er at det ikke nytter å diskutere det engang. Jamen det er jo sånn sier de. Men det er jo ikke sånn! Det går ikke an å bli gravid uten sex (eller kunstig befruktning). Men det var jo rett og slett det de sa. At jeg tok feil. Javel, så de mener de vet mer om mitt sexliv enn meg selv. (Jeg er selvsagt helt sikker, ikke noen grunner til at jeg kan ha tatt feil). 

Anonymkode: fdc4b...c54

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Målingene er ikke nøyaktige og/eller fostre er bare forskjellige. 

Jeg ble satt mer enn to uker frem. Og det var på oul. Altså terminen ble flyttet mer enn to uker frem. 

Jeg hadde bare hatt sex en gang på mange måneder. De mente altså at jeg hadde blitt gravid mer enn to uker før sex. Det er selvsagt bare tull, men det nyttet ikke å diskutere med dem. 

Dermed ble jeg satt i gang og fødte noen dager før den virkelige termin. De mente jeg var på overtid. Som selvsagt ikke stemte. 

Min erfaring er at det ikke nytter å diskutere det engang. Jamen det er jo sånn sier de. Men det er jo ikke sånn! Det går ikke an å bli gravid uten sex (eller kunstig befruktning). Men det var jo rett og slett det de sa. At jeg tok feil. Javel, så de mener de vet mer om mitt sexliv enn meg selv. (Jeg er selvsagt helt sikker, ikke noen grunner til at jeg kan ha tatt feil). 

Mulig jeg var litt uklar her. 

Om terminen min (ifølge meg selv) var 1. oktober, så satte de den til 14. sept, og satte meg i gang 26. sept. 

Selv om jeg sa hele veien at de tok feil. 

Skrevet

Helt normalt ja, de får et mer sikrere mål i uke 12. Du går uansett ut i fra menstermin frem til OUL. 

Anonymkode: e08d9...6e6

Skrevet

Jeg ble satt frem med ca en uke med begge mine på TUL, og var også rimelig sikker på eggløsning pga. temping og eggløsningstester. Med den første var det tilbake på samme termin som jeg fikk ut i fra eggløsningen på OUL. Med den andre fikk jeg OUL-termin et par dager etter termin fra TUL og et par dager før menstermin. Det er nok lett å måle feil så tidlig når det er snakk om millimeter. 

Anonymkode: a3ede...005

Skrevet
På 9.9.2020 den 6.42, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg var litt uklar her. 

Om terminen min (ifølge meg selv) var 1. oktober, så satte de den til 14. sept, og satte meg i gang 26. sept. 

Selv om jeg sa hele veien at de tok feil. 

Du kunne ha nektet igangsettelse da :)

Jeg både tempet og tok EL-test, og følte meg rimelig sikker på når eggløsning var. Likevel flyttet både TUL og OUL meg en uke frem fra EL-terminen. Og baby kom tre uker før det igjen. 

Anonymkode: e8c32...307

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...