AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Hjelp! Hvordan forholde seg til grensene mtp antall personer på private, sosiale arrangementer? Vi har invitert til barnebursdag på torsdag. de 12 guttene i klassen kommer (de er jo i samme kohort der). I tillegg kommer vi til å være to voksne. Nå har Bergen satt taket på 10 personer. Må vi avlyse da? Eller er dette likevel innafor siden dette er småskolebarn som uansett har tett kontakt hver dag uken gjennom? Jeg tenker at det er jo forskjell på å invitere feks 15 voksne til en bursdag som ikke har daglig kontakt til vanlig, og 12 barn som uansett sitter tett i tett hver dag. Hva ville dere ha gjort? Både som foreldre til bursdagsbarnet, og som foreldre til en av gjestene. Anonymkode: b61d0...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Går de i samme klasse er de jo alt en kohort, men ville uansett ha sjekket det. Anonymkode: 7b584...9b8 2
Pterinochilus Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelp! Hvordan forholde seg til grensene mtp antall personer på private, sosiale arrangementer? Vi har invitert til barnebursdag på torsdag. de 12 guttene i klassen kommer (de er jo i samme kohort der). I tillegg kommer vi til å være to voksne. Nå har Bergen satt taket på 10 personer. Må vi avlyse da? Eller er dette likevel innafor siden dette er småskolebarn som uansett har tett kontakt hver dag uken gjennom? Jeg tenker at det er jo forskjell på å invitere feks 15 voksne til en bursdag som ikke har daglig kontakt til vanlig, og 12 barn som uansett sitter tett i tett hver dag. Hva ville dere ha gjort? Både som foreldre til bursdagsbarnet, og som foreldre til en av gjestene. Anonymkode: b61d0...ee0 Du må nesten høre med noen i Bergen kommune, men siden de uansett går på skolen sammen så burde det ikke være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Tror ikke det er annet å gjøre enn og følge reglene som er gjeldende den dagen. Jeg hadde ikke tatt sjansen på noe annet enn det. Anonymkode: 7b584...9b8 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Jeg hadde kjørt på. De er jo i samme gruppe uansett, og nærkontakt har de automatisk da. I tillegg vil det være kjipt å utelate to personer Anonymkode: f1332...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Føler jeg ikke kan ringe kommunen for dette. Hvem ringer man da isåfall? Virker som en veldig bagatellmessig ting å belaste dem med Invitasjoner er sendt ut, og folk har sagt at de kommer. Hadde jo utsatt feiringen hvis vi hadde visst dette, men nå under 48 timer før feiringen blir jeg rett og slett usikker. Hadde det vært egen bursdag med venner hadde jeg glatt avlyst. Men, siden dette er barn som uansett er sammen hele tiden ser jeg ikke helt poenget i å avlyse. Tror jeg får høre med et par foreldre hva de tenker. Anonymkode: b61d0...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hjelp! Hvordan forholde seg til grensene mtp antall personer på private, sosiale arrangementer? Vi har invitert til barnebursdag på torsdag. de 12 guttene i klassen kommer (de er jo i samme kohort der). I tillegg kommer vi til å være to voksne. Nå har Bergen satt taket på 10 personer. Må vi avlyse da? Eller er dette likevel innafor siden dette er småskolebarn som uansett har tett kontakt hver dag uken gjennom? Jeg tenker at det er jo forskjell på å invitere feks 15 voksne til en bursdag som ikke har daglig kontakt til vanlig, og 12 barn som uansett sitter tett i tett hver dag. Hva ville dere ha gjort? Både som foreldre til bursdagsbarnet, og som foreldre til en av gjestene. Anonymkode: b61d0...ee0 Dette er vanskelig siden du allerede har sendt ut invitasjoner. Men nå gikk de jo ut med dette idag at det skal være 10 personer max sammen. Da er jo det reglene som gjelder og som man skal følge. Anonymkode: 88daa...820
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Min eldste har tre grupper på skolen han er i, som igjen er i andre grupper. Så denne kohorten teller over 100 elever. Anonymkode: 34ab2...338
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Man går selvsagt ikke over ti Anonymkode: 4d6d0...601
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man går selvsagt ikke over ti Anonymkode: 4d6d0...601 Barna er jo sammen hver dag uansett. Jeg hadde kjørt på😁 Anonymkode: fed39...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 Plutselig er noen syk (vanlig forkjølelse sesong nå også) og da er dere 10. Jeg ville gjennomført uansett fordi barna er i samme klasse hele dagen og invitasjoner er allerede sendt ut. Anonymkode: d1ff7...3a3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Ikke spør kommunen, da får du bare nei av en offentlig ansatt som trenger å ha ryggen fri. Som alle andre sier her er de i samme kohort og har nærkontakt på skolen hele dagen, så bursdagen gir ingen økt risiko. Ikke skuff barnet ditt med å ødelegge feiringen så kort tid før. Anonymkode: b6138...592 3
Anbefalte innlegg