Gå til innhold

1:1 i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer sitter dere foreldrene igjen med, de av dere som har hatt vedtak på 1:1 i barnehagen? Og i hvilke tilfeller ble dette innvilget?

Vi vurderer sammen med barnehagen om å søke om dette til barnet vårt så vil veldig gjerne ha deres erfaringer rundt dette :) 

Anonymkode: 30460...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er årsaken hos dere da?

vi har 1-1 på barnet vårt, omfattende ernæringsutfordringer , knapp og sondemating :) 

Anonymkode: 94c56...f73

Skrevet

Er det nokon som har fått det pga adferdsvansker?

Anonymkode: 3bc14...f4b

Skrevet

Ja en gutt på avdelingen her har 1-1 pga atferd...veldig impulsiv og voldelig atferd.. 

Skrevet

Har ikke hvert i situasjonen selv som forelder, men som barnehageansatt. Som ansatt i barnehagen henviser vi videre når vi barnet trenger en voksen alene og vi ikke har kapasitet til å hjelpe barnet selv. Vi har et tett samarbeid med foreldrene for å sammen hjelpe barnet til en bedre hverdag. 

Jeg ville absolutt gjort det hvis barnet trenger 1:1, det kan være ulike grunner for at barnet trenger det og barnehagen ikke har mulighet alene for å gi 1:1. Om barnet har adferdsvansker er det veldig positivt med at en person er «på» det hele tiden, for å kartlegge og tilrette legge for tiltak. Enklere å oppleve om det er et mønster i det, ulike situasjoner som gjør barnet stresset? Hva skjedde før barnet reagerte? Jeg ville absolutt gjort det om det kunne hjulpet barnet mitt. 

Anonymkode: 36c00...079

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnehagen er med på laget og ønsker å søke om det så kjør på! Jeg ser utelukkende på det som positivt for barnet, ikke minst hvis barnehagen tenker det er et behov for det. 

Anonymkode: 43bf1...9cc

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er årsaken hos dere da?

vi har 1-1 på barnet vårt, omfattende ernæringsutfordringer , knapp og sondemating :) 

Barnet har noen utfordringer som gjør at det trenger en person fast.

Ts

Anonymkode: 30460...156

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...