AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Hva tenker du om videoen av en mann som tok selvmord på TikTok i dag? Er det greit at ditt barn ser sånt? Vær så snill, ikke la barna ha denne appen... Ingen kan kontrollere hva som legges ut. https://www.nettavisen.no/nyheter/advarer-mot-selvmordsvideo-pa-tiktok/3424015805.html Anonymkode: 9bf96...fad 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Nei, barnet mitt får ikke ha TikTok. Hun er riktignok bare 8 år, og er ikke interessert i å ha det heller. Men har forstått at det er noen jevnaldrende som har. Anonymkode: 24db9...a73 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Nei, 10-åringen får ikke tiktok! Hun har sett hos andre, men det kan jeg ikke kontrollere. Uaktuelt å laste det ned. Ingen mas om det heller Anonymkode: e02c1...0ba 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Nei. Sønnen min er 9 år Og får ikke lov til å ha det. Anonymkode: 5c95f...7a5 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Ja, min 11-åring får ha Tik Tok. Dog under tvil. Anonymkode: 7961d...772 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, min 11-åring får ha Tik Tok. Dog under tvil. Anonymkode: 7961d...772 Hva tenker du om artikkelen? Anonymkode: 9bf96...fad 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Ja 10 åringen får ha tiktok. De kan finne ting som den linken du la til på vanlig internett, og mye lettere. Skql man tra fra dem all ipad, youtube, pc osv? Anonymkode: 5c74f...787 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Ja sønnen min på 11 snart 12 år og har tik tok, men det er kun for å se og ikke for å legge ut ting. Har allerede tatt praten om den aktuelle filmen som du refererer til og har generelt åpen dialog om bra og dårlige ting som man kan komme over på Internett. Min innstilling i overgangen barn/ ungdom er at jeg tillater noe men ikke alt i den perioden han er inne i nå, for å ha litt kontroll og veiledning om hva som er bra og ikke.... Anonymkode: 7dcf4...a3c 4
kisskissbangbang Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja 10 åringen får ha tiktok. De kan finne ting som den linken du la til på vanlig internett, og mye lettere. Skql man tra fra dem all ipad, youtube, pc osv? Anonymkode: 5c74f...787 Men da må de leite etter det og klikke på det, de får det ikke servert rett i fleisen som på TikTok. Og nei, mine barn får definitivt ikke ha TikTok, det er en skikkelig møkka-app. 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja 10 åringen får ha tiktok. De kan finne ting som den linken du la til på vanlig internett, og mye lettere. Skql man tra fra dem all ipad, youtube, pc osv? Anonymkode: 5c74f...787 På tik tok dukker det bare opp rett i fleisen på deg. Ellers må du søke. Vær forsiktig med YT også. Anonymkode: 9bf96...fad 12
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja sønnen min på 11 snart 12 år og har tik tok, men det er kun for å se og ikke for å legge ut ting. Har allerede tatt praten om den aktuelle filmen som du refererer til og har generelt åpen dialog om bra og dårlige ting som man kan komme over på Internett. Min innstilling i overgangen barn/ ungdom er at jeg tillater noe men ikke alt i den perioden han er inne i nå, for å ha litt kontroll og veiledning om hva som er bra og ikke.... Anonymkode: 7dcf4...a3c Jeg tenker det samme som deg. Anonymkode: 45629...b9c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Nei, absolutt ikke. Har selv brukt den til meningsløs scrolling på kvelden, og jeg har selv sett hvor mye som blir lagt ut der. Det er ikke bare denne selvmordsvideoen som kan dukke opp, men også dyremishandling, barnemishandling og oppfordring til bruk av narkotika, blant annet. Etter at jeg leste artikkelen i dag tidlig, slettet jeg appen, og ingen av mine barn kommer til å få lov (dog fortsatt så små at det kan hende den ikke lenger er populær da de blir eldre). Anonymkode: 03583...ca3 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 Alt som er på tik tok finner de med hvilken som helst smart telefon.. Den videoen er også på snap, insta, Twitter og andre plattformer. Det er vel INGEN som synes det er greit at barna ser en video av at noen tar livet sitt.. Anonymkode: 2aef3...fe5 2
Lisa Rowe Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja 10 åringen får ha tiktok. De kan finne ting som den linken du la til på vanlig internett, og mye lettere. Skql man tra fra dem all ipad, youtube, pc osv? Anonymkode: 5c74f...787 Det som er spesielt med TikTok er jo at man bare blar nedover og får opp video etter video. Man må ikke søke etter noe eller trykke på noe spesielt, så sjansene for å snuble over noe uhyggelig er større, og det går så fort at videoene ofte er over før man i det hele tatt fikk innsett hva man så på og trykket bort. Jeg bruker TikTok daglig og har stor forståelse for at det er 13-års grense. 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #15 Skrevet 8. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om artikkelen? Anonymkode: 9bf96...fad Jeg er glad for at det blir skrevet om, men det innebærer risiko i det hele tatt å være på nett. Aller helst burde det vært f.eks 16 -års grense på alt av kommunikasjon og app’er. Dessverre så er det dette man risikerer i noen tilfeller ved å utstyre barna med smarttelefon. Jeg har informert datteren min om at denne videoen finnes, og sagt at hun ikke får se på den. Mye skummelt der ute i nettverdenen, men også mye nyttig. Anonymkode: 7961d...772
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #16 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er glad for at det blir skrevet om, men det innebærer risiko i det hele tatt å være på nett. Aller helst burde det vært f.eks 16 -års grense på alt av kommunikasjon og app’er. Dessverre så er det dette man risikerer i noen tilfeller ved å utstyre barna med smarttelefon. Jeg har informert datteren min om at denne videoen finnes, og sagt at hun ikke får se på den. Mye skummelt der ute i nettverdenen, men også mye nyttig. Anonymkode: 7961d...772 Det er en risiko, ja. Og det krever litt ekstra av foreldre om man velger å la barna få tilgang til sånt. Jeg håper foreldre rundt om kring snakker med barna sine om det. Anonymkode: 9bf96...fad 1
Peanut Skrevet 8. september 2020 #17 Skrevet 8. september 2020 Det var ikke så veldig vanskelig å finne den videoen på nett for å si det sånn. Mye mørkt der ute. Det man bør snakke om er at fremfor å ta livet sitt når ting går i mot så er det viktig å snakke og/eller få hjelp. Ikke tro at selvmord er eneste veien ut. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #18 Skrevet 8. september 2020 Mine på 10 og 12 får ikke ha hverken Tik Tok eller andre sosiale medier. Vi kontrollerer også ganske bra hva de ser på sånn generelt sett. Anonymkode: baeca...bbf 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #19 Skrevet 8. september 2020 Mine er 8 og 10 og får ikke ha tiktok eller andre sosiale medier. Jeg har ikke tiktok selv, men har forstått det slik at det er unger som legger ut videoer av seg selv? Det må vel være rene snopebutikken for pedofile?? Anonymkode: 881e5...f75 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #20 Skrevet 8. september 2020 Vårt barn kommer ikke til å få ha noe som helst av sosiale medier før tidligst ved fylte 13 år, og det kommer ikke til å få ha smarttelefon før det heller. Enkelt og greit. Vi har meget høy kompetanse på både utviklingspsykologi og digitale plattformer her i familien, og det er ikke snakk om å fire på noe som helst av dette. Anonymkode: ec026...c8d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå