Gå til innhold

Hva skjer med skjuling av Corona? Aviser, arbeidsplasser osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan de ikke si noe mer med en gang? Kan feks stå "butikkansatt i X by smittet". I stedet for "butikkansatt som jobber ved Rema......smittet. Var på vakt mandag 7-15." 

Jeg jobber som assistent på et større sykehjem. Alt skal holdes skjult. Forstår taushetsplikten, men vi får til og med ikke beskjed hvis noen testes eller har symptomer med mindre vi er på jobb. Jeg som jobber helg og litt ekstra har kanskje vært på jobb en onsdag. Så har jeg fri og skal på jobb lørdag. Så får jeg vite at to beboere er testet og har hatt symptomer. Torsdagen var jeg med et par venninner. Hadde jeg vist slike ting ville jeg holdt meg hjemme til de viste noe mer på jobb. Jeg kan ikke være isolert hele tiden, det går ikke. Men jeg ønsker å ha muligheten til å bli hjemme hvis det er en sjanse for at jeg kan ha vært med noen som smittet. Selv om ikke svaret er kommet..Det kan jo ofte ta noen dager. 

Hva skjer liksom med forebyggingrn? Som eksempelet med Rema, da kunne de som leste avisen og var der den perioden tatt litt ekstra hensyn i dagene fremover.

Anonymkode: 0228c...cef

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje med navn, bilde, sivilstand og alder også? 

Anonymkode: 04070...b99

• Liker 2
Skrevet

På et sykehjem bør de så absolutt gjennomføre strenge tiltak. I dette tilfellet du nevner har du vært "nærstående" som det kalles og burde fått beskjed om mulig smitte, og gå i karantene. Men problemet er vel kapasiteten og sykefraværet. Har vel ikke sjans til å be alle som har vært i kontakt med personer som kan ha korona, med å gå i karantene. Det er jo synd ganske ille. 

Anonymkode: caa00...1ba

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På et sykehjem bør de så absolutt gjennomføre strenge tiltak. I dette tilfellet du nevner har du vært "nærstående" som det kalles og burde fått beskjed om mulig smitte, og gå i karantene. Men problemet er vel kapasiteten og sykefraværet. Har vel ikke sjans til å be alle som har vært i kontakt med personer som kan ha korona, med å gå i karantene. Det er jo synd ganske ille. 

Anonymkode: caa00...1ba

Forstår jo man kanskje ikke kan bli hjemme fra jobb, men man kan jo unngå å treffe andre de dagene slik at eventuell smitte holdes til arbeidsplassen. 

Anonymkode: 0228c...cef

• Liker 1
Skrevet

Synes allerede de har vært for utleverende når de begynner å snakke om "innvandrerbryllup i Moss" osv. Blir det mer identifiserende så kommer folk til å prøve å skjule smitten. Ingen vil henges ut for hele Norge.

Anonymkode: 35a0f...ca5

• Liker 1
  • Opprett ny...