AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Jeg tror på Gud, på en måte, men er ikke religiøs på den måten at jeg tror på alt som står i noen av religionene. Jeg ser ikke på Gud som en fysisk person, har min egen forståelse av hva Gud er, men det er fremdeles ting jeg ikke helt forstår enda og er alltid åpen for å utvikle synet mitt på det. Jeg tror også på vitenskap, og for meg er Gud og vitenskap to sider av samme sak. Er det noen flere her som tror på en form for Gud uten å være religiøs i tradisjonell forstand? Hadde vært interessant å høre hva andre tenker. Det kan være hva som helst! Anonymkode: 579c1...d81 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Altså jeg er ateist, men jeg tror på gud. Anonymkode: c591f...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Altså jeg er ateist, men jeg tror på gud. Anonymkode: c591f...0fb Da vil jeg ikke kalle deg ateist. Og Ts mener jeg er religiøs på en eller annen måte. Anonymkode: a5883...638 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg er ateist, men jeg tror på gud. Anonymkode: c591f...0fb En ateist er en som ikke tror på Gud. Anonymkode: 20aed...447 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Har selv 100% guds tro selv om jeg ikke har lest bibelen eller noen andre religiøse bøker Anonymkode: a9308...470 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Jeg tror på "min versjon" av Gud. Jeg tror ikke på bibelen, og synes kirken og folk som skal tjene penger på religion er kvalmt. Synes religiøse mennesker stort sett er hyklere, og kan ikke relatere til de i det hele tatt. Jeg har ingen trang om å tilhøre en gruppe mennesker som tror på det samme. Jeg tror på mitt, og jeg trives alene med mitt, har ikke noe behov for å prate og ditt og datt om det, jeg er 100% trygg på min tro. Anonymkode: 5fbdd...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 På 8.9.2020 den 16.26, AnonymBruker skrev: Da vil jeg ikke kalle deg ateist. Og Ts mener jeg er religiøs på en eller annen måte. Anonymkode: a5883...638 På 9.9.2020 den 16.08, AnonymBruker skrev: En ateist er en som ikke tror på Gud. Anonymkode: 20aed...447 Ja særlig at det er derre som bestemmer det. Anonymkode: c591f...0fb
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja særlig at det er derre som bestemmer det. Anonymkode: c591f...0fb De bestemmer ikke det, navnet på en som ikke tror på Gud er en ateist. Så det gir ingen mening at en som tror på Gud kaller seg ateist, det går jo ikke an. Anonymkode: e6aeb...f1c 2
Hannah80 Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja særlig at det er derre som bestemmer det. Anonymkode: c591f...0fb Definisjonen på en ateist er fraværet av å tro på Gud. Det går ikke an å dikte opp noe bare fordi du syns det er ok. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja særlig at det er derre som bestemmer det. Anonymkode: c591f...0fb Ateisme betyr helt direkte "uten gud". Det er ingen her som har bestemt hva ateisme betyr. Det er opprinnelig gresk, atheos, og betyr at den som oppgir å være ateist, er en person som mener at det ikke finnes en gud/guder. Anonymkode: b08c3...962 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De bestemmer ikke det, navnet på en som ikke tror på Gud er en ateist. Så det gir ingen mening at en som tror på Gud kaller seg ateist, det går jo ikke an. Anonymkode: e6aeb...f1c Akkurat nå, Hannah80 skrev: Definisjonen på en ateist er fraværet av å tro på Gud. Det går ikke an å dikte opp noe bare fordi du syns det er ok. Ja særlig dere bestemmer det der. Som gudsnær ateist må jeg si meg uenig i tullet deres. Anonymkode: c591f...0fb
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja særlig dere bestemmer det der. Som gudsnær ateist må jeg si meg uenig i tullet deres. Anonymkode: c591f...0fb Nå er det du som tuller litt. Anonymkode: a5883...638 2
bluedot Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 På 8.9.2020 den 16.23, AnonymBruker skrev: Jeg tror på Gud, på en måte, men er ikke religiøs på den måten at jeg tror på alt som står i noen av religionene. Jeg ser ikke på Gud som en fysisk person, har min egen forståelse av hva Gud er, men det er fremdeles ting jeg ikke helt forstår enda og er alltid åpen for å utvikle synet mitt på det. Jeg tror også på vitenskap, og for meg er Gud og vitenskap to sider av samme sak. Er det noen flere her som tror på en form for Gud uten å være religiøs i tradisjonell forstand? Hadde vært interessant å høre hva andre tenker. Det kan være hva som helst! Anonymkode: 579c1...d81 Jeg har nok en liknende tro som deg. Har nok litt barnetroa med meg, samtidig som jeg tror at det var mye menn med makt som satt og bestemte hva som skulle stå i skriftene. Så spesielt religiøs er jeg ikke. Jeg tror vel egentlig på en altomfattende bevissthet som vi alle er en del av. Samtidig kan jeg også ha veldig tvilende øyeblikk da jeg tenker at alt ser ut til å være tilfeldig. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det du som tuller litt. Anonymkode: a5883...638 Ja, ikke sant? Nå var du morsom. Anonymkode: c591f...0fb
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 For å svare på hovedinnlegget: jeg vet ikke om jeg tror på den Gud som Bibelen beskriver. Noen ganger blir jeg ganske provosert av det kristne kan hevde i forhold til andre mennesker, f eks homofile. Da tviler jeg på den nestekjærligheten som de samtidig sier at Gud og Jesus fremholder. Samtidig ville jeg like å tenke på at jeg skulle treffe de jeg er glad i, når jeg dør. Det hadde nok også hjulpet på dødsangsten, om det faktisk var et liv etter døden. Så deler av meg vil gjerne tro, men en annen del av meg klarer ikke å forholde meg til mye av det kristne sier. Anonymkode: b08c3...962
missg Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja særlig at det er derre som bestemmer det. Anonymkode: c591f...0fb Tja, ikke «vi», men betydningen av ateisme. vedr. Ditt spørsmål TS. Å være religiøs er noe personlig sånn sett, om du føler du tror på noe mer enn bare det du ser er jo en form for tro, uten at den må defineres ut i fra at du er enten kristen, buddhist, muslim eller en eller annen religion. Om det føles riktig for deg, så er det riktig for deg 😊
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja særlig dere bestemmer det der. Som gudsnær ateist må jeg si meg uenig i tullet deres. Anonymkode: c591f...0fb Og så var det bare et troll... Anonymkode: e6aeb...f1c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 På 8.9.2020 den 16.23, AnonymBruker skrev: Jeg tror på Gud, på en måte, men er ikke religiøs på den måten at jeg tror på alt som står i noen av religionene. Jeg ser ikke på Gud som en fysisk person, har min egen forståelse av hva Gud er, men det er fremdeles ting jeg ikke helt forstår enda og er alltid åpen for å utvikle synet mitt på det. Jeg tror også på vitenskap, og for meg er Gud og vitenskap to sider av samme sak. Er det noen flere her som tror på en form for Gud uten å være religiøs i tradisjonell forstand? Hadde vært interessant å høre hva andre tenker. Det kan være hva som helst! Anonymkode: 579c1...d81 Anbefaler Unitarforbundet, de er åpne for alles syn og søken så lenge man respekterer kardemommeloven, for å si det litt flåsete. Anonymkode: e6aeb...f1c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #19 Skrevet 11. september 2020 På 10.9.2020 den 21.05, AnonymBruker skrev: Ja særlig dere bestemmer det der. Som gudsnær ateist må jeg si meg uenig i tullet deres. Anonymkode: c591f...0fb Kjedelig trolling. Anonymkode: 20aed...447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå