AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Hva kan man egentlig forvente av barnehagen når det er såpass høyt sykefravær? De hadde ikke klart å få tak i vikar, så det var bare 1 voksen på hele avdelingen i går. Det var tilfeldig at vi oppdaget det, men vi valgte å hente barnet tidlig. Det var ikke greit for verken barna eller den voksne som var igjen... Anonymkode: badba...b42
Wera1 Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Hvordan vet du at voksen nr 2 ikke var på do feks? Spurte du?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Ja hva skal man gjøre når de er syke og ingen vikarer kan stille opp? Enten så er den siste voksne der eller så får de stenge barnehagen! Anonymkode: 911b7...b4e 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Det er ikke forsvarlig. Da må de stenge avdelingen, tenker jeg. Er selv pedagog i bhg, og har aldri opplevd at det kun er én ansatt på en avdeling. Da hadde jeg spurt styrer. Anonymkode: e7c0a...360 7
rampeguri Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 (endret) Jobber det bare 3 voksne i hele barnehagen? I så fall syns jeg de enten burde stengt eller sendt noen unger hjem så det ikke ble for mange barn på en voksen. Om det var 1 av 3 voksne på avdelingen så vil jeg tro de voksne på de andre avdelingene, evnt styrer, har stilt opp? Endret 8. september 2020 av rampeguri 2
Josefinen Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 I disse dager er det gjerne ekstra mye sykdom, da man skal være hjemme ved forkjølelsessymptomer. Tidligere år har man gjerne gått på jobb i mange av tilfellene vi nå skal bli hjemme. Jeg velger å tro at barnehagen gjør det de kan for å skaffe vikarer. Klarer de det ikke, så klarer de det ikke. De kan jo ikke trylle heller. Men jeg mener at man kan forvente at barnehagen i det minste gir beskjed til foreldrene. I vår barnehage har alle ansatte på avdelingen vært syke samtidig. De fikk tak i vikarer, men valgte å redusere åpningstiden for barna i den avdelingen. Slike ting tror jeg at vi må være forberedt på i vinter. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Vel sånt kan faktisk skje, vi ba foreldre som kunne om å hente tidlig Anonymkode: 118f1...e93 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Beordring slik som skjer i helsevesenet? Eller en melding til alle foreldre. Synes alle fortjener å vite det er uforsvarlig bemanning. Da kan de som har mulighet eller ønsker holde barnet sitt hjemme. Anonymkode: e21bd...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beordring slik som skjer i helsevesenet? Eller en melding til alle foreldre. Synes alle fortjener å vite det er uforsvarlig bemanning. Da kan de som har mulighet eller ønsker holde barnet sitt hjemme. Anonymkode: e21bd...d1d Beordring funker jo bare når folk jobber turnus og det faktisk er folk å beordre inn. Hvis alle er sjuke, så er det ikke så mye å få gjort. Når dette har skjedd i bhg jeg har jobbet i, har vi sendt ut melding til foreldre å oppfordret de til å holde barna hjemme og stengt bhg kl 1430. Anonymkode: 9c69b...064 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 29 minutter siden, minister-mio skrev: Satt de ikke inn vikar? Leste du HI? Regner med voksne fra andre avdelinger hjalp til? Ellers har jeg vært alene med 11 3-åringer i 4 timer i dag. Ikke moro😢 Anonymkode: 2dee7...b8f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beordring slik som skjer i helsevesenet? Eller en melding til alle foreldre. Synes alle fortjener å vite det er uforsvarlig bemanning. Da kan de som har mulighet eller ønsker holde barnet sitt hjemme. Anonymkode: e21bd...d1d Beordre hvem da? 🤦♀️ Anonymkode: 2dee7...b8f 10
Bernardette Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 Det hadde nok hjulpet om foreldre sluttet å sende småsyke og forkjølte barn i barnehagen, som igjen smitter de som jobber der. Vet om folk som jobber i barnehage, som daglig opplever foreldre som blir sinte (!) fordi de får beskjed om å hente barnet sitt på grunn av forkjølelse. Flaut. 15
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 53 minutter siden, AnonymBruker said: Beordring slik som skjer i helsevesenet? Eller en melding til alle foreldre. Synes alle fortjener å vite det er uforsvarlig bemanning. Da kan de som har mulighet eller ønsker holde barnet sitt hjemme. Anonymkode: e21bd...d1d Jeg ville heller ha fått denne beskjeden enn å hatt barnet i barnehagen under sånne forhold, ja. Fra hva jeg fikk ut av barnet, var noen av de på en annen avdeling noen timer før lunsj. Men lunsj og utetid var med 1 voksen. Jeg er fly forbanna, men har ikke kjennskap nok til barnehagedrift til å kunne si hva de eventuelt burde ha gjort annerledes. Anonymkode: badba...b42
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #15 Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller ha fått denne beskjeden enn å hatt barnet i barnehagen under sånne forhold, ja. Fra hva jeg fikk ut av barnet, var noen av de på en annen avdeling noen timer før lunsj. Men lunsj og utetid var med 1 voksen. Jeg er fly forbanna, men har ikke kjennskap nok til barnehagedrift til å kunne si hva de eventuelt burde ha gjort annerledes. Anonymkode: badba...b42 Hva med å stille et undrende spørsmål til ped.leder eller styrer? ( ikke fremstå for forbanna, det skaper ikke et godt samarbeid ) Anonymkode: 2dee7...b8f 5
minister-mio Skrevet 8. september 2020 #16 Skrevet 8. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du HI? Regner med voksne fra andre avdelinger hjalp til? Ellers har jeg vært alene med 11 3-åringer i 4 timer i dag. Ikke moro😢 Anonymkode: 2dee7...b8f Man kan ikke sette inn fra andre avdelinger pga korona. Leser du ikke aviser? 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #17 Skrevet 8. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å stille et undrende spørsmål til ped.leder eller styrer? ( ikke fremstå for forbanna, det skaper ikke et godt samarbeid ) Anonymkode: 2dee7...b8f Har ungen din lidd noe nød da? Barnehagen gjør ikke dette med vilje og en eller annen dag så kan sånt skje. Da får man gjøre det beste ut av det At du er flyforbanna er da en fjær gjort om til ti høns. Anonymkode: 862c8...6e4 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #18 Skrevet 8. september 2020 Det finnes nok et minimumsekrav for at det skal være forsvarlig drift i bhg. Dersom de ikke hadde dette er det rart om foreldrene ikke ble informert. En god løsning ville nok vært at flest mulig hentet barna sine. Anonymkode: d84f8...27b 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #19 Skrevet 8. september 2020 Det er jo i så fall utrolig uforsvarlig. En gang har jeg opplevd at vi var nødt til å sende barn hjem pga for lav bemanning, alle hadde spysjuka. Men vanligvis er mange barn syke når mange voksne er syke så det går som oftest bra. (Jobber selvsagt i barnehage) Anonymkode: 80d40...0de 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #20 Skrevet 8. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Har ungen din lidd noe nød da? Barnehagen gjør ikke dette med vilje og en eller annen dag så kan sånt skje. Da får man gjøre det beste ut av det At du er flyforbanna er da en fjær gjort om til ti høns. Anonymkode: 862c8...6e4 Å ha 18 barn på 1 voksen vil jeg si at ikke er forsvarlig drift, nei. Jeg skjønner at fravær skjer, særlig nå, men i dette tilfellet vil jeg påstå at de ikke gjorde det beste ut av det. Anonymkode: badba...b42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå