Gå til innhold

Bli gravid med eksen for å sikre meg barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg barn noe inderlig, og siden jeg ikke ønsker å hive bort mange år til før jeg kanskje, men bare kanskje, finner en ny partner, være sammen noen år, før han kanskje er klar for barn - så vurderer jeg å bare bli gravid med eksen nå. Jeg vet at han også ønsker barn, og dessuten er vi sammen hele tiden likevel i tillegg til at vi er eksklusive. Funker det ikke så funker det ikke, men da har jeg i alle fall fått barnet mitt.

Er det greit?

Anonymkode: a1eb2...363

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er noe dere ønsker begge to så er det vel greit?

Anonymkode: 73850...4a6

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er noe dere ønsker begge to så er det vel greit?

Anonymkode: 73850...4a6

Men blir det ikke litt på feil premisser? Fordi vi er jo ikke sammen. 

TS

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker meg barn noe inderlig, og siden jeg ikke ønsker å hive bort mange år til før jeg kanskje, men bare kanskje, finner en ny partner, være sammen noen år, før han kanskje er klar for barn - så vurderer jeg å bare bli gravid med eksen nå. Jeg vet at han også ønsker barn, og dessuten er vi sammen hele tiden likevel i tillegg til at vi er eksklusive. Funker det ikke så funker det ikke, men da har jeg i alle fall fått barnet mitt.

Er det greit?

Da må du være 100% sikker for da må du mest sannsynligvis ha denne personen i livet ditt i mange år framover. 

Er det håp for at dere blir sammen da? Eller skal du bli aleneforsørger ? 

Anonymkode: edf71...18d

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit?

Hvis dere begge ønsker et barn, er enige om samvær, økonomi og framtiden med barnet, kan det gå. Men hva om eksen din ønsker samvær 50/50 og plutselig finner seg en ny dame som da også blir stemor til barnet deres, ser du for deg at det kan gå fint? 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit?

Du sier eksen din, men sier samtidig at dere er sammen hele tiden og eksklusive. Vurderer dere å bli sammen igjen? 

Dere har et godt forhold nå, men er du sikker på at det kommer til å vare? Hvis dere kommer til å forbli gode venner uansett, så er det kanskje ikke den verste situasjonen for et barn å vokse opp i. Men om dere blir uvenner og ikke blir å ha mer kontakt og han kanskje ønsker hovedomsorgen for barnet. Hva da?

Anonymkode: 55f1c...6f4

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du være 100% sikker for da må du mest sannsynligvis ha denne personen i livet ditt i mange år framover. 

Er det håp for at dere blir sammen da? Eller skal du bli aleneforsørger ? 

Anonymkode: edf71...18d

Hvis vi greier å finne en måte å løse problemene våre på, så går det. Per nå tenker jeg at dersom det ikke skulle ha fungert likevel, så får vi bare gjøre det beste ut av det. Det viktigste for meg er sikre meg barnet, men selvfølgelig er drømmen at vi forblir en kjernefamilie. Men det er kanskje litt egoistisk tenkt?

TS

Skrevet

Eksklusive? Dere er jo ekser

Anonymkode: fa6e7...6f3

• Liker 6
Skrevet

Kan du ikke ta til deg et fosterbarn da? Mange barn trenger fosterhjem.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, WhiteSwan skrev:

Seriøst? 

Anonymkode: 4bbfd...f87

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvis dere begge ønsker et barn, er enige om samvær, økonomi og framtiden med barnet, kan det gå. Men hva om eksen din ønsker samvær 50/50 og plutselig finner seg en ny dame som da også blir stemor til barnet deres, ser du for deg at det kan gå fint? 

Jeg må vel bare akseptere det da. Det er jo jeg som er moren til barnet mitt uansett.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier eksen din, men sier samtidig at dere er sammen hele tiden og eksklusive. Vurderer dere å bli sammen igjen? 

Dere har et godt forhold nå, men er du sikker på at det kommer til å vare? Hvis dere kommer til å forbli gode venner uansett, så er det kanskje ikke den verste situasjonen for et barn å vokse opp i. Men om dere blir uvenner og ikke blir å ha mer kontakt og han kanskje ønsker hovedomsorgen for barnet. Hva da?

Anonymkode: 55f1c...6f4

Vi er ofte sammen, men vi bor ikke sammen lengre. Hvis vi får ting til å fungere og vi blir sikre på hverandre, så ønsker vi jo å bli sammen igjen. Men problemene har vært store og jeg er redd det ikke vil vare i lengden hvis ikke begge tar grep og gjør endringer for forholdet.

Jeg var en gang sikker, men ikke nå lengre. Jeg tror at sjansen for at det ikke vil vare, er der. Men jeg kan jo ikke vite.

Om han ønsker hovedomsorgen så går vel ikke det, for ved skilsmisse er det 50/50 samvær uansett? Det er i alle fall slik det har vært for mine venner med skilte foreldre.

TS

Skrevet
1 minutt siden, WhiteSwan skrev:

Nei, det er ikke bare å adoptere et fosterbarn. Det er mange krav og strenge regler. Les deg opp :)

• Liker 1
Skrevet

Enig med den over her som sa at det er jo bare å kjøre på så lenge både du og eksen er enige og klare for å være foreldre hver for dere. 

Anonymkode: e4860...922

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men blir det ikke litt på feil premisser? Fordi vi er jo ikke sammen. 

TS

Hvorfor er dere ikke lenger sammen?

• Liker 1
Skrevet

Ts tenk på dette. Hva om du treffer en annen etter du er blitt gravid? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig med den over her som sa at det er jo bare å kjøre på så lenge både du og eksen er enige og klare for å være foreldre hver for dere. 

Anonymkode: e4860...922

Bare av nysgjerrighet, men hvordan blir det dersom det er stor avstand mellom mor og fars hjem? Hvis det er snakk om flere mil mellom mor og far? Hvordan blir samværet da?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke bare å adoptere et fosterbarn. Det er mange krav og strenge regler. Les deg opp :)

Det vet jeg du. Det er heller ikke bare bare å få barn med en eks. Du har ikke tenkt på den eventuelle babyen, bare på ditt egoistiske ønsket om å få et barn. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? 

Anonymkode: 4bbfd...f87

Hvorfor ikke? 

Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ts tenk på dette. Hva om du treffer en annen etter du er blitt gravid? 

Jeg har tenkt mye på dette. Hvis jeg snur litt på det. Hva om jeg ikke treffer en annen, og heller ikke er blitt gravid? Ønsket om barn er større enn situasjonen hvor jeg kanskje treffer en annen. Men jeg forstår at det ideelle er å treffe noen man er sikker på, og danne kjernefamilie med denne personen og at det skal vare evig. Men føler ikke at verden fungerer slik i 2020.

TS

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men problemene har vært store og jeg er redd det ikke vil vare i lengden hvis ikke begge tar grep og gjør endringer for forholdet.

Hva slags problemer er det snakk om? Hvis dere har opplevd store problemer i forholdet er det jo ikke gitt at samarbeidet rundt et barn vil gå knirkefritt. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...