AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Kan dere som har anbefale noen som fungerer bra hos dere og som får plass i vanlig dobbeltskap under oppvaskkummen? God kvalitet i plast og med lokk som sitter tett. Fire beholdere som dekker alle kategorier hadde vært fint. Anonymkode: 52541...7bc
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Jeg har bare brukt vaskebøtter med lokk. Posene til matavfall passer perfekt i en femliters bøtte. Anonymkode: 079db...97b 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Jeg kjøpte nylig på europris. Grønn bøtte til matavfall med lokk, rød til restavfall uten lokk og grå til papir. Små nok slikt at de får plass under vasken pluss at de ikke blir så fulle at du ikke får knytt posene. Vi har en egen bøtte i boden til glass og metall og en egen til tomflasker. Anonymkode: e79db...532 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Savner ordningen vi hadde før; Tre lange, smale bøtter, firkantede, bøtter (IKEA). Restavfall, plast, papir. Om man i tillegg har matavfall ville jeg målt opp for fire bøtter. Bare pass på kritieriene firkantet, og smale, da utnytter man plassen maks. En hylle øverst med en boks. I boksen havnet batterier, lyspærer, med mer. På hylla ellers la vi tomgods. Så hadde vi i tillegg sortering for slikt + plast i garasje. Anonymkode: 2826b...a03 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Takk for tips. Jeg skal sjekke på nett. Anonymkode: 52541...7bc
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 https://www.biltema.no/hjem/oppbevaring/avfallshandtering/soppelbeholdere-2000043981 Biltema har også litt forskjellig. Anonymkode: 8bd85...631
Million Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 (endret) Jeg kjøpte et sett med tre firkantede spann på den lokale Jernia butikken. To av de tre hadde lokk, og det var bøtten til plastsortering og naturligvis den til matavfall. Den til restavfall (som er som regel tørt og luktfritt) var uten lokk. Men man får kjøpt ekstra lokk løst om man vil. Man kan også kjøpe settet med uttrekk i metall, som gjør at de to største kan trekkes ut av skapet på "skinner". Papir til resirkulering (reklame etc) legger jeg i den nederste skuffen i kommoden i gangen, og når den er full, fyller jeg en papirbærepose og går ut og kaster i containeren. Større papp som skal kastes, f.eks en eske, demonterer jeg og bærer ut til innsamlingscontaineren ute samme kveld esken kom i hus, når jeg likevel skal ut med hunden på kvelden. Endret 8. september 2020 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå