Gå til innhold

Garmin vs Polar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns Garmin har mer nøyaktig kaloriberegning, penere klokker, bedre gps og bedre app. 

Anonymkode: 25919...2f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns Garmin har mer nøyaktig kaloriberegning, penere klokker, bedre gps og bedre app. 

Anonymkode: 25919...2f9

Jeg har Polar, og akkurat det du skriver her er det som irriterer meg med min klokke. 
TS 

Anonymkode: 0d57e...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin er en del dyrere enn Polar. Polar M430 får man for under 1600 kroner, med pulsmåling på håndleddet, GPS og det meste annet man trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Garmin VivoActive HR og er kjempefornøyd. Batteriet lades i løpet av en liten time og holder i 2 uker med alt påslått.
Den måler det meste; skritt, puls, søvn + + og er koblet opp mot en app på telefonen. Kan endre urskiven fra telefonen. Ikke er den så dyr heller. Anbefales (om du ikke allerede har skjønt det 😄).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, 911 skrev:

Jeg har Garmin VivoActive HR og er kjempefornøyd. Batteriet lades i løpet av en liten time og holder i 2 uker med alt påslått.
Den måler det meste; skritt, puls, søvn + + og er koblet opp mot en app på telefonen. Kan endre urskiven fra telefonen. Ikke er den så dyr heller. Anbefales (om du ikke allerede har skjønt det 😄).

At den holder et par uker med GPSen påslått høres rart ut. På andre smartklokker sluker GPS ganske mye strøm i forhold til alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -jk- skrev:

At den holder et par uker med GPSen påslått høres rart ut. På andre smartklokker sluker GPS ganske mye strøm i forhold til alt annet. 

Nå ble jeg faktisk usikker på om jeg har GPS-funksjonen påslått, men i normal bruk varer den så lenge. Jeg har GPS på telefonen så bruker uansett ikke denne funksjonen på klokken. Det stemmer nok at GPS bruker masse batterikapasitet.

Endret av 911
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -jk- skrev:

Har Fenix 5s Plus selv med GPS, denne holder i ca en uke.Er vanvittig fornøyd med både app, funksjoner og utseende. 

Hadde Polar før, var mange ganger jeg hadde lyst å kaste klokka i veggen. Var jeg borti en knapp mens jeg hadde ei treningsøkt gående blant annet, ble all informasjon om treningsøkta borte idet klokka plutselig valgte å reboote. Søppel. 

Anonymkode: 4fb0a...b03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg har Polar Ignite. Det jeg misliker mest, er utseende på klokken, og at jeg ikke liker selve appen. Synes den er stygt og litt rotete utformet, men for all del -jeg får mye info om trening osv. GPS har jeg ikke problemer med. Men jeg har aldri hatt garmin, så jeg vet ikke om den er noe bedre heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har Fenix 5s Plus selv med GPS, denne holder i ca en uke.Er vanvittig fornøyd med både app, funksjoner og utseende. 

Hadde Polar før, var mange ganger jeg hadde lyst å kaste klokka i veggen. Var jeg borti en knapp mens jeg hadde ei treningsøkt gående blant annet, ble all informasjon om treningsøkta borte idet klokka plutselig valgte å reboote. Søppel. 

Anonymkode: 4fb0a...b03

Min Polar M400 holder et par uker om jeg ikke trener med GPS på. Men om jeg er ute på en 3 timers løpetur med GPS aktivert må jeg lade klokka etterpå. 

Jeg har aldri opplevd rebooting, og trykker ofte på knapper når jeg trener (for å bytte views). 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg har Polar Ignite. Det jeg misliker mest, er utseende på klokken, og at jeg ikke liker selve appen. Synes den er stygt og litt rotete utformet, men for all del -jeg får mye info om trening osv. GPS har jeg ikke problemer med. Men jeg har aldri hatt garmin, så jeg vet ikke om den er noe bedre heller. 

Appen bruker jeg aldri. Bruker nettsiden på PC (flow.polar.com), den synes jeg er veldig oversiktlig og fin. Enig i at utseendet på Ignite ikke er veldig fint. Foretrekker klart M430 av de utgavene som er i salg nå. Ser ikke poenget med en rund skjerm, en firkantet gir plass til mye mer informasjon presentert på en bedre måte. Fargeskjerm er også en ulempe siden skjermen da ikke er "alltid på" slik den er på M430.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 911 skrev:

Nå ble jeg faktisk usikker på om jeg har GPS-funksjonen påslått, men i normal bruk varer den så lenge. Jeg har GPS på telefonen så bruker uansett ikke denne funksjonen på klokken. Det stemmer nok at GPS bruker masse batterikapasitet.

Uten GPS på klokka i drift så mister man jo en masse info som kilometertider, hastighet, distanse osv.. Greit at man kan få opp dette på mobilen men da får man jo ikke korrelert f.eks hastighet med ting som pulsfrekvens, som klokka lagrer. 

Mobilen pleier jeg ikke å ta med meg på kortere løpeturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Garmin 5s og elsker den. Først og fremst syns jeg klokka er fin å se på, passer til det meste, og er enkel å bytte reim på om jeg vil endre farge. 

Min har holdt lenge. Kjøpte den rett etter at modellen kom. Fikk et lite problem, klokka frøs, sendte inn til Garmin og fikk ny klokke uten spørsmål. Siden har den gått som en klokke 😛

Syns den har god batteritid, god nøyaktighet på GPS og gode treningsprogrammer gjennom appen.

Endret av Wolfmoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.9.2020 den 12.56, -jk- skrev:

Min Polar M400 holder et par uker om jeg ikke trener med GPS på. Men om jeg er ute på en 3 timers løpetur med GPS aktivert må jeg lade klokka etterpå. 

Jeg har aldri opplevd rebooting, og trykker ofte på knapper når jeg trener (for å bytte views). 

Appen bruker jeg aldri. Bruker nettsiden på PC (flow.polar.com), den synes jeg er veldig oversiktlig og fin. Enig i at utseendet på Ignite ikke er veldig fint. Foretrekker klart M430 av de utgavene som er i salg nå. Ser ikke poenget med en rund skjerm, en firkantet gir plass til mye mer informasjon presentert på en bedre måte. Fargeskjerm er også en ulempe siden skjermen da ikke er "alltid på" slik den er på M430.

Betyr det at man ikke alltid kan se hva klokken er en gang på Polar Ignite? Eller gjelder dette bare for puls osv. når man trener?

Anonymkode: 1fa07...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at man ikke alltid kan se hva klokken er en gang på Polar Ignite? Eller gjelder dette bare for puls osv. når man trener?

Det betyr så vidt jeg skjønner at du må løfte armen for å se på klokka. Da tar det for 2-3 sekunder for skjermen å slå seg på. Om den står på hele tiden eller ikke når man f.eks løper er jeg usikker på, men ser at dette er noe et gjennomgående klages på i anmeldelser av treningsklokker og smartklokker med fargeskjerm. 

Fargeskjerm tilfører ingenting nyttig for min del, så da vil jeg heller ha en klokke med en skjermtype som er alltid på og bruker mindre strøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst gå av å stille inn slik at man ser skjermen hele tiden under trening på polar Ignite. Men det må gjøres hver gang man setter den i treningsmodus, og jeg vet ikke helt hvordan man gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal visst gå av å stille inn slik at man ser skjermen hele tiden under trening på polar Ignite. Men det må gjøres hver gang man setter den i treningsmodus, og jeg vet ikke helt hvordan man gjør det. 

Men viser klokken hele tiden? Eller må man trykke på en knapp for at den skal vises hver gang? Jeg så en video der skjermen ble svart hvert 5 sek med mindre man sveipet. Men det må da gå an å stille inn slik at man kan se klokken hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men viser klokken hele tiden? Eller må man trykke på en knapp for at den skal vises hver gang? Jeg så en video der skjermen ble svart hvert 5 sek med mindre man sveipet. Men det må da gå an å stille inn slik at man kan se klokken hele tiden?

Ja, det skal være mulig når den står på et treningsprogram. Men ikke til vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...