Gjest candida Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt brød med bakepulver hen? Dvs uten gjær og også uten melk. Har sjekket ultra og meny, men finner ikke. Påhelsekosten hadde de et fullkornbrød(uff og æsj). J
Arkana Skrevet 21. juli 2005 #2 Skrevet 21. juli 2005 Gå til en baker, de pleier å ordne slikt. Jeg vet om folk som bestiller spesialbrød som de fryser ned så de har en stund.
Gjest piaf Skrevet 21. juli 2005 #3 Skrevet 21. juli 2005 Det kan også være like lett å lage selv, scones med bakepulver tar det 5 min å røre sammen. Like godt som brød med gjær blir det imidlertid ikke - men det vil også gjelde for gjærfritt brød du kjøper. Tok et søk på brød uten gjær og melk på ABC oppskrifter - svarene finner du her.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2005 #4 Skrevet 23. juli 2005 Jeg som hadde håpet at jeg kunne kjøpe ferskt brød et eller annet sted... Vel, får forsette å bake selv da. Takki for svar!
Topplue Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Noen som vet om jeg kan bruke vanlig brød-oppskrift, men erstatte gjær med bakepulver (ev. natron)? Isåfall hvor mye bakepulver tilsvarer 50 g gjær?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå