AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Del Skrevet 8. september 2020 Jeg er den som har skrevet et annet innlegg under samme kategori. Jeg lurer på hva som er vanlig når det gjelder å bytte plass i klasserommet? Hører læreren foreldere som ønsker at barna dere bør bytte plass i klasserommet? Eller har læreren det siste ordet og kan si nei om å bytte plass. Anonymkode: 62d59...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Del Skrevet 8. september 2020 Nå må du puste litt. Barnet ditt har gått tre uker på skolen, og du har laget to tråder om dette. Noen må sitte fremst, noen bakerst, noen i midten, noen med Per, noen med Pål osv. Kan du ikke stole på fagpersonen som ser hvordan ditt barn har det på skolen? Selvfølgelig skal man blande seg om barnet blir ertet eller ikke trives. Men du kan ikke lage klagetråder på nett om dine foreldrerettigheter fordi barnet ditt har sittet fremme i hjørnet i ei knapp uke, og i tillegg sitter med en gutt du mener er urolig? Du skjønner selv at du nærmer deg helikoptermor-status? Barnet ditt har prøvd to ulike plasser i klasserommet. Læreren gjør seg erfaringer om hvordan ditt barn lærer mest. Hjelpe meg altså. Klagde du også i barnehagen om barnet ditt havnet på lunsjbord med barn med dårligere matvaner enn ditt? Anonymkode: 9b853...811 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Del Skrevet 8. september 2020 Går helt motsatt av den over . Hvis du Ts mener at barnet ditt trenger ny plass, feks pga uro etc, så snakk med læreren. Anonymkode: ceb77...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Del Skrevet 8. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du puste litt. Barnet ditt har gått tre uker på skolen, og du har laget to tråder om dette. Noen må sitte fremst, noen bakerst, noen i midten, noen med Per, noen med Pål osv. Kan du ikke stole på fagpersonen som ser hvordan ditt barn har det på skolen? Selvfølgelig skal man blande seg om barnet blir ertet eller ikke trives. Men du kan ikke lage klagetråder på nett om dine foreldrerettigheter fordi barnet ditt har sittet fremme i hjørnet i ei knapp uke, og i tillegg sitter med en gutt du mener er urolig? Du skjønner selv at du nærmer deg helikoptermor-status? Barnet ditt har prøvd to ulike plasser i klasserommet. Læreren gjør seg erfaringer om hvordan ditt barn lærer mest. Hjelpe meg altså. Klagde du også i barnehagen om barnet ditt havnet på lunsjbord med barn med dårligere matvaner enn ditt? Anonymkode: 9b853...811 Dette er så aggressivt svar. Du vet jo ingenting om Ts sine begrunnelser for å ønske å bytte plass? På en måte latterliggjør du henne. Det liker ihvertfall jeg dårlig.. Anonymkode: ceb77...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Del Skrevet 8. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er så aggressivt svar. Du vet jo ingenting om Ts sine begrunnelser for å ønske å bytte plass? På en måte latterliggjør du henne. Det liker ihvertfall jeg dårlig.. Anonymkode: ceb77...706 Hun har jo laget en lang tråd om dette... Anonymkode: 9b853...811 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Del Skrevet 8. september 2020 Du kan komme med ønsker. Men husk at det er flere barn og foreldre som også har ønsker. Det er helt umulig at alle alltid skal få viljen sin. Lærer kan gjerne høre deg og ønske å imøtekomme deg, men det er ikke alltid praktisk mulig. Og så lenge ingen blir ertet, mobbet eller det er vesentlige problemer av noe slag så må man tåle at "sånn er det bare". Anonymkode: d1635...4ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Del Skrevet 8. september 2020 Hvilken annen tråd er dette? Utover det så tenker jeg at du selvsagt kan ta det opp med læreren, men du kan ikke bestemme dette. Det kan være mange grunner til hvorfor elevene sitter som de gjør, og mye som ikke kan deles med deg. Mye er gjerne tilfeldig og kan enkelt endres på erter ønske fra foreldre/elever, mens andre plasseringer er gjort av en god grunn. Anonymkode: 37b7a...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 8. september 2020 #8 Del Skrevet 8. september 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går helt motsatt av den over . Hvis du Ts mener at barnet ditt trenger ny plass, feks pga uro etc, så snakk med læreren. Anonymkode: ceb77...706 Hvordan vet ts, som antsgeligcis er på jobb/hjemme/alle andre plasser enn skolen, at barnet har behov for å bytte plass pga f.eks uro? Det kaaaaaan tenkes at læreren har utdannelse og oversikt over barna til å gjøre disse vurderingene selv? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hasselnøtter Skrevet 8. september 2020 #9 Del Skrevet 8. september 2020 Nå kjenner jeg ikke forhistorien her, men hør på læreren. Selvsagt kan ikke alle foreldrene (for hvis du skal få bestemme så må ALLE de andre også få bestemme) avgjøre hvem som skal sitte hvor. Har du store bekymringer, så snakk med læreren. De har kanskje 28 ulike personligheter i klasserommet, de skal bli kjent med alle og finne ut hvordan de passer sammen både sosialt og i læresituasjoner. De må prøve seg litt frem. De flytter litt rundt på dem. Tro på at læreren faktisk vil det beste for både ditt barn og de andre barna. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Del Skrevet 10. september 2020 https://www.utdanningsnytt.no/barneskole-dikt-horing/ifolge-far-er-erik-sa-intelligent-at-jeg-bor-vaere-advart-jeg-ma-tenke-pa-ham-forst-nar-jeg-lager-klassekart/174269 Anonymkode: 41c6b...677 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 10. september 2020 #11 Del Skrevet 10. september 2020 Det er læreren som er lederen i klasserommet. Til syvende og sist er det læreren som bestemmer hvem som skal sitte hvor. Det er selvsagt lov å komme med tilbakemeldinger og å ta opp ulike utfordringer, men læreren må ta helhetsvurderinger og sette opp det klassekartet hun eller han mener er det beste. Jeg har ikke lest den andre tråden, så jeg kjenner ikke forhistorien, men dette er i alle fall svar på det du spør om i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 10. september 2020 #12 Del Skrevet 10. september 2020 La læreren bestemme hvor barna skal sitte! Dette har foreldre ingenting med å detaljstyre, og det eneste man oppnår er en dårligere relasjon med læreren fordi man viser så fryktelig tydelig at man tviler på vedkommendes kompetanse. Ja, man kjenner kanskje eget barn best, men hvordan barnet ditt er i relasjoner med andre elever i en klasseromsituasjon er det læreren som vet best. Læreren har også ofte mellom 15-30 elever som skal tas hensyn til, for ikke å snakke om flere hundre elevrelasjoner i samme rom som skal tas hensyn til. Når det er sagt, om det er andre ting som at eleven ikke ser, eller at eleven sliter med å konsentrere seg eller lignende saker, så er dette helt legitimt å si i fra om. Men det får bli opp til læreren hvordan man velger å ta tak i dette. Med andre ord, læreren bestemmer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Del Skrevet 10. september 2020 Som lærer er det utallige hensyn man skal ta, og det er umulig å gjøre alle fornøyde til enhver tid. Sånn er det bare, dessverre. Neste gang er det gjerne ditt barn som får "drømmeplassen" og noen andre som blir misfornøyde. Anonymkode: 1c719...8af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #14 Del Skrevet 11. september 2020 Har ikke lest den andre tråden. Hvorfor skal barnet ditt bytte plass, mener du? Lettere for oss å forstå da. Anonymkode: 046e7...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 11. september 2020 #15 Del Skrevet 11. september 2020 Med mindre det er hensyn å ta som dårlig hørsel, dårlig syn, evt andre "tilstander" som kan forekomme som jeg ikke vet hva skulle være, så tenker jeg at det er en selvfølge at man IKKE blander seg inn i dette?? Læreren har 25 elever å ta hensyn til, ikke bare din lille Per. Læreren ser dem alle i ulike sammenhenger. Man kan ikke gå i frø tre uker etter skolestart og tenke at man skal fikse, styre og ordne alt selv! Lær eventuelt heller barnet ditt å stå i vanskelige følelser, utfordringene står i kø i årene framover! Barnet trenger ikke en mamma som rydder vei i utfordringene, det trenger en mamma som har lært barnet å takle utfordringene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #16 Del Skrevet 11. september 2020 Læreren har selvfølgelig det siste ordet. Men dere kan jo si ifra (på foreldresamtalen som sikkert er snart) at dere har andre ønsker. Hvis du hadde siste ordet da, hvilken av de andre barna ville du plassert på den plassen som er dårlig? Hos oss rullerer de hver tredje uke (skifte av "læringspartnere"), og det er helt bestemt av lærer. Anonymkode: 7697e...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå