Pås Skrevet 10. september 2020 #21 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk Karcher SC4 dampvasker. Jeg drar først over med det aller minste munnstykket - det lille, sirkelformede, børstehodet, i fugene. Første gang jeg gjorde dette stod møkka rett opp av fugene. Dette gjør jeg kanskje en gang i måneden, to i dusjen. Ellers bruker jeg det store mopphodet på gulv. Det handhåldte til badekar og dusj. Første gang jeg brukte den var jeg utrolig imponert over at den tok alt av smuss og såpe-/hudrester uten gnikking og såpe (gule stoffet i dusjen). Men var skuffet over at den ikke tar kalk, men litt zalo+eddik fikser det problemet. Den er også fantastisk til rengjøring av fettede kjøkkenvifter, rensing av sluk, og annet der damp er effektivt. Anonymkode: 6ba5b...cc9 Takk for tips! 🙂
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #22 Skrevet 10. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På gulvet bruker jeg fuktig mikrofibermopp. Ev bittelitt oppvasksåpe i om jeg vil at det skal ta coronaviruset. Anonymkode: 72604...48a Jeg ville alltid ha brukt såpe på baderomsgulvet uansett om det er korona eller ei. Spesielt om det er toalett på badet. Tenk på søl fra toalett og toalettbørste. Dette er et rom vi går barfot i. Hud er inneholder fett. Grer hår og steller oss med div produkter. Såperester som vi tar med oss fra dusjen osv. Må litt mer til enn en fuktig mopp... Anonymkode: a5aa0...b85 1
Hmmmmmm Skrevet 10. september 2020 #23 Skrevet 10. september 2020 Alt det negative jeg leser om fliser på bad her, gjør meg veldig happy med valget mitt. Vinyl er så enkelt å vaske at det går som en drøm
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #24 Skrevet 11. september 2020 17 timer siden, Hmmmmmm skrev: Alt det negative jeg leser om fliser på bad her, gjør meg veldig happy med valget mitt. Vinyl er så enkelt å vaske at det går som en drøm Bra du er fornøyd. 👍😊 Egentlig så leser jeg ikke så mye negativt om fliser. Trenger bare rette vaskemiddel. Vinyl må vaskes også og det er ikke alle vaskemidler som er bra til det heller. Badet vårt ble flislagt for mange år siden før vi bodde her, men jeg kommer til å velge fliser igjen, men kanskje en annen type flis. Mye på markedet. Anonymkode: a5aa0...b85
Hmmmmmm Skrevet 11. september 2020 #25 Skrevet 11. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra du er fornøyd. 👍😊 Egentlig så leser jeg ikke så mye negativt om fliser. Trenger bare rette vaskemiddel. Vinyl må vaskes også og det er ikke alle vaskemidler som er bra til det heller. Badet vårt ble flislagt for mange år siden før vi bodde her, men jeg kommer til å velge fliser igjen, men kanskje en annen type flis. Mye på markedet. Anonymkode: a5aa0...b85 Man har ikke rue fuger som må vaskes når man har vinyl. Det gjør det enkelt å vaske. Støv fester seg ikke så lett på glatte overflater. Jeg har hatt begge deler. Vinyl er vinneren i mine øyne, når det kommer til vasking. Syns selvfølgelig at det fins mange rent estetiske fine flisbelagte bad, så misforstå meg rett.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #26 Skrevet 11. september 2020 Jeg sliter med vond rygg, og fant ut at jeg kunne bruke kosten til feiebrettet på fugene. Den har langt nok skaft til at jeg slipper å bøye meg. Jeg dypper den i ei bøtte med vann og såpe, og bruker den som tannbørste på fugene. Anonymkode: a09fa...15d 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #27 Skrevet 12. september 2020 På 10.9.2020 den 22.59, Hmmmmmm skrev: Alt det negative jeg leser om fliser på bad her, gjør meg veldig happy med valget mitt. Vinyl er så enkelt å vaske at det går som en drøm Jeg har aldri hatt problem med fliser og rengjøring, har til og med valgt fliser på vaskerom, og i inngangsparti, da jeg synes det er så praktisk og hygienisk lett å holde rent, selv før jeg fikk dampvasker. Jeg tror mange ikke er klar over at fuger bør renses med spesialrens i 2-3 runder, og impregneres, årlig. Så slipper man missfarging som setter seg. Anonymkode: 6ba5b...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #28 Skrevet 12. september 2020 Jeg bruker kun grønnsåpe til hele huset. Bruker lite grønnsåpe, blander i masse vann, og har litt mer vann til vaskingen på badet enn på treverket. Ser ingen grunn til å ha spesialisert vaskemiddel til kun flisene på badet, blir rent med grønnsåpe Bruker vanlig mopp med fille som vaskes etter bruk. Anonymkode: f564c...8ad
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #29 Skrevet 12. september 2020 På 8.9.2020 den 15.18, AnonymBruker skrev: Vil det si at du sitter deg ned på gulvet på alle 4 og vasker en og en flis med pusseskinn? Imponerende. 😄 Min kropp klarer ikke det dessverre. 😢 Anonymkode: a5aa0...b85 Nei, selvsagt ikke. Jeg bruker skinnet på samme måte som om det hadde vært en hvilken som helst klut. Tar over med lange bevegelser, akkurat som når jeg vasker vinduer. Men jeg vasker ikke gulvet med dette. Da bruker jeg micromopp og Jif allrent. Av og til salmiakkvann. Anonymkode: 18fa5...694
Agathe Skrevet 12. september 2020 #30 Skrevet 12. september 2020 Jeg bruker vann med zalo og natron, og en skurebørste. Dvs at jeg faktisk står på alle fire og skurer, så tørker jeg over med men klut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå