Gå til innhold

Rengjøring bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke rengjøringsmidler bruker dere å vaske badet med? Tenker spesielt på gulv. Vårt bad er flislagt og jeg har brukt forskjellig midler å vaske med og sist brukte jeg jif engangsmopp. Synes ikke de er noe særlig. Ligger liksom et belegg oppå flisene. 

Anonymkode: a5aa0...b85

Skrevet

Jeg bruker rengjøringsmiddelet jeg bruker til badet. Nå for tiden er det Klar til baderom. Vi har lite bad, så jeg går enkelt ned på alle fire og sprayer ned gulvet og vasker godt over med ei fille etterpå. Så sveiper jeg over med fuktig klut etterpå (vann). Den gangen vi hadde større bad brukte jeg en sånn gul Ajax til gulv. Lukter sååå godt... Jeg tror det var den gule som lukta godt. Jeg brukte den hvite også, men den var kanskje universalrengjøring... Uansett så brukte jeg den gule på badet. Montro om jeg må kjøpe en slik igjen.

Anonymkode: f252f...7e1

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker zalo+eddik+vann på overflater, glassdører, og badekar, da det er effektivt på fett og kalk.

På fuger bruker vi damvasker, lite skrubbhode i fuger, stor mopp på gulv og vegger. Bare damp, ikke noe såpe. 

Anonymkode: 6ba5b...cc9

• Liker 1
Skrevet

På flisene og glass bruker jeg en bøtte med svakt salmiakkvann og pusseskinn (sånn som man kjøper til bilen). Så går jeg over en gang til med rent vann, og til sist skinnet godt oppvridd og tørker av. 

Anonymkode: 18fa5...694

• Liker 1
Skrevet

Bruker klar. Men tørker daglig over med antibac☺️
toalett og rundt toalett vasker jeg med klor.

Anonymkode: 5b314...032

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På flisene og glass bruker jeg en bøtte med svakt salmiakkvann og pusseskinn (sånn som man kjøper til bilen). Så går jeg over en gang til med rent vann, og til sist skinnet godt oppvridd og tørker av. 

Anonymkode: 18fa5...694

Vil det si at du sitter deg ned på gulvet på alle 4 og vasker en og en flis med pusseskinn? Imponerende. 😄 Min kropp klarer ikke det dessverre. 😢

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke rengjøringsmidler bruker dere å vaske badet med? Tenker spesielt på gulv. Vårt bad er flislagt og jeg har brukt forskjellig midler å vaske med og sist brukte jeg jif engangsmopp. Synes ikke de er noe særlig. Ligger liksom et belegg oppå flisene. 

Det vil legge seg et belegg oppå med grønnsåpe også. Med mindre det er skittent burde du gå over med tørrmopp. Vann og mikrofibermopp funker også fint og tar faktisk mye bakterier. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker rengjøringsmiddelet jeg bruker til badet. Nå for tiden er det Klar til baderom. Vi har lite bad, så jeg går enkelt ned på alle fire og sprayer ned gulvet og vasker godt over med ei fille etterpå. Så sveiper jeg over med fuktig klut etterpå (vann). Den gangen vi hadde større bad brukte jeg en sånn gul Ajax til gulv. Lukter sååå godt... Jeg tror det var den gule som lukta godt. Jeg brukte den hvite også, men den var kanskje universalrengjøring... Uansett så brukte jeg den gule på badet. Montro om jeg må kjøpe en slik igjen.

Badet vårt er ikke stort heller, men min kropp takler ikke at jeg kryper på gulvet og vasker. Men er du fornøyd med Klar? Aldri prøvd det merket.

Skrevet

Bruker dampmopp på badegulvet. De som bodde her før brukte grønnsåpe(!), så det lå igjen et tykt lag som gjorde gulvet livsfarlig glatt når det ble vått.

Til alt annet på badet bruker jeg Klar baderomsspray, Klar allrent og Klar toalettrens. Jif baderomsspray er effektiv og billigere enn Klar, men jeg takler ikke lukta av den.

• Liker 1
Skrevet

Bruker jif baderomsspray, klorin og jif skurekrem sitron.

Anonymkode: 7ceb4...bf6

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Badet vårt er ikke stort heller, men min kropp takler ikke at jeg kryper på gulvet og vasker. Men er du fornøyd med Klar? Aldri prøvd det merket.

Jeg er usikker på om jeg er fornøyd med Klar. Den sprayer liksom så rart, mer som en håndsåpe-sprut enn spray. Jeg liker å spraye rundt med en "dusj", sprayer ned do, vask, dusj/badekar og så vasker jeg over. Men Klar legger seg liksom i såpeskum flekkvis, så jeg får ikke sprayet som jeg vil. Men den lukter tålig godt, og det blir skinnende rent. Hadde den sprayet mer som en dusj, ville det vært en favoritt. 

Og det med gulvet, så kan du jo bruke en mopp 🙂 Så sprayer du ned filla og drar over med moppen, så ny fuktig fille med vann. Jeg syner det er enklere på alle fire enn mopp fordi badet er så lite. 

Skrevet

Bruker eget vaskemiddel til flisene.  Andre såper/vaskemidler kan gjøre flisene stygge over tid. 

Baderomspray til vasken, brukte Klar dorens, men får ikke tak i den i butikken lenger...

Anonymkode: 85f2d...31a

Skrevet
På 8.9.2020 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Vi bruker zalo+eddik+vann på overflater, glassdører, og badekar, da det er effektivt på fett og kalk.

Jeg og

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker eget vaskemiddel til flisene.  Andre såper/vaskemidler kan gjøre flisene stygge over tid. 

Baderomspray til vasken, brukte Klar dorens, men får ikke tak i den i butikken lenger...

Men hvilket vaskemiddel bruker du da til flisene? 

• Liker 1
Skrevet
On 9/8/2020 at 1:25 PM, AnonymBruker said:

På gulvet bruker jeg fuktig mikrofibermopp. Ev bittelitt oppvasksåpe i om jeg vil at det skal ta coronaviruset.

Anonymkode: 72604...48a

Annonse
Skrevet

Hva med i dusjsone? Vi har ikke kabinett, men dusjer rett på flisene. Spesielt mot hjørnene og litt opp på veggen er fugene misfarget, av såpe/shampo regner jeg med. Hvordan rengjør man godt der? 

Føler heller ikke jeg får de dusjdørene helt rene da de er buet og jeg får ikke brukt nal skikkelig 🙈

Anonymkode: da39e...cb3

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med i dusjsone? Vi har ikke kabinett, men dusjer rett på flisene. Spesielt mot hjørnene og litt opp på veggen er fugene misfarget, av såpe/shampo regner jeg med. Hvordan rengjør man godt der? 

Føler heller ikke jeg får de dusjdørene helt rene da de er buet og jeg får ikke brukt nal skikkelig 🙈

Anonymkode: da39e...cb3

Lar dusjen stå på med varmt vann noen minutter. Sprayer eddik+zalo på dusjdører og vegger. Lar det stå noen minutter. Nå bruker jeg dampvasker. Før det mikrofiber+svamp.

Før krevde det mye mer gnikking får å få bort smuss i fuger, men damvasker tar alt. En gang i året må man bruke fugerens, så fugeimpregnering, ellers setter missfargingen seg. 

Med buede dører naler du horisontalt, ikke vertikalt. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilket vaskemiddel bruker du da til flisene? 

Den vi har heter Fila cleaner. Kjøpt på flisebutikk. Husker ikke hvor mye den kostet, men synes den er drøy i bruk. Har ikke veldig stort bad, heller da.

Skrevet

Vi har stort bad, og jeg synes det er vanvittig slitsom å rengjøre fugene mellom flisene! Til dere som bruker dampvasker, hvordan fungerer det? Blir det helt rent? Kan noen lenke til en slik til en dårlig husmor? 😅

Skrevet
2 minutter siden, Pås skrev:

Vi har stort bad, og jeg synes det er vanvittig slitsom å rengjøre fugene mellom flisene! Til dere som bruker dampvasker, hvordan fungerer det? Blir det helt rent? Kan noen lenke til en slik til en dårlig husmor? 😅

Søk Karcher SC4 dampvasker. 

Jeg drar først over med det aller minste munnstykket - det lille, sirkelformede, børstehodet, i fugene. Første gang jeg gjorde dette stod møkka rett opp av fugene. Dette gjør jeg kanskje en gang i måneden, to i dusjen. Ellers bruker jeg det store mopphodet på gulv. Det handhåldte til badekar og dusj. 

Første gang jeg brukte den var jeg utrolig imponert over at den tok alt av smuss og såpe-/hudrester uten gnikking og såpe (gule stoffet i dusjen). Men var skuffet over at den ikke tar kalk, men litt zalo+eddik fikser det problemet. 

Den er også fantastisk til rengjøring av fettede kjøkkenvifter, rensing av sluk, og annet der damp er effektivt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...