Gå til innhold

Forlovelsesring? Og giftering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på hva som er vanlig. Har begge forlovelsesring, bruker man forlovelsesringen som giftering? Er det bare den som blir fridd til som har forlovelsesring?

Vi er to jenter om det har noe å si.

Anonymkode: 62256...f56

Skrevet

Det er helt opp til dere selv! I Norge vet jeg mange bruker forlovelsesring som giftering, men i mange andre land er det jo vanlig å ha to forskjellige som brukes sammen (en diamantring og en "glatt" f.eks). I Norge er det også mer vanlig i hetero par at begge har forlovelsesring, men det igjen er lite utbredt i andre land. 

Dere kan rett og slett gjøre akkurat det dere selv vil :) 

Anonymkode: 0597a...d08

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde ikke noe frieri, bare ble enige om at vi har lyst til å gifte oss. Fant ringer sammen, bruker dem både som forlovelsesringer og gifteringer. :)

• Liker 1
Skrevet

Dere velger selv :)

Jeg ble fridd til med en ring, og bruker den. Forloveden min ønsket ikke ring før bryllupet. Når vi gifter oss skal jeg fortsette å bruke forlovelsesringen, men vi skal ha matchende gifteringer :) Mulig jeg flytter forlovelsesringen til venstre hånd, får se. Den er i alle fall så fin at den skal jeg fortsette å bruke alltid ;) Hadde han fridd med den type ring vi skal ha når vi gifter oss, så hadde vi begge brukt den samme til bryllupet.

Anonymkode: e2418...61f

Skrevet

Jeg ble fridd til med en ring og bruker den sammen med gifteringen som min mann har identisk til😊

Anonymkode: 23cea...155

Skrevet

Dere velger selv. I omgangskretsen er det alt mulig av varianter. Mange velger bort ringen helt. 

Jeg har diamantbånd+enstens diamantring på samme hand. Han har en helt ordinær gullring. Han brukte ikke forlovelsesring. 

I motsetning til våre foreldre som aldri tar av seg ringen, bruker vi det mer som smykke. Man tar de som regel på når man skal noe, men vi tar ofte butikkturer, treningsturer med mer uten ringer. Ofte lar jeg enstens-diamanten ligge igjen hjemme, den er blant annet håpløs under hansker om vinteren. 

Anonymkode: bdfbd...30f

Skrevet

Dere velger selv. 
Kjæresten min fridde til meg i fjor med en egen forlovelsesring. Han kjøpte også en giftering i hvitt gull til seg selv som han bruker som forlovelsesring. Når vi gifter oss kjøper vi matchende gifteringer i gult gull. Han vil da bytte ut sin forlovelsesring med denne, mens jeg vil fortsette og bruke min forlovelsesring sammen med gifteringen. 

Anonymkode: 2836b...31a

Skrevet

Da jeg fridde til kjæresten min, hadde jeg kjøpt typiske forlovelsesringer til oss begge. Regner med vi skal ha gifteringer også når den tid kommer :)

Anonymkode: 25ee4...e30

Skrevet

Fikk ikke forlovelsesring men har flotte ringer vi først tok på i kirken. Jeg er ikke en pynteperson men elsker gifteringen min 😊 Tror en ring med en diamant på hadde vært i veien og til irritasjon hvis jeg skulle brukt den hele tiden 

Anonymkode: c3ed2...0e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...