Gå til innhold

Både baby, barnedåp og bryllup samme år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde planlagt bryllup i august neste år. Både kirke og lokale er booket og brudekjole er kjøpt. Nå har jeg nettop funnet ut at jeg er gravid med barn nr.2. Har en på 2 1/2 år fra før, og termin blir i mai 2021. Nå lurer jeg på om dette blir for mye. Både baby, barnedåp og bryllup samme år.

Noen som har vært i samme situasjon? Er det best å utsette bryllupet til 2022?  

Baby vil være ca 3 mnd om vi gifter oss neste år, og tenker på en måte det vil være enklere å ha med en baby enn en på 1 1/2, som er høyt og lavt hele tiden (slik det da vil bli om vi venter til 2022). Jeg ser ikke for meg at bryllupet blir noe voldsom festing til langt på natt uansett, og har ingenting i mot å dra hjem med barna litt tidlig utpå kvelden eller få litt hjelp av barnevakt. Noen som har erfaring med å arrangere bryllup så kort tid etter fødsel? Vi ønsker ikke å samle dåp og bryllup på samme fest, så eneste alternativet er å utsette bryllupet hvis vi ikke gjennomfører neste år..

Anonymkode: 5de3a...6bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes slitsomt ut. Puh! Men dersom du tror du orker, er det ingenting i veien for å gjøre det slik. Bare tenk deg godt om, det er ikke sikkert at det andre barnet blir likt det første, på godt og vondt. Selv om du hadde klart mye med den første, kan nr to være mye mer urolig, mer våken på natta etc. Du må tenke deg om. Men lykke til uansett. 

Anonymkode: 7dd29...fbe

• Liker 3
Skrevet

Fekk baby i februar og gifta meg og hadde dåpen i april. Stress er hva du selv gjør det til. Funka fjell.

Anonymkode: e1958...38b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er blitt plutselig gravid med termin ca 14 dager før konfirmasjon til eldste 😳😳😳 ikke akkurat noe jeg kan gjøre noe med annet enn å ta abort, noe vi har vurdert men har nok kommet frem til at vi beholder. Jeg tenker at jeg får ha svigermor (ikke konfirmantens bestemor) som babyvakt den dagen, og evt gå med sjal. Skal gjøre mitt beste for å vie konfirmanten oppmerksomhet den dagen. 

Det er ikke bestandig at ting skjer slik det burde, og da må man bare gjøre det beste ut av det. Er kun dere som vet hva som er best for dere, ha bryllup eller vente.. Jeg for min del hadde nok ventet, litt fordi jeg hadde trengt mer enn 3 mnd å komme meg inn i en brudekjole på, litt fordi det koster med både ny baby, bryllup og dåp, og litt fordi jeg hadde syntes det var vanvittig slitsomt og hadde ikke klart å kose meg sånn jeg ønsker å kose meg i mitt eget bryllup. Men det er mine tanker om det 🙂

Anonymkode: c3de8...611

• Liker 1
Skrevet

To fluer i en smekk- Dåp og vielse samme dag. Blir det flaskebarn-barnevakt bryllupskvelden, viss ikke pump og ha barnevakt noen timer. 

Alt er mulig om du ser mulighetene :) 

Anonymkode: c5e28...069

• Liker 1
Skrevet

Vi skulle giftet oss 2017. Ble da gravid med nr 2 og valgte å utsette. Året etter planla vi bryllup i 2019. Ble da gravid med nr 3 😅 så utsatte det til 2020. Så kom korona og har nå utsatt det til 2021. Fordelen med å vente er at man slipper å ha med barna. Her skal alle tre ha barnevakt. Minste vil da være 2,5 år. 

Anonymkode: e8995...339

• Liker 1
Skrevet

ikke ha dåp.

Anonymkode: 76959...4cb

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke ha dåp.

Anonymkode: 76959...4cb

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 38922...f57

Skrevet

Är det inte viktigt att vara gifta när ni har barn? Kanske även hus, hem, bil och gemensam ekonomi? Jag tänker på juridisk trygghet mer än festen. 

Jag hade prioriterat att vigas - kanske inte ha ett stort bryllup om det är för mycket. Vill ni fortfarande ha en bröllopsfest så anpassa den. Kanske som någon säger; kombinera med barndop (dåp).

Barnet bryr sig väl inte om det är döpt eller inte? Är det för mycket kan ni vänta med det, eller bara döpa barnet utan att ha sällskap för familjen. Jag tänker om det är viktigt inför Gud och er tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...