Gå til innhold

Arbeidsgiver vil ha sosialt treff i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min holder for tiden på å arrangere diverse sosiale sammenkomster for september og oktober for folk i vår avdeling. Folk i avdelingen jobber i forskjellige byer/deler av landet så dette innebærer nødvendigvis reiser og virker som dårlig timing for min del.

Jeg bor sammen med noen som behandles med cellegift og andre ting for tiden, så det er uaktuelt, men føler likevel et press til å delta.

Skjønner ikke hvorfor dette ikke kan vente. Er det rart pandemien strekker seg ut når dette er standarden (får ikke inntrykk av at dette er helt ekstrem atferd, håper jeg tar feil). Hvordan er situasjonen hos andres arbeidsplasser med det sosiale? Vi er ca 400, har hatt to smittetilfeller men de var på sommeren, også i Oslo.

Anonymkode: 9a95a...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt en telefon til Arbeidstilsynet og FHI og informert dem

Anonymkode: 1f93e...280

• Liker 3
Skrevet

Er bare å ikke dra det. Er ekstremt lite smitte nå, man kan ikke slutte å leve 

Anonymkode: 52692...c06

• Liker 1
Skrevet

Oslo er ikke hotspot for smitte nå. Men du må selv vurdere om det er riktig å reise, i samråd med din arbeidsgiver.

Anonymkode: aee19...306

Skrevet

Høres egentlig ikke helt innafor ut. Om det da ikke er mindre grupper på under 20 og at man kan overholde reglene om avstand osv.? 

Jeg jobber i et privat firma hvor det vanligvis er ekstremt mye sosiale ting. Men alt det er foreløpig lagt på is. De har til og med ikke åpnet treningsrommet på jobb. Og alle må sitte minst 1 meter fra hverandre i lunsjen. Ikke ta lunsj hvis du ser det er over 20 der osv. 

Anonymkode: cd5d4...c3b

• Liker 4
Skrevet

Hyggelig da :)

Anonymkode: 3d03c...f0b

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo økende og da er det ikke vits. Spesielt når det skal foregå i Oslo hvor det er mest smitte 

• Liker 2
Skrevet

Du "føler et press"? Er det ikke bedre å snakke med sjefen, fremfor å sitte der og føle? Kan umulig være verre enn å si det som det er, og så er saken løst.

Ting hadde gått så mye smidigere om folk bare hadde klart å kommunisere.

Anonymkode: 594ef...cf1

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ønske å delta på en sosial setting midt i en pandemi, betyr ikke at man "slutter å leve". Er du like enkel når du reflekterer over andre ting, også?

• Liker 6
Skrevet

Det er godt innenfor retningslinjene. Det er trygt. Det er sunt for den mentale helsen. I det hele tatt nødvendig om vi skal leve med dette i 2-10 år. 

Bor du sammen med en som går på cellegift er vurderingen en annen. 

Men ikke straff absolutt alle andre rundt deg for det. 

Anonymkode: 2c02d...6d8

• Liker 2
Skrevet

Det virker som heller dårlig timing. En ting er nå arrangementene i seg selv, men når det i tillegg er mange som må reise for å komme dit så høres det ut som "akkumulert risiko". 

Skrevet
20 minutter siden, Bernardette skrev:

Å ikke ønske å delta på en sosial setting midt i en pandemi, betyr ikke at man "slutter å leve". Er du like enkel når du reflekterer over andre ting, også?

Er du alltid så frekk med folk?

• Liker 2
Skrevet

Men er alle disse treffene med ALLE ansatte?

Vi har også begynt med sosialt igjen, men det er grupperingsvis per avdeling, der vi også kan holde avstand. Vi er også ca. 400 totalt. Sommerfest og julebord som er felles for alle er kansellert.

Anonymkode: eb248...42b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du alltid så frekk med folk?

Nei, heldigvis er ikke folk flest så enkelt skrudd sammen at de mener man "slutter å leve" fordi man tar forholdsregler midt i en pandemi.

• Liker 1
Skrevet

Sosialt treff? Er dette i arbeidstiden? Får du lønn for å delta? Hvis nei, så kan du vel bare si at du må stå over.

Derrsom det er i arbeidstiden kan du sikkert drøfte det med sjefen.

Anonymkode: d087f...d05

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Sosialt treff? Er dette i arbeidstiden? Får du lønn for å delta? Hvis nei, så kan du vel bare si at du må stå over.

Derrsom det er i arbeidstiden kan du sikkert drøfte det med sjefen.

Anonymkode: d087f...d05

Ulønnet utenfor arbeidstiden, og jeg har allerede sagt nei pga situasjonen min. Hadde antageligvis deltatt hvis jeg bodde alene, men synes fortsatt ikke det er optimal timing. Var mer interessert i å høre hvordan det gjøres på andre arbeidsplasser.

Mener dere som sier at sosialt på (eller i dette tilfellet utenfor) jobb er så unnværlig at å stå over er å "slutte å leve"? Greit at man fortsatt har et sosialt liv, men for min del er ikke jobb treff på toppen av hva som inngår der.

Anonymkode: 9a95a...459

Skrevet

Tror det er endret så man ikke kan være flere enn 10 stk nå. 👍

Anonymkode: 72215...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...