AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Jeg liker å kunne snakke med en kjæreste om sex. Gjerne forbedre oss eller prøve ut nye ting. Kjæresten er lik her. Han sier rett ut hva han vil ha og liker/ikke liker, noe jeg setter pris på. Også når det er noe jeg/vi kan bli flinkere til. Han sier ting rett ut, enten det gjelder sex eller andre ting, og jeg tar det ofte i beste mening. Problemet er at han ikke alltid er særlig fintfølende og jeg kan bli usikker. Jeg blir iblant såra av måten han kommer med seksuell "kritikk" på. Eksempler på ting han kan si som jeg synes er på grensa: - Eksen gjorde x, det gjorde meg vill, kanskje du kan prøve det (jeg snakker aldri om sex med ekser, jeg synes det er ufint og egna til å gjøre ham sjalu. Jeg kan si, jeg har prøvd y og likt det). Altså, greit å si at han ønsker å prøve en ting men jeg synes det er drøyt når han selv lett blir sjalu. Jeg vil ikke tenke på ham og ekser - Melde meg på jobben med seksuell "kritikk", attpåtil ting jeg vet om og som vi jobber med, sammen. Og som ikke en gang var det vi seksuelt gjorde sist. Jeg trodde han skulle melde meg med flørt om deilig sist etc. Det gjorde han, men først etter noen kritiske bemerkninger. Som var mer retta mot meg, enn oss. Jeg blei litt sånn wtf. Han har generelt litt sånn i personligheta at han skal "fikse" ting. Det kan bli litt mye og jeg var måttet si fra flere ganger at han ikke trenger å fikse alt med alt. Vi har en humor på det. Men når det kommer til sex kan jeg synes det er direkte sårende... Eksene mine var sikkert alt for lite ærlige og konkrete og fulle av hvite løgner om at alt jeg gjorde var fantastisk. Men jeg får jo ikke særlig lyst til mer sex med kjæresten når det kjennes mer ut som jeg får feedback fra sjefen på nivået på prestasjon liksom... Anonymkode: 1fd50...40e
Fioljenta Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Skjønner hva du mener. Det er vondt og vekker ikke akkurat lyst å bli kritisert (eller å dra inn x-er). Det høres ut som om dere kan snakke om sex. Og det er jo bra. Har du fortalt ham hva du føler? F.eks. kunne du vist ham det du skrev her? Jeg må innrømme at jeg er perfeksjonist. Og jeg har lett for å kritisere - i beste mening. Det er jo da man lærer noe. Men... ... kritikk vekker ikke lyst, men gjør oss usikre ... det må være rom for å feile når vi prøver noe nytt ... det vi gir oppmerksomhet, vokser (dvs. fokus på problemer/feil gir mer av det samme, fokus på det gode gir mer plass til det som er godt) ... skryt/oppmuntring virker mye bedre enn kritikk ... sex handler om så mye mer enn teknikk og bør vel ikke være en prestasjonsarena? (For mye fokus på prestasjon, tar lett vekk kosen for oss) Perfeksjonisten i meg, er litt tunglært, men jeg tror jeg har skjønt det nå. Kanskje det er noe du kan hjelpe ham med å skjønne også? 3
Bamseklemmer Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Det å nevne og sammeligne noen med ex`er, er faktisk turn-off og ufint å si når man prater med sin kjære... Da føler du deg sikkert ikke spesiell for han? eller at du er faktisk føler at du kommer til å bli i hans rekker av ex`er. Det virker så kaldt og følelesesløst... Jeg vet at kvinner analyserer samtaler, overtenker en del, men jeg vet også det gjøres med godhet for deres egen del. Ikke noe galt eller unormalt med det altså, det er lov å være litt skeptisk... Jeg tror ikke han gjør det med vilje direkte, men jeg tror han ikke fortstår seg så godt på kvinners følelser? 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Mannen min gjorde det der, ved en anledning skulle han til å si noe om eksen og da la jeg handa over munnen hans lett og sa "jeg orker ikke å høre mer om eksene dine og jeg orker ikke å sammenligne dagen i dag med dem". Han gjorde det aldri mer. Anonymkode: 50650...3b3 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Wow! Hvorfor finner du deg i dette? Neste gang det skjer, så forlater du situasjonen og sier at dette skjer ikke igjen. Det samme med meldinger på jobben, eller uansett hvor. Si at dette skjer ikke igjen. Hvis han fortsetter, så gjør du det slutt. Anonymkode: c4687...c5e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Hun: vi må snakke åpent om sex. Han: snakker åpent om sex. Hun: nei! Ikke sånn!! Er det rar menn blir forvirret? Anonymkode: 9b9ea...9ed 1
Bamseklemmer Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Jeg skal ikke sitere noen den her gangen , men det er veldig usexy å ikke være imøtekommende med å forstå kvinnen😉
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 50 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Jeg skal ikke sitere noen den her gangen , men det er veldig usexy å ikke være imøtekommende med å forstå kvinnen😉 Det er veldig usexy å ikke være imøtekommende. Uansett kjønn. Anonymkode: 9b9ea...9ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå