Gjest Melk Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 Vurderer å anskaffe IP-telefon. Er det dyrt for andre å ringe til oss? Fungerer det bra? Fordeler/ulemper?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. juli 2005 #2 Skrevet 21. juli 2005 Er det dyrt for andre å ringe til oss? - Vanlig takst til fasttelefon. Fungerer det bra? - Ja, for min del. Ulemper? - Hvis strøm og/eller internett nede, fungerer heller ikke telefonen. - Fungerer ikke ordentlig med nødnummer. Ikke skaff deg det om du ikke har mobil i tillegg (noe jeg vil tro du har). Fordeler? - Billig - Man kan ta det med seg hvor man vil (forutsatt at man har bredbånd selvfølgelig).
Gjest Ananas Skrevet 21. juli 2005 #3 Skrevet 21. juli 2005 (endret) Hvilke leverandører finnes i Norge? Jeg ser fram til å få telefonnummer knytta til skype-kontoen min :-) Endret 21. juli 2005 av Ananas
Gjest Melk Skrevet 21. juli 2005 #4 Skrevet 21. juli 2005 - Man kan ta det med seg hvor man vil (forutsatt at man har bredbånd selvfølgelig). ← Hva mener du?
14062003 Skrevet 21. juli 2005 #5 Skrevet 21. juli 2005 Min eneste erfaring er at det er ustabilt. Men vi var visst "særdeles uheldige" påstår NGT... Hadde det i 2 mnd og brukte mest mobiltelefon i den tiden!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. juli 2005 #6 Skrevet 21. juli 2005 (endret) Hva mener du? ← Hvis f.eks naboen din, eller en venn av deg i Spania har bredbånd, kan du bare plugge inn adapteren. Du får det samme nummeret, og de som ringer til deg, betaler bare norgestakst. Endret 21. juli 2005 av Rattleshake
Gjest Violetta Skrevet 21. juli 2005 #8 Skrevet 21. juli 2005 Jeg følger spent med, vurderer også ip-telefoni, men jeg vet jo nesten ingenting om det. Hva er skype?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2005 #9 Skrevet 21. juli 2005 Her kan du lese om skype http://www.skype.com/
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. juli 2005 #10 Skrevet 22. juli 2005 http://www.digi.no/php/art.php?id=219947
Spirito Skrevet 23. juli 2005 #11 Skrevet 23. juli 2005 (endret) Vi har Telio, det fungerer kjempefint. Det koster 159 kroner måneden, og da ringer vi gratis til alle fastnummer i Skandinavia + mange flere land, samt at vi har 100 minutter i måneden gratis til endel "langtvekkistan"-land. Det er billigere å ringe til mobil fra Telio enn fra mobiltelefonen. Vi kan også ta med oss adapter og telefon på ferie, så sant det er bredbånd dit vi skal. Kjekt å ha hjemmetelefonen med på hotellferie, for eksempel. Veldig fint da vi var på studietur i England. Alle de andre ringte hjem for masse penger, vi ringte gratis. Det er som sagt tidligere vanlig takst å ringe til en ip-telefon, men jeg pleier å si at jeg kan ringe fok opp igjen, så blir den samtalen gratis. Telio “Et abonnement fra Telio er klart mye enklere å komme i gang med enn konkurrentene” Intech rapport på oppdrag av Post- og teletilsynet Endret 23. juli 2005 av Spirito
Gjest Kaffegjesten Skrevet 23. juli 2005 #12 Skrevet 23. juli 2005 Jeg har hatt IP-telefon - og jeg har endel venner som har IP-telefoni. Jeg kuttet ut min IP-telefon (som jeg fikk gjennom jobben - og prøvde Telenor og Nextphone) pga at det var så ustabilt og at jeg sparte så lite penger på å ha en så dårlig linje. Jeg har en bredbåndlinje fra Nextgentel med nå 4,2mB upload/0,6downl. Er en aktiv bruker av nettet og det er dårlige løsninger for deling av nettet mellom telefoni og data, særlig ved tung nedlasting. Dessuten ringer jeg (og familien) nokså lite, særlig til utlandet og da ble det lite penger å spare. Den som bestiller IP-telefoni må sjekke at med f eks Telenor har man akkurat samme priser enten man ringer med "vanlig" telefon som med IP-telefon UNNTATT til andre IP-telefoner. DA er det billig. Slik er det faktisk med flere andre tilbydere også. Ennå er det relativt sett få som har IP-telefon. Når jeg nå gikk på Telio sine hjemmesider ser jeg at Spirito's innlegg om priser stemmer - og det virker unektelig bra. Det som jeg ikke helt skjønner er at det ble gratis å ringe fra et hotellrom i London. Kobler man til pc'n sin i nettkontakten på et hotellrom må man jo betale for up-/download til hotellet og at dette skulle være gratis skjønner jeg ikke helt. Det var ikke som med minibaren da ved utsjekking - "har ikke tatt noe jeg" og "slipper" å betale - men så er ikke det helt sant likevel. Var det slik? Men hvis ingen fler kjøper IP-telefoni blir det heller ikke billigere så likevel vil jeg anbefale alle som TROR de kan ha nytte av det om å sjekke priser og leveringsbetingelser(MEGET viktig!!!) og evt bytte. Foreløpig vil ikke jeg ha det pga kvaliteten og velger derfor å betale litt mer for min telefonering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå