Gå til innhold

Hvorfor ødelegge ferskt brød med å ha det i plastpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det blir ikke ødelagt da, men har du brødet i papirposen, og oppbevarer det i en brødboks, så holder det seg ferskt mye lenger. Skorpen holder seg sprø, og det er mykt inni. Faktisk smaker det ferskt dagen etter. I plastpose blir hele brødet mykt og uggent etter bare noen timer. Smaker ikke ferskt i det hele tatt. 

Blir stadig forundret når jeg ser folk ta av papirposen i butikken, og erstatte med en plastpose. 

Anonymkode: 31990...c52

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har heller aldri skjønt hvorfor man oppbevarer brød i plastposer. Det smaker virkelig ikke godt. Brød bør jo ha litt gode og helst litt sprø skorper, og innmaten skal ikke smake deig.

Jeg baker helst grovt brød selv, og har det i brødboks med kjøkkenhåndkle over. Sånn syns jeg brødet også blir bedre etter et par dager faktisk. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, det blir ikke ødelagt da, men har du brødet i papirposen, og oppbevarer det i en brødboks, så holder det seg ferskt mye lenger. Skorpen holder seg sprø, og det er mykt inni. Faktisk smaker det ferskt dagen etter. I plastpose blir hele brødet mykt og uggent etter bare noen timer. Smaker ikke ferskt i det hele tatt. 

Blir stadig forundret når jeg ser folk ta av papirposen i butikken, og erstatte med en plastpose. 

Anonymkode: 31990...c52

Hæ beholder du det i papirposen blir det jo tørt. 

• Liker 8
Skrevet

Tar brødet i papirposen og trer en plastpose utenpå det igjen. Brødet blir tørt kun i papirpose og brødboks. Alt ettersom hvor bra brødboks så klart. 

Anonymkode: 0c805...4f9

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hæ beholder du det i papirposen blir det jo tørt. 

Nei det stemmer ikke 😊 

Brødet trives best hvis du har det i et rent kjøkkenhåndkle. Papirpose er en god nr. 2 😊 

( dette er det mange artikler om på nett altså ) 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg dynker brødet i vann også tar jeg hårføneren og gjør skorpa tørr og sprø. Da er det vått inni og tørt utenpå. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar brødet i papirposen og trer en plastpose utenpå det igjen. Brødet blir tørt kun i papirpose og brødboks. Alt ettersom hvor bra brødboks så klart. 

Feil. Dette irriterer butikkansatte. Brødet skal i plastpose. Ta så papirposen eundt, slik at strekkoden lett kan leses.

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, mordi skrev:

Feil. Dette irriterer butikkansatte. Brødet skal i plastpose. Ta så papirposen eundt, slik at strekkoden lett kan leses.

Evt tar vedkommende brødet oppi plastposen hjemme... 

Skrevet
39 minutter siden, Mjart skrev:

Nei det stemmer ikke 😊 

Brødet trives best hvis du har det i et rent kjøkkenhåndkle. Papirpose er en god nr. 2 😊 

( dette er det mange artikler om på nett altså ) 😊

Jo det stemmer. Jeg glemte å ha brødet i plastposen en gang og bare la det i brød oksen. Hardt som stein ble det. Papirposen er jo åpen på ene siden

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, mordi skrev:

Somregel går det igjennom i kassa. Noen ganger ikke, men tiden i kassa er kort, tiden med tørt brød er lang.....

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Evt tar vedkommende brødet oppi plastposen hjemme... 

Å ta ut alle skiv ned for å stable dem om i brødpose er mye søl og stress. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Somregel går det igjennom i kassa. Noen ganger ikke, men tiden i kassa er kort, tiden med tørt brød er lang.....

Å ta ut alle skiv ned for å stable dem om i brødpose er mye søl og stress. 

Pleier ikke å skjære opp brødet i butikken jeg. Da blir det iallefall fort tørt

Skrevet

Heller mykt brød som kan skjæres i skiver enn hardt og tørt brød som må knuses med hammer, som er realiteten her hvis brødet blir liggende i papirposen på benken (brødboks er ikke en prioritet på et lite kjøkken) i mer enn et par dager.

• Liker 3
Skrevet

Kutte brødet i butikken også rett i frysen hjemme. Ta pålegg på frossen skrive,  også etter en liten stund når det har tint er det fantastisk godt.

Anonymkode: e5c28...1c4

• Liker 2
Skrevet

Har nylig oppdaget papirposens glede jeg også. 😄 Blir absolutt mye bedre enn i plast! 

Man lukker jo posen igjen så den ikke er åpen. Jeg bruker håndkle rundt i tillegg. Har ikke brødboks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...