AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Altså jeg er/var en av hysterikere. Jeg fikk ikke sove var veldig redd, var for nedstegning osv. Var mange innlagte i begynnelsen av mars/april. Fulgte alle råd (gjør det fortsatt) var redd for meg mannen min, besteforeldre osv. Ventet på bølge nr2. Men kan noen vær så snill forklare meg hvorfor det er så få innlagte? Jeg kan faktisk ikke forstå det! De skylder på unge men i det muslimske tro samfunnet var det mange av alle aldre. Folk holder seg ikke unna, følger reglene det MÅ ha blitt eldre og «syke» som er blitt smittet. Den eneste forklaringen jeg har er at viruset har mutert til en mildere variant. Det tar omlag 5-14 dager før folk havner på sykehus. Den tiden har allerede gått. Anonymkode: 94f91...e16 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Hele situasjonen er ekstremt opphauset. At ikke regjeringen snart blir flau over det de driver med. Anonymkode: 9d133...142 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Husk at det tar 2 uker til de havner på sykehus. Kommer til å bli helt bananas da Anonymkode: ee033...526 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele situasjonen er ekstremt opphauset. At ikke regjeringen snart blir flau over det de driver med. Anonymkode: 9d133...142 Nå har det dødd mer enn 7000 helsepersonell rundt i verden som har prøvd å hjelpe covid-pasienter. Disse kan ikke ha vært så gamle og syke siden de var i jobb i helsevesenet. Så nei, situasjonen er ikke opphauset selv om du ikke bryr deg. Anonymkode: 98673...837 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har det dødd mer enn 7000 helsepersonell rundt i verden som har prøvd å hjelpe covid-pasienter. Disse kan ikke ha vært så gamle og syke siden de var i jobb i helsevesenet. Så nei, situasjonen er ikke opphauset selv om du ikke bryr deg. Anonymkode: 98673...837 Hadde regjeringen tatt smittesituasjonen på alvor, hadde alle med påvist smitte, enten de føler seg syke eller ei, blitt innlagt og luftsmitteisolerte til viruset ikke lenger lot seg påvise. Videre burde alle følges poliklinisk minst en gang pr måned og utredes, for å fange opp komplikasjoner og langtidseffekter av smitten. Anonymkode: d1cd5...30a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 I tillegg til mulige mutasjoner så er det også en teori om at virusdosen man får i seg kan ha sammenheng med alvorlighetsgrad av symptomer. I februar og mars hadde vi ingen tiltak, mulig at folk fikk større virusdoser i seg. Mange ble også smittet på sykehus/institusjon hvor folk var syke fra før av eller gamle. Anonymkode: 0185d...6e8 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele situasjonen er ekstremt opphauset. At ikke regjeringen snart blir flau over det de driver med. Anonymkode: 9d133...142 At du ikke blir flau over manglende evne til å delta i en debatt uten å slenge ut slappe, utbrukte fraser. Anonymkode: 0185d...6e8 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til mulige mutasjoner så er det også en teori om at virusdosen man får i seg kan ha sammenheng med alvorlighetsgrad av symptomer. I februar og mars hadde vi ingen tiltak, mulig at folk fikk større virusdoser i seg. Mange ble også smittet på sykehus/institusjon hvor folk var syke fra før av eller gamle. Anonymkode: 0185d...6e8 Dette tror jeg også. Mange som har vært mye oppe i det via enkelte jobber, f.eks helsearbeidere og kollektiv sjåfører, har dødd av det. Mengde har nok en del og si. Anonymkode: b4a07...979 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har det dødd mer enn 7000 helsepersonell rundt i verden som har prøvd å hjelpe covid-pasienter. Disse kan ikke ha vært så gamle og syke siden de var i jobb i helsevesenet. Så nei, situasjonen er ikke opphauset selv om du ikke bryr deg. Anonymkode: 98673...837 Det bor nesten 8 milliarder mennesker på jorda. Det dør 150 000 hver eneste dag. Det er bare det at det står ikke om dem i avisen hver eneste dag. At noen helsearbeidere andre steder i verden har gått bort, forsvarer ikke det vi driver med her i Norge. Anonymkode: 9d133...142 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har det dødd mer enn 7000 helsepersonell rundt i verden som har prøvd å hjelpe covid-pasienter. Disse kan ikke ha vært så gamle og syke siden de var i jobb i helsevesenet. Så nei, situasjonen er ikke opphauset selv om du ikke bryr deg. Anonymkode: 98673...837 Det er forsåvidt tragisk nok det, men årsaken er vek først og fremst den katastrofale mangelen på smittevernutstyr slik at helsepersonell som har jobbet med koronasmittede dag ut og dag inn uten tilstrekkelig beskyttelse har fått i seg enorme mengder virus. Meg bekjent har ingen i helsevesenet dødd av covid i Norge? Anonymkode: 1fc0f...d70 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at det tar 2 uker til de havner på sykehus. Kommer til å bli helt bananas da Anonymkode: ee033...526 Les HI igjen. "Den tiden har allerede gått" Anonymkode: 1fc0f...d70 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Nesten alle som har blitt smittet nylig er under 60. Hvordan det går med alle som ble smittet i forrige uke kan vi ikke vite enda. Anonymkode: 069e6...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Les HI igjen. "Den tiden har allerede gått" Anonymkode: 1fc0f...d70 Det er feil. Anonymkode: 069e6...a7c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg er/var en av hysterikere. Jeg fikk ikke sove var veldig redd, var for nedstegning osv. Var mange innlagte i begynnelsen av mars/april. Fulgte alle råd (gjør det fortsatt) var redd for meg mannen min, besteforeldre osv. Ventet på bølge nr2. Men kan noen vær så snill forklare meg hvorfor det er så få innlagte? Jeg kan faktisk ikke forstå det! De skylder på unge men i det muslimske tro samfunnet var det mange av alle aldre. Folk holder seg ikke unna, følger reglene det MÅ ha blitt eldre og «syke» som er blitt smittet. Den eneste forklaringen jeg har er at viruset har mutert til en mildere variant. Det tar omlag 5-14 dager før folk havner på sykehus. Den tiden har allerede gått. Anonymkode: 94f91...e16 Det har ikke mutert. Utbruddet i det muslimske samfunnet er for nytt til at det skal vise på statistikken over sykehusinnleggelser. Det tar litt tid å bli så syk. Anonymkode: 91b27...478
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #15 Skrevet 8. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Husk at det tar 2 uker til de havner på sykehus. Kommer til å bli helt bananas da Anonymkode: ee033...526 Det har jo gått mer enn to uker!!! Det er hele poenget! Se på den smitten som var i gamle Østfold er en god stund siden det nå. En havnet på sykehus skrevet ut etter to dager Anonymkode: 94f91...e16 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #16 Skrevet 8. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jo gått mer enn to uker!!! Det er hele poenget! Se på den smitten som var i gamle Østfold er en god stund siden det nå. En havnet på sykehus skrevet ut etter to dager Anonymkode: 94f91...e16 Som statistikken viser så var nesten alle som ble smittet da relativt unge. Anonymkode: 069e6...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #17 Skrevet 8. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jo gått mer enn to uker!!! Det er hele poenget! Se på den smitten som var i gamle Østfold er en god stund siden det nå. En havnet på sykehus skrevet ut etter to dager Anonymkode: 94f91...e16 Den muslimske festen som ts snakker om var 30. august. Så har covid19 opp til 10 dagers inkubasjonstid, og så tar det som regel minst 5 dager og gjerne mer før sykdommen blir så alvorlig at det blir sykehusinnleggelse. Så nei - det har ikke gått lang nok tid etter 9 dager. Anonymkode: 91b27...478 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #18 Skrevet 8. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jo gått mer enn to uker!!! Det er hele poenget! Se på den smitten som var i gamle Østfold er en god stund siden det nå. En havnet på sykehus skrevet ut etter to dager Anonymkode: 94f91...e16 Dette er horribelt! Over hundre innlagte i Østfold burde vært selvsagt nå. Anonymkode: d1cd5...30a 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #19 Skrevet 8. september 2020 Ok akkurat det muslimske utbruddet er greit vi gir det tid. Men det utbruddet som var i gamle Østfold var akkurat rett før skole start det er mer en 14 dager siden. Anonymkode: 94f91...e16
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #20 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ok akkurat det muslimske utbruddet er greit vi gir det tid. Men det utbruddet som var i gamle Østfold var akkurat rett før skole start det er mer en 14 dager siden. Anonymkode: 94f91...e16 Hvorfor ignorerer du konsekvent opplysningen om at de var relativt unge? Antakelsen din om at mange av de som har blitt smittet nylig er eldre har vi heller ikke tall som bekrefter. Anonymkode: 069e6...a7c
Anbefalte innlegg