AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Vær på 3 månderskontroll i dag, og spurte helsesøster om mageleie og om å snu seg til siden. Jeg fortalte det som det var, at det ikke blir så mye mageleie. Jeg prøver mange ganger i løpet av dagen, noen ganger vil hun og andre ganger ikke. Og når hun synes det er greit, er det ikke mer enn fire-fem minutter maks før hun blir lei. Og hun snur seg ikke bevisst til siden enda heller. Da sa helsesøstra "du må gjøre det gøy for ho å ligge på magen og ville snu seg!" Jeg sa da at jeg gjør så godt jeg kan - jeg ligger på gulvet med henne, prøver med leker, sang og lyder. Men helsesøstera synes dette var for lite, og mente jeg måtte prøve hardere. Snuppa har løftet hodet siden fødselen, så heldigvis så har hun ikke noe problem med å holde hodet og overkroppen oppe. Hun bare liker seg best på ryggen. Når snudde deres baby seg bevisst til siden? Og hvor mange ganger/hvor lenge ligger baby på mageleie hos deg? Og hvordan gjorde dere det? Gikk ut derfra og følte jeg ikke gjør nok. 😶 Anonymkode: dc3fc...346
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Når du sier snu seg til siden, mener du rulle eller snu hodet? Min er 3,5 måned, og høres ganske lik ut. Han har i tillegg lært seg å velte over på magen igjen, og synes det er mye artigere enn mageleie. Han synes ikke leker han liker på rygg er artig på magen heller. Tenker at det går seg til 🤷♂️ Du kan jo prøve å ha henne på magen på brystet ditt, og prate til henne der? Det synes min er litt morsommere. Anonymkode: d8888...195
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du sier snu seg til siden, mener du rulle eller snu hodet? Min er 3,5 måned, og høres ganske lik ut. Han har i tillegg lært seg å velte over på magen igjen, og synes det er mye artigere enn mageleie. Han synes ikke leker han liker på rygg er artig på magen heller. Tenker at det går seg til 🤷♂️ Du kan jo prøve å ha henne på magen på brystet ditt, og prate til henne der? Det synes min er litt morsommere. Anonymkode: d8888...195 Nei, altså å rulle over til siden med kroppen. Hun har gjort det bare et par ganger 🙈 og det var helt ubevisst. Hun er mye på brystet - både når vi går og sitter. Og holder jo hodet oppe som om det er ingen sak. Men helsesøstera mente at det ikke var like god trening. Har i grunn tenkt som deg at det går seg til, for hun er veldig sterk. Men helsesøstera var veldig PÅ med at å ligge 3-4 ganger på magen i løpet av en dag var for lite. Men hun må liksom være våken og i humør til det og🤷♀️ Anonymkode: dc3fc...346
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Jeg gjorde ikke noe mer enn deg. Babyen likte ikke å ligge på magen, og jeg snudde henne over på ryggen igjen når hun klagde. Hun begynte å snu seg over på magen tidlig, men var ikke sterk i nakken og gråt med en gang. Så en periode drev jeg og snudde henne tilbake fra rygg til mage etter at hun hadde snudd seg over på magen selv igjen og igjen. Min likte også bedre å ligge på magen på brystet mitt. Gradvis ble hun mer og mer glad i mageleie. Men nå som hun er 8 mnd, foretrekker hun fortsatt ofte å ligge rolig på ryggen og kikke og leke med noe (hun har en helt normal motorisk utvikling, litt tidlig med krabbing, litt sen med å sitte uten støtte). Anonymkode: 37db6...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå