Gå til innhold

Gruer meg sinnsykt til å få sensur på masteroppgaven - hvor dårlig må den være for å få D??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er livredd for å få en D eller verre. C blir også litt skuff, men jeg kan vel leve med det i alle fall. Vet ikke hvor denne frykten kommer fra egentlig, men jeg redd jeg ikke har brukt avanserte nok metoder/gått dypt nok ned i teorien i fagfeltet mitt, eller at det er småfeil i beregningene mine. Er på siving-studiet på NTNU. Hvor dårlig må egentlig en oppgave være for å få en D? Veilederen min skrev følgende da jeg sendte inn 1.utkast:

"Oppgaven er god den, jeg synes den står seg godt, du har en bra gjennomgang og har funnet mye interessant! Bruk mest tid nå på den siste delen med oppsummering og konklusjon."

Kan han ha skrevet dette, hvis jeg lå an til en D? D er jo definert som "nokså god", og han er stort sett alltid positiv, så føler ikke helt at jeg stoler på han.

Huff, sutreinnlegg, jeg vet. Får vel sensur om noen få dager, gruer meg ihjel... 🥶 Flere?

Anonymkode: 68aa1...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du forsvare den? Jeg fikk egentlig C, men endte opp med en D etter muntlig forsvaring (ikke NTNU)

Anonymkode: e841d...fba

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal du forsvare den? Jeg fikk egentlig C, men endte opp med en D etter muntlig forsvaring (ikke NTNU)

Skal ikke forsvare den, heldigvis. Leit å høre, men må være godt å ha gjennomført. :) 

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Hva skjedde under muntlig?

Ta, jeg hadde fullstendig angst for å stryke, holdt nesten på å få nervesammenbrudd. Men endte opp med å få C.

Anonymkode: 94400...a2e

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en C i utgangspunktet men endte opp med en B etter forsvar 😊 Var ganske sikker på at jeg skulle få en D

Skrevet
3 timer siden, Jessic_a skrev:

Jeg fikk en C i utgangspunktet men endte opp med en B etter forsvar 😊 Var ganske sikker på at jeg skulle få en D

Heldig!

ts

Skrevet

Det blir selvsagt bare spekulasjoner, men tilbakemeldingen er jo sånn midt på treet. Det er ikke strålende bra, liksom. Skulle jeg gjette ville jeg tenkt at du lå an til en C, kanskje B. I mange tilfeller er evnen til akademisk skriving noe som skiller, og som kan trekke en oppgave opp eller ned minst en karakter. Jobb med det veileder ber deg om å jobbe med, OG jobb med språket. Siden veileder ber deg jobbe mer med oppsummering og konklusjon virker det jo som om h*n er tilfreds med teoridelen.  

Omtrent 90% av alle masterstudenter ved NTNU får vel enten A, B eller C, så med en noenlunde solid oppgave skulle sjansen være stor for å slippe å få D! Lykke til videre! 

Om skriving: Jeg er siv.ing fra NTNU selv, fra noen år tilbake. Jeg fikk A på min oppgave, mens en av mine beste venninner fikk B på sin. Skal jeg være ærlig er hun en mye bedre ingeniør enn meg, men min fordel er at jeg er flinkere til å skrive akademisk. Senere har jeg tatt litt annen utdanning, på lavere nivå. Det samme gjentar seg: det er alltid de som er flinkest til å skrive som gjør det best på eksamen. 

Anonymkode: be986...360

• Liker 2
Skrevet

Ganske usannsynlig å få D. Jeg gjorde det på oppgaven min dette halvåret, ettersom jeg ikke gjorde noen verdens ting og bare fylte ut sidene med omtrent tilfeldige ord uten å svare på problemstillingen. Corona drepte arbeidsmarkedet for faget mitt så jeg ble lei og ga opp🤪

Anonymkode: 8a483...77a

Skrevet

Jeg fikk D. Jobbet sykt hardt hele året, brukte alle veiledningstimer, gjorde min egen undersøkelse i et annet land... Veilederen sa det eneste som var å rette opp i i oppgaven var noen små skrivefeil og endre litt på strukturen  Sensorene var tydeligvis uenige, og mente oppgavene manglet klar problemstilling og svar på denne. Kom helt uforventet på, har aldri fått lavere enn B og forventet det ikke for en oppgave jeg jobbet så hardt med og fikk positive tilbakemeldinger på underveis.

Klagde og fikk C, men det er fremdeles surt å tenke på. Dette var ikke NTNU da, men UiO, og innen noe samfunnsvitenskaplig. Vet ikke hvordan det er i forhold. 

Anonymkode: 69505...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...