AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Litt info først: jeg har en sterk mistanke om at jeg er gravid. Har tatt to tester (mensen skal komme innen tre dager) som begge fikk en svak, svak strek innen fristen. Føler meg rett og slett gravid, og er veldig redd for at de testene er svakt positive. Ja, jeg skal teste igjen i morgen hvis ikke mensen har kommet. Men før jeg gjør det må jeg samle noen tanker, og håper noen kan hjelpe meg. Vi har tre barn. Den eldste er straks tenåring og den yngste går i 2.klasse. Altså begynner de å blir store, noe vi synes er rimelig deilig! Vår alder er ikke et tema egentlig, da vi startet tidlig og mange på min alder har ikke fått sin første enda. Men vi vil jo være relativt unge enda når de eldste flytter ut, og vi har jo gledet oss til det livet vi vil ha når den tid kommer. Økonomien er heller ikke veldig bra, selv om det ligger an til en kraftig forbedring de neste par årene. Men det aller største hinderet her er min psyke, som ikke er god. Jeg er for tiden sykmeldt, har vært det en god stund. Har startet på et behandlingsopplegg som krever mye av meg, og som gjør at jeg får noen reale knekker innimellom. Svangerskapene mine har vært mildt sagt grusomme. Hormonene gjør meg sterkt deprimert til langt ut i andre trimester. Selvfølgelig kan jeg ikke spå at det vil skje igjen, men det har vært slik i alle svangerskapene, og det har blitt verre for hver gang. For å si det veldig enkelt; jeg er ikke sikker på om jeg er i stand til å gjøre det en gang til. I tillegg jobber mannen ekstremt mye med oppstart av eget firma, og slik vil det være i lang tid fremover. Er det noen der ute som har noen ord til meg? Noen som kan kjenne seg igjen, eller som har blitt uplanlagt gravid med fjerdemann? Jeg vet det kan gå bra, men jeg håper på noen solskinnshistorier. Beklager avhandlingen. Det er ikke lett å begrense seg når tankene er så kaotiske som nå. Anonymkode: dcd8c...240
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Dette kan gå kjempebra, eller det kan bli veldig tøft. Om du vurderer abort, kan du alltids ringe Amathea https://www.amathea.no. Kanskje det vil gjøre valget litt mindre vanskelig. Anonymkode: 1dfc7...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan gå kjempebra, eller det kan bli veldig tøft. Om du vurderer abort, kan du alltids ringe Amathea https://www.amathea.no. Kanskje det vil gjøre valget litt mindre vanskelig. Anonymkode: 1dfc7...ec2 Ja, jeg gjør jo det. Men jeg er også usikker på hvordan det vil gå med psyken min hvis jeg tar abort. Jeg skal vurdere å snakke med Amathea hvis jeg er gravid (som jeg er nesten helt sikker på at jeg er...). Anonymkode: dcd8c...240
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 I dette tilfellet hadde jeg ikke tatt risikoen av å få et fjerde barn. Jeg ville vurdert det opp mot det å ha mulighet til å ha overskudd til de tre barna jeg allerede har. I tillegg er verdensøkonomien i såpass stor endring i disse tider at jeg aldri ville ha risikert det med mindre jeg allerede hadde mer enn romslig nok økonomi til å ivareta et fjerde barn (som i verste fall kan bli født med behov for ekstra oppfølging, sykdom, syndromer eller lignende). Uansett hva som skjer og hva du velger, sender jeg deg en veldig stor klem TS❤️ Anonymkode: a45c2...119 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I dette tilfellet hadde jeg ikke tatt risikoen av å få et fjerde barn. Jeg ville vurdert det opp mot det å ha mulighet til å ha overskudd til de tre barna jeg allerede har. I tillegg er verdensøkonomien i såpass stor endring i disse tider at jeg aldri ville ha risikert det med mindre jeg allerede hadde mer enn romslig nok økonomi til å ivareta et fjerde barn (som i verste fall kan bli født med behov for ekstra oppfølging, sykdom, syndromer eller lignende). Uansett hva som skjer og hva du velger, sender jeg deg en veldig stor klem TS❤️ Anonymkode: a45c2...119 Takk for det! Du har noen veldig gode poenger... TS Anonymkode: dcd8c...240 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Sikkert greit og å vurdere sterilisering og. Anonymkode: 1ac2a...449 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert greit og å vurdere sterilisering og. Anonymkode: 1ac2a...449 Du er inne på noe der. Men dette henger sammen med psyken min og det jeg sliter med. Blir for utleverende og privat å dele noe mer rundt det, men jeg jobber med saken. TS Anonymkode: dcd8c...240
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Skummelt å bli gravid til tross for prevensjon da.. Anonymkode: c5009...a9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå